Gå til innhold

vektoppgang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye er det normalt at bebier legger på seg den første tiden? sånn ca i uka, og når skal en reagere ved for lite/for mye oppgang... ? Tenker da på den første mnd 2 mnd ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk beskjed av legen min at 100g i uken var lite, 150g var greit, og 200g var mye. Min datter har lagt på seg 300g i uken siden hun ble født, så det er jo ekstra mye. Men det varierer jo sikkert etter hvem du snakker med. Vil tro 150 - 200g er gjennomsnitt?

Skrevet

er det ikke 125g-250g pr uke som er normalt da?? tror det... kommer nok litt ann på fødselvekten.... kanskje du får et bedre svar?!

Skrevet

men viss hun da har gått opp mellom 400 og 500 i uken er det da veeldig mye?? har gått opp fra ca 3000 når vi reiste fra sykeshuet til 4400 i dag, 3 uker og 4 dager gammel...

Skrevet

ja da vil jeg vel tro du har fløte i brystene dine.. hvis du ammer da? Hadde ikke stresset så mye med det. Er jo bra og ha noe å gå på.

Ta det opp med helsesøster på 6ukers kontroll, det hadde jeg gjort:-)

Hadde vært verre om det gikk andre veien...

Skrevet

ammer ja.. og hun spiser myyye.. ;)

skal ikke på seksukerskontroll før om i overkant en mnd skjønner du, så derfor jeg lurer litt.. men kan vel alltids ta en telefon til helsesøster dersom økningen fortsetter i dette tempoet;) Hadde nok som du sier vært verre om det gikk andre veien ja....

Skrevet

Tror ikke det er farlig. Lillegutt var 2890g år vi dro fra sykehuset og er nå godt over 5 kg. Han har ikke fylt 8 uker enda. Gjennomsnitt på ca. 300 g i uka. Helsesøster bare smiler og sier han blir stor og fin:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...