Gå til innhold

Ikke sove på magen-hysteri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg drittlei av alle som er overhysteriske når det gjelder å legge babyen på magen når den skal sove. Hvis det kan hjelpe for babyer som ikke får sove så går det helt greit når babyen er så stor at den kan snu seg selv i senga. Det viktigste ift. krybbedød er da å eliminere andre risikofaktorer som røyking, samsoving uten egen babydyne osv. Det er mye farligere å utsette en baby for passiv røyking enn å la den sove på magen. Det er jo bare å snu nurket når h*n har sovnet inn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du kaller det hysteri når det gjelder et råd som har forhindret så mange krybbedødsfall... Det har jo vist seg at det aller viktigste for å forebygge krybbedød er å legge barnet på ryggen, i tillegg til de andre faktorene du nevner som også spiller inn. Jeg tror faktisk at det er langt farligere å la barnet sove på magen enn det er å utsette det for passiv røyking (kommer selvfølgelig an på hvor mye røyk da). Det beste er vel forøvrig å unngå begge deler. Hvis du synes det er greit å la barnet ditt sove på magen, så gjerne for meg, men jeg gjør det ikke.

Skrevet

Jeg lot min sove på magen i en periode, men da på dagtid et sted hvor jeg kunne se ham hele tiden (altså EN av daglurene). Det var den eneste måten å få ham til å sove på uten byssing. Etterhvert som han har blitt større (3,5mnd), trenger han ikke dette lenger

Skrevet

dette er da ikke noe en kan kalle for hysteri!! hvor pålest er du når du påstår noe slikt, lurer jeg på.. når barnet snur seg selv til mageleie i søvne eller når han er våken, da er det greit! men man skal jo ikke legge barnet på mage selv. det er ikke akkurat noe nytt.

Skrevet

de har funnet ut at krybbedød skyldes en liten feil i hjernen

Skrevet

De har funnet ut hva som disponerer for krybbedød, men ikke alle som har denne "feilen" dør likevel. Hvis man minimerer risikofaktorene, kan man unngå krybbedød til tross for at barnet er disponert. Det er vel dette som har skjedd når krybbedødantallet har sunket så drastisk siden 80-tallet, da det var som høyest.

Skrevet

Kaller det hysteri når jeg blir skjelt ut av ukjent i byen. Er ille nok at jeg må la henne sove på magen om ikke hele verden skal blande seg opp i det. Er umulig å passe på henne hele natten og snu henne hver gang hun snur seg. Virker som hun er mye tryggere når hun ligger på magen. Var bare to måneder når hun begynte å snu seg når jeg la henne på ryggen. Har derfor gitt opp hele sove på magen-kampen og sørger for å fjerne andre faremomenter. Men er DRITLEI folk som hisser seg opp fordi jeg legger henne på magen. Både jeg og mannen min overlevde vår barndom på magen.

Skrevet

men hvis hun snur seg selv så er det jo ikke noe problem! da er det jo bare for dere å legge henne som vanlig, så får hun selv bestemme når og hvis hun vil over på magen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...