Gå til innhold

Når kommer kvalmen?


Snappie

Anbefalte innlegg

Er akkurat begynt i ny jobb og er 4+3 uker på vei. Har kjent snev av kvalme i dag... Når er det forventet at kvalmen "tar av" for fult? Vet at dette er veldig individuelt, men ønsker å høre om andres erfaringer og hva jeg da evt. kan forvente. Ønsker jo å holde min graviditet skjult litt til da jeg begynte i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det er veldig forskjellig når folk blir kvamle og hvor sterkt kvalmen påvirker hverdagen. jeg begynte å kjenne meg litt småuggen en uke før ikm, og går nå konstant kvalm. jeg er foreløbbig heldig, kaster ikke opp. Er i dag 4+5 på vei. Kvalmen starter oftest for fult mellom uke 6-8 og varer til 12-14 uke. Men dette er forskjellig fra person til person. Jeg klarer å holde kvalmen min i sjakk ved hjelp av å spise ofte og lite. Bruke lenger tid om morgene, ellers ser jeg ut som et hvit laken.

 

Lykke til i svangerskapet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ligger strekk ut på sofaen, det har jeg gjort den siste uken.. 6+3 på veg.. skal til legen i morgen.. sykemelding.. jeg er kvalm hele dagen, ikke bare om morgenen. Du er heldig som ikke er så kvalm enda...=)

 

Jeg prøver å tenke positivt.. :P er ikke så lett når jeg må stirre i doskåla minst en gang i timen.. men men gjør alt for det lille nurket mitt =)

 

Gleder meg masse til kvalmen er over, da skal jeg brra nyte svangerskapet =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg foelte meg "bare" uggen og sliten fram til uke 6. Var kvalm men spoy ikke. Saa i uke 6 (sjuende uke her) tok det av. Naa er jeg 7+1 (aattende uke her) og hvis jeg sover masse, tar det med ro, og spiser smaa maaltider pleier jeg "bare" aa spy 2-3 ganger om dagen. Synes synd paa de som ligger over doskaala hele tiden, men regner jo med at det kan bli meg etter hvert--det blir bare verre og verre, og jeg har ennaa flere uker igjen foer det gir seg for de fleste. Begynner aa lure veldig paa hvordan det vil gaa til eksamen om to uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vil ogsaa tilfoeye (som Anonym gjorde) at det er veldig individuelt. Kan godt hende du slipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i super form frem til uke 7, nå er jeg 9+1, nå er jeg konstant kvalm, men jeg spiser og drikker ofte og lite, og da blir det bedre utover dagen. Men det er individuelt, har ei venninne som var i super form hele svangerskapet....mens ei anna var i dårlig form hele tida-først når nurket hennes var ute forsvant kvalmen......

 

Tvi-tvi for at du slipper kvalme og oppkast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9+4 i dag, og har ennå ikke vært kvalm.

Var ikke kvalm under forrige svangerskap heller. Det eneste jeg merket var at jeg lettere ble bilsyk, og at jeg plutselig kunne bli akutt sulten.

Håper du blir like heldig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen min kom når jeg var ca 6+5 også varte det ei drøy uker før det gikk over. Det tok aldri "helt av", så jeg klarte fint å være på jobb, men da sov jeg hele ettermiddagen og mesteparten av kvelden før jeg igjen gikk og la meg tidlig for natta!

 

Sats på at det ikke blir så ille du! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen kom kvalmen til meg! Fy f.. Er 6+5 og er konstant kvalm, dag og natt. Våknet flere ganger i natt og trudde jeg skulle kaste opp i senga.... Er hjemme fra jobb idag, men håper at jeg kan komme meg tilbake snart. Jobber i et service yrke og må snakke med mennesker hele dagene og jeg er så sensitiv mot forskjellige lukter at det blir vanskligt.... Kan det virkelig fortsette sånn i mange uker til??? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...