Gå til innhold

Hvilket rettigheter har man om man sier opp jobben sin nå .....

Anbefalte innlegg

som dere har skjønt av det forrige innlegget mitt så har jeg en krangel gående med min sjef. Som ikke er noe god, sympatisk sjef for å si det sånn!

Noen som vet hvilket rettigheter på penger jeg har, dersom jeg sier opp den jobben er jeg i nå? Har lest noe om at man må ha vært i jobbe 6 av de 10 siste månedene før man går ut i permisjon for å få retten til permisjon og penger.

Det må være noen andre muligheter?? Den eneste grunnen til at jeg har den jobben jeg har nå, enda, er at jeg er sykemeldt. Jeg kommer garantert til å be legen min sykemelde meg lenger, ettersom om sjefen min prøver å få meg fjernet på jobb, og ikke er særlig hyggelig!

Fy f... jeg blir så sinna på sånne sjefer!!! Har sett at det er flere som lurer på mye av det samme som meg.. Alt tas imot med stor, takknemlig takk! Kjekt å vite hva jeg har krav på, dersom jeg sier opp!! Tenkte jeg skulle snakke med legen min og så kontakte trygdekontoret etterpå. Vi skal til legen ons, så jeg må bare holde ut!

Klem fra en frustrert jente...

Fortsetter under...

jøss. har vi samme sjef?? :) he he. nei da. men jeg har akkurat det samme problemet sånn ca. da hvertfall. men vi har takk og lov noen i familien som jobber i nav. skal ringe og snakke med henne i kveld og da får jeg masse svar på lover og regler og rettigheter osv. så da kan kan skrive mer til deg da. for da veit jeg ting helt sikkert. men sjefen din viste ikke at du var gravid var det sånn? så hun/han prøver ikke å få deg ut pga. det??

Hun har en mistanke om at det er derfor..

Nå gjør hun alt for å få meg bort. Folk på jobben spekulerer i at jeg er gravid, etc. Ryktene går, selv om jeg ikke har sagt noe!

Kan ikke du bare svare på dette forumet når du har snakket med dine kontakter i NAV?

det høres virkelig ut som om vi har samme sjef, ja! At det går ann :)

Annonse

Heia vet ikke om d er mye hjelp i d jeg sier men kan prøve:) sånn som lille søs sa opp jobben da hun gikk gravid, hun fikk kun førstegangsstønad og sia ho sa opp jobben selv fikk hun heller ik hjelp fra arbeidskontoret.

Og jeg får ikke jobbe pga skadeligestoffer på jobb men di har masse kontor arbeid som jeg kunne ha gjort men fikk beskjed om å få tak i ett skjema fra trygdekontoret om omplasering som ikke lot seg gjøre. så nå går jeg hjemme m full skriftarbeider lønn. Ta å prat m legen din og trygdekontoret og mulig høyeste hold på jobb om di kan hjelpe deg litt der. di slipper unna m all lønn d går via trygdekontoret og i tilleg til at dgår ikke ut over sykepengene dine..

håper dette var NOE til hjelp i allefall. er d noe så bare spørr..

lykke til..

Hei ergravid25!

Takk for svar. Problemet er bare at sjefen min på jobb, er min nærmeste leder. Jeg er selv mellomleder på jobb. Så jeg har ingen andre å snakke med enn henne, dessverre. Jeg har heller ingen muligheter til omplassering, eller tilrettelagt arbeid, på jobb. Dette vet jeg med sikkerhet. Så da er jeg like langt. Jeg har bestemt meg for å fortelle legen min om situasjonen, og spørre om hun kan sykemelde meg lengre. I tillegg har jeg en del plager som ekstremt kvalme, trøtthet og vond rygg....

Men du sier i bunn og grunn at jeg ikke burde si opp, bare forsette å sykemelde meg? Eller?

Jeg skal på 1. svangerskapskontroll imorgen, da skal jeg prate med legen, etter det så skal jeg ringe til Trygdekontoret og høre hva de sier.

Klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...