Gjest Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Jeg har kjøpt madrass og sprinkelseng på ikea, madrassen var av den tynneste og billigste,tenkte at den lette kroppen behøver vel ikke fjærmadrass`?Erfaringer,noen? Vurderer kjøpe dyne på ikea også, men jeg liker ikke dynetrekkene de har der. Noen som vet om disse dynene er for stor/små for dynetrekk man kjøper i andre butikker?
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Ikea har egne str for alt !! Kjøper du dyne, madrass eller pute der må du kjøpe trekk der også. Men når det gjelder madrass så holder det lenge md en vanlig tynn madrass, men kanskje en overmadrass over ?! Den kan man lettere vaske vet du : )
rødhette* Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 Alt på ikea har svenske mål. Dette gjelder også dynene. Så hvis du kjøper dyne på ikea, må du også kjøpe dynetrekk der evt andre steder de selger i svenske størrelser. Vi kjøpte fjærmadrassen til ikea (kjøpte også senga der), men har ikke fått prøvd ut verken den eller andre madrasser.. Kjøpte med overmadrass også.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 Madrassen til junior bør ikke være alt for tynn.. Men du kan jo evnt. brette sammen et pledd og legge under madrassen så det blir litt mykere.. Vanligvis står det målene på dynene utenpå pakningen de kommer i.. På kid og de andre butikkene har de forskjellige str.. det er 60x80 tror jeg og 80x100.. Er vel 80x100 som er standard..
Gjest Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Ja, må kjøpe en overmadrass :-) behøver man sånn tisselaken da?
rødhette* Skrevet 4. desember 2006 #6 Skrevet 4. desember 2006 60x80 er kurv/krybbe/vogn-dyne-størrelse. 80x100 er vanlig sprinkelseng-dyne-størrelse.
Gjest Skrevet 4. desember 2006 #7 Skrevet 4. desember 2006 ok.. :-.) tenkte legge ett sånt lammeskinn oppi senga også, sånn at babyen ikke blir kald i ryggen,er jo tross alt ett lite vinterbarn! :-) Men burde man ha det særlig varmt på rommet?
Mrs. Bouquet Skrevet 4. desember 2006 #8 Skrevet 4. desember 2006 Liker du ikke dynetrekkene til ikea vil jeg anbefale deg å ikke kjøpe dyna der. Ville heller kjøpt en god dundyne.
rødhette* Skrevet 4. desember 2006 #9 Skrevet 4. desember 2006 Skal vel være 16-20 grader på rommet den nyfødte sover på, mener jeg å huske. Så tror ikke du skal frykte det blir for kaldt for h*n.
marguritten Skrevet 4. desember 2006 #10 Skrevet 4. desember 2006 du skal passe på at det ikke blir FOR varmt i senga. jeg venter også et vinter barn, å har ikke tenkt å ha lammeskin i senga. men skal ha det i vogna.
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 4. desember 2006 #11 Skrevet 4. desember 2006 18-20 grader tror jeg det skal være
rødhette* Skrevet 4. desember 2006 #13 Skrevet 4. desember 2006 Jeg skal ha lammeskinn i vogna jeg også (odenwälder lammy xl vognpose), samt i lekegrinda når gullet sover der... Men ikke i senga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå