Gå til innhold

Fem måneder - hvordan sover de?


Gjest

Anbefalte innlegg

Nå er min gutt snart fem måneder. Han sovner fortsatt mest til puppen, men jeg kobler han av like før han sovner i håp om at han skal lære seg å sovne selv. Eller så sovner han av og til i vogn eller i bilsete.

 

På kvelden klarer han å sovne selv etter en tilleggsflaske mme.

 

Spørsmål: Jobber dere med å legge babyen til å sovne selv på dagen også, eller kun ved kveldsinnsovingen?

 

(Babyer er jo utrolig forskjellige når det gjelder søvn, men vi har ihvertfall hatt en litt krevende baby på dette området...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei=)

gutten min sovner som regel av seg selv både på dagen i vogna,og på kvelden i senga!må inn ett par ganger som regel for å dytte inn smokken,men bruker ikke gjøre mer enn det!brukte en uke ca på å få til de rutinene,og er veldig fornøyd med resultatet!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kveldstid sovnet hun alltid med puppen i munnen helt frem til hun var 3,5 mnd. Hun lærte seg å sovne av seg selv på dagtid når hun var rundt 2-2,5 mnd. Nå er det som regel bare å legge henne når hun viser tegn til trøtthet, så sovner hun rimelig kjapt om det er dag eller kveld. Har blitt rett bortskjemt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har "jobbet" litt med den kveldsleggingen, så nå sovner hun av seg selv og har vel gjort det 1 måneds tid..

 

Når det gjelder daglegging er det som oftest amming i søvn, byssing i søvn elller trille tur i søvn (ikke fordi hun MÅ sove, men fodri jeg går tur) Idag sovnet hun av seg selv uten protester på formiddagen også *kryssitaket*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jg har sluttet med å la henne få sovne med puppen i munnen og må ærlig innrømme at det er så deilig! hun r bar 4 måneder da. vi har øvd på at hun skal sovne selv. har måtte hørt på litt gråt,men det var verdt strevet! det samme på dagen også,men jg gir henne ofte en pupp først og så legger jg henne.

hun sover også mye bedre,slipper å være redd for at hun skal våkne når jg flytter på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det veldig greit både på dagen og kvelden da han var rundt 3 måneder (etter at kolikken slapp taket jobbet vi litt med saken og han lærte seg å sovne selv med litt stryking på teppet og beroligende snakking). Men etter at han fikk tremåneders-vaksinen ble det bare tull, og masse skriking med en gang han ble lagt i vogna eller senga!

 

Har fått tilbake egen søvn i senga om kvelden nå (med smokk), men soving på dagen er fortsatt kjempevanskelig. Det eneste som nytter er å gå ut og trille eller rugge vogna inne........ Hjelp for et strev! Og snart skal han ha ny vaksine igjen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Karsten er nå 4,5 måned. Har egentlig vært det samme de siste 5-6 ukene (tiden flyr så fort, så det er allerede umulig å skille de forskjellige ukene fra hverandre!).

På kvelden legger han seg greit, får på pysj, nattpupp og i sengen, kyss på kinnet, god natt og sovner av seg selv. En gang i blant gråter han, da tar jeg ham opp og gir ham litt mer pupp og legger ham igjen.

 

På dagtid derimot er det byssing eller tur i vogna som gjelder. Hadde en periode fra 2 til 3 mnd hvor jeg bare kunne legge ham i vogna, så sovnet han av seg selv, men det går ikke lenger, nei.

 

Jeg stresser ikke så mye med det heller, jeg. Siden han legger seg så greit om kvelden synes jeg ikke det gjør så mye å bysse litt på dagtid...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...