Gå til innhold

Stripping og sjekk om livmorhalsen er moden

Anbefalte innlegg

Er dette noe man nærmest får tilbud om eller er det noe man gjerne ber om selv? Syns jeg har hørt om så mange som får det gjort. Både like før og etter termindato. Jordmora gjør vel ikke dette eller?

Skal til legen i morgen, 4 dager til termin. Er det dumt av meg å be om å få limormunnen sjekka? Kan vel indikere på at fødselen nærmer seg om man begynner å bli moden,- eller?

Fortsetter under...

I utgangspunktet så skal man vel ikke strippes før man er overtid - overtid. Altså 14 dager over termindato!!! Men, har lest at det er noen som har fått tilbud om dette...... Vet ikke - men er vel forskjellig praksis.

Men å få en sjekk av livmortappen kan jo hende legen din gjør..... Min har ikke gjort det. Mener det ikke har noe for seg, for man trenger ikke å modnes noe i det hele tatt før fødsel starter. Det kan faktisk skje på likt............. Selv om tanken på en moden livmormunn høres myyyyyye bedre ut en en som er hard og umoden*smile*

Glemte å si at når man har passert termindato så pleier man å bli sjekket, for som jeg skrev er det jo noe på gang når mormunnen er moden og åpen:)))

Så hvis jeg ikke har født innen kontroll på onsdag, så sjekker legen. Og er jeg umoden da - så tror jeg nok at jeg kommer til å gråte litt.....snufs.... *ler*

Selv om det likesågodt kan skje noe av seg selv rett etterpå:)

Jeg skal til legen i morgen, er da 4 dager over, men tror ikke jeg skal be om verken stripping eller sjekking av om jeg er moden. Blir bare dritskuffa om jeg ikke er moden, og er jeg moden blir jeg vel enda mer utålmodig enn noensinne. Nei, får vel bare la naturen gå sin gang...

Hei! Jeg skal til kontroll hos jordmor i morgen (om jeg ikke har født til da, konstante murringer pågår,hehe). Da blir hun å sjekke meg for modenhet og evt strippe meg om jeg er. Hun sa i forige uke at hun kom til å gjøre det om jeg ikke hadde født til i morgen. Hadde UL termin i går. 9 dager over "vår" termin. Men håper jo noe kan skje i løpet av kvelden/natten. Kanskje jeg skal prøve meg på noen av disse kjerringrådene som har florert. Sex, kanel var det? Husker ikke flere... Hmm.. Men sex i kveld tror jeg er en ide ;)

Annonse

Sex er nok ikke dumt det nei................ er vel det eneste jeg faktisk har noen som helst tro på av alle disse rådene som florerer:)))

Desverre så NEKTER min kjære å ha slik omgang med meg om dagen, da han er bråsikker på at lille babyen merker hva vi driver med, og han er redd for at hvis jeg har åpning så kan han komme borti "hodet"......... *LER* hahahaha............ jaja... så da får jeg bare vente da.... for melk med kanel, hothot mat og heftig trappegåing frister rett og slett ikke:)))

Hehe. Samboer synes også det er litt "ekkelt" nå i disse dager, men han har skjønt at han må til pers i kveld. :) Han vil vel egentlig at babyen skal komme nesten like mye som meg så vi får se ;) Nei, blir nok ikke noe kanel eller sterk mat her heller. Men kanskje jeg skal vaske badet? Hm.. Ler. Har nettopp vært ute og gått en lang tur, kjøpte adventsstake og handlet mat. Ble litt tungt og bære, men sliter heldigvis ikke med bekkenet.

Du får liste og lure litt i kveld med mannen din! ;)

*ler* ja , kanskje det, men han er heller ikke så ivrig på det med sex om dagen, av ovennevnte grunner. Så tenkte ikke pressa han om han ikke har lyst. Men har hørt om rømmegrøt og fødepizza som også skal hjelpe. Kanskje prøve det iallefall..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...