Gå til innhold

Mensen og planlegge svangerskap.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt p pillen i ca 14 år nå, og lurer på hvor lenge før man ønsker å bli gravid man bør slutte med p pillen? Det jeg tenker på er at sykluser sikkert må "normalisere" seg etter p pille bruken? Det er vel kanskje en fordel at man kjenner syklusene før man blir gravid? Har ikke så mye greie på dette, så jeg blir takknemlig for svar :=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har ingen fasit på dette, men tror det kan variere fra person til person. Det kan ta litt tid for kroppen å "venne seg av med pillene", og å komme i normal syklus igjen.

Jeg gikk på pillene i 12 år, og sluttet for 1 år og 2mnd siden. Har ikke bevisst prøvd å bli gravid, men ble det plutsetlig i oktober. (mistet i 7 uke)

Så det gikk 1 år før jeg ble gravid etter å slutte med pillen. Vi brukte ingen annen prevensjon, og "hoppet ikke av" i usikre perioder, så det kunne like godt skjedd før også.

(Legen min anbefalte meg en gang å slutte med pillen litt før planlegging og heller bruke annen prevensjon til jeg ønsket å bli gravid.)

Skrevet

Hei anomus

Jeg slutta med piller etter 7år og ble gravid måneden etter. Så det er nok veldig forskjellig fra person til person. Lykke til!!!

Skrevet

Som alle sier: det er veldig individuelt. Jeg gikk på p-piller i 8-9 år og da jeg sluttet ventet jeg i 1 år og noen mnd før jeg fikk mensen igjen. Det tok laaang tid, ja. Da den først kom, tok det lang tid før den ble regelmessig også.

Men det går sikkert raskere med deg, tror ikke dette er innenfor normalen:)

Skrevet

vet at man kan bli fort gravide innen 2 uker etter pilleslutt, etter det kan det ta lang tid.

Skrevet

De sier at man skal vente i 3 mnd før man prøver å bli gravid etter p-pilleslutt... Noen blir gravide med en gang, andre ikke i det hele tatt...

Skrevet

j har aldri hørt at man må vente i 3 mnd etter p-pilleslutt før man vil prøve å bli gravid. Det j har fått vite er at det 'kan' ta 1 år etter p-pilleslutt før man kan bli gravid. Men at dette er individuelt. Noen blir gravid på første prøveperiode (pp). Grunnen til at det kan ta tid er at det kan ta en stund før man får eggeløsning igjen. Og får man det første mnd så er jo det bra.. ikke noe skadelig for forsteret. Og det skal ikke ha noe å si hvor lenge man har gått på p-pillen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...