Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om de bruker smokk og i så fall kvifor / kvifor ikkje? Er det bedre med smokk enn fingeren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det smokk for alle penga!! Hadde det ikke vært for den, hadde jeg ikke overlevd! Jeg ser på det som positivt med smokk, fordi den kan man gjemme vekk når de skal avvennes. En finger vil barnet alltid finne liksom.

Skrevet

I utg.pkt liker jeg ikke smokk, men vi begynte med den da hun var ca 2 uker, for å prøve å snu døgnet hennes litt. Var våken om natten og sov om dagen. Det hjalp. Senere dytte vi i henne smokken fordi det så ut som om hun skulle finne tommelen. Nå er hun snart 4 mnd og har funnet tommelen, men ikke blitt en vane enda.. Så vi følger med, og tar ut fingeren hvis hun sutter på den og dytter i smokken istede. En smokk kan du vende dem av med senere. Det kan du sikkert med tommelen også, men det er ikke så lett vil jeg tro... Smokken bruker hun bare når hun skal sove. Skal ikke ha en unge på 3 år som snakker med smokken i munnen! Synes det ser så utrolig dumt ut...

Skrevet

bruker smokk pga stort sugebehov. Dette forsvinner visst i 6mnd alder, så har tenkt å slutte da, dvs, trappe ned til sovetid i første omg. Skulle vi brukt finger hadde vi ikke hatt mer igjen av dem nå. Begynte da han var 2 uker, var litt urolig for dette, men han var en slik god smokk kandidat, og ble ikke sugeteknikkforvirret

Enig i at de ikke skal ha smokk når de er tre år...ikke to år heller! Men små babyer må få lov til å tilfredstille sugebehovet sitt, ellers blir de veldig urolige. men det er jo ikke alle som har dette behovet, jeg hadde det f eks ikke når jeg var baby

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...