lilli1979 - venter på ivf Skrevet 4. desember 2006 #1 Del Skrevet 4. desember 2006 Hei! Jeg har det siste året vært ansatt på engasjement. De siste seks månedene har jeg hele tiden blitt fortalt at det "ordner seg med jobb" etter nyttår så jeg trenger ikke bekymre meg for å bli arbeidsledig. Nå har derimot etatsledelsen snudd helt rundt og mener den avdelingen jeg jobber i skal spare penger og derfor ikke skal forlenge mitt engasjement utover 31. desember 2006. Sjefen min er helt fortvila fordi hun er helt avhengig av meg og aner ikke hvordan ting skal gå hvis jeg blir borte, men samtidig er hun prisgitt de ressursene hun får over sitt budsjett og har dermed ikke en dritt hun skulle sagt... Enden på visa er at jeg nå 99% sikkert blir arbeidsledig 1. januar 2007. What to do med babylaginga? Jeg søker jo jobber i hytt og vær, men innen min bransje er det lite ledig for tida. Vi har jo prøvd å bli gravide i ett år nå og er i gang med utredning på alle bauger og kanter. Betyr dette at vi nå må avlyse hele opplegget? Spørsmålet mitt er vel egentlig: blir jeg arbeidsledig får jeg ca 60% av det jeg har utbetalt nå. Blir jeg gravid mens jeg er arbeidsledig, vil det si at jeg får 80% av de 60% pluss engangsstønad? Eller får jeg kun engangsstønaden? (nav.no er jo helt ubrukelig for å finne informasjon.) Blir så utrolig lei meg hvis det viser seg at vi har prøvd så lenge, endelig får hjelp og muligens skal i gang med icsi også risikerer jeg å miste alt sammen pga budsjettkutt hos arbeidsgiver. Hjelp! (Jeg er IKKE en lathans på jakt etter å utnytte systemet, jeg ønsker bare å få svar på om jeg har noen rettigheter til fødselspenger utover engangsstønaden hvis jeg blir gravid og føder mens jeg er arbeidsledig.) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7339914-litt-fortvila-ang%C3%A5ende-jobbsituasjon-noen-som-kan-hjelpe-litt-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duracellgirl*prøver* Skrevet 4. desember 2006 #2 Del Skrevet 4. desember 2006 Du får ikke både egnagsstødnad og fødselspenger, engangsstødnaden er til for de som ikke har opptjent rett til engangsstødnad! Både jeg og min samboer er arb.ledige begge to,men er svært aktive på søkefronten. Men vi gir ikke opp prøving fordi vi er ledige. Derimot gir vi opp prøvinga(i noen mnd) etter denne pp fordi han skal i militæret og vi trenger en pause i alt stress.. er tross alt inne i pp 21 nå.. Men det gjennstår å se om det klaffer nå da:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7339914-litt-fortvila-ang%C3%A5ende-jobbsituasjon-noen-som-kan-hjelpe-litt-langt/#findComment-7340084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilli1979 - venter på ivf Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 4. desember 2006 Hmmm.. litt treg i oppfattelsen jeg. Har jeg mulighet til å få 80% av arbeidsledighetstrygda da? Opparbeider jeg mulighet til å få fødselspenger når jeg går arbeidsledig? Eller: Får jeg kun engangsstønad og mister arb.ledighetstrygda? (Har jo jobba i år, så jeg får altså arb.ledighetstrygd, IKKE sosialstønad). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7339914-litt-fortvila-ang%C3%A5ende-jobbsituasjon-noen-som-kan-hjelpe-litt-langt/#findComment-7340233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duracellgirl*prøver* Skrevet 4. desember 2006 #4 Del Skrevet 4. desember 2006 ettersom jeg skjønner da så vil du få 100% arbeidsledighetstrygd. (du må være registrert arbeidsøker selv om du er hjemme med barn, det gjorde jeg, gikk bra. man opparbeider ikke rett til fødselspenger på arbeidsledighetstrygd. Da jeg gikk gravid og i tiden etter fødselen gikk jeg på dagpenger + at jeg fikk engangstødnaden på 33 tusen. Vi har alltid hatt et stramt budsjett,men vi har klart oss. Drømmen min er å komme meg ut i jobb snarest på nyåret så jeg rekker å tjene meg opp til fødselspenger før jeg ev skal ta ut permisjon. (om jeg blir gravid igjen da..) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7339914-litt-fortvila-ang%C3%A5ende-jobbsituasjon-noen-som-kan-hjelpe-litt-langt/#findComment-7340500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilli1979 - venter på ivf Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 5. desember 2006 Takk for at du svarer snille du! Hvis jeg har forstått deg riktig vil dette si at hvis alt går galt og jeg ikke klarer å få meg jobb før jeg en vakker dag skulle bli gravid, kommer jeg til å få det samme utbetalt en måned før termin som jeg får en måned etter termin. Altså ca 60% av det jeg tjener nå uavhengig av graviditet eller ei. Og hvis det stemmer, klaer vi oss helt fint pga at grunnlaget mitt for de 60% er ganske bra og mannen tjener godt. Å stå som arbeidssøker kan jeg jo uansett.. det er jo ikke akkurat som om jobbene blir kasta etter en av nav heller... Men, kan jeg spørre hvorfor du fikk engangsstønaden i tillegg til dagpengene? Trodde nemlig man kun fikk det hvis man er student eller arbeidsledig uten rett til dagpenger... (yup, jeg må ha det inn med teskje...) Skal såklart ringe NAV og høre dersom det blir aktuelt, men etter hva jeg leste på en artikkel her inne har ikke de lov til å opplyse om hva som lønner seg økonomisk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7339914-litt-fortvila-ang%C3%A5ende-jobbsituasjon-noen-som-kan-hjelpe-litt-langt/#findComment-7353382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duracellgirl*prøver* Skrevet 5. desember 2006 #6 Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg fikk engangsstødnad fordi jeg ikke hadde opptjent rett til fødselspenger, vært arb.ledig over lange tid. Dermed ikke noe opptjent fødselspenger. jeg fikk dagpenger frem til tremin, og så gikk jeg en mnd uten dagpenger etter fødselen. (de vil a du skal være skikket arb.søker.. dermed komme deg etter fødselen) Så fikk jeg tilbake dagpengene etter den mnd.. engangsstødnaden fikk jeg rundt uke 23 eller noe,men det kan du velge selv om du vil vente med å fåde utbetalt til barnet er født,det skal ihvertfall jeg gjøre om jeg blir gravid igjen. Lykke til, ring og snakk ned nav,men du burde snakke med flere ulike personer, for jeg fikk ikke rett opplysninger først,det måtte jeg lete meg frem til selv!! Non unnlater å fortelle om ting, skulle tro de etaler ut trygda fra sin egen lommebok noen ganger. Det ordner seg hlt sikkert for dere. st på, og håper det sitter en spire hos både deg og meg snart:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7339914-litt-fortvila-ang%C3%A5ende-jobbsituasjon-noen-som-kan-hjelpe-litt-langt/#findComment-7353643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå