Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Jeg er alenemamma, og lurer på nårtid pengene kommer? fikk ei tulla i begynnelsen av November.. men må man sende inn søknad på at man er alenemamma, eller går det automatiskt? sykehuset har jo sv.paprirene mine der det står at jeg er alenemor..og dem sender jo papirene ned til trygdeontoret når man har født jør dem ikke?! hmm.. men nårtid kommer pengene da? barnetrygden osv..?
Gjest Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Fødselspenger kommer den 12 denne mnd, men vanligvis den 25 tror jeg. Barnetrygden er akkurat kommet, men var 2 mnd forsinket til meg da jenten kom. Fikk da 2 stk oppå en annen.
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 Du må sende inn søknad om overgangs stønad ja.. (stønad for enslig forsørger) Barnetryden kommer stort sett 1 til 2mnd etter barnet er født,dette går automatisk,men hvis du er alene har du rett på barnetrygd til 1 barn mer enn du har og småbarnstilleg dersom overgangs stønad er eneste inntekt. Hvis du har fødselspenger får du evt redusert overgangs stønad.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 jeg vet ikke hva jeg får i det hele tatt=/ har ikke fått noen papirer fra trygdekontoret heller... så må jeg gi beskjed til trygdekontoret for og få barnetrygd for mer enn 1 barn da? overgangs stønad? hva er det, er det mye man får der? sånn ca hvor mye får en aleneforsørger som er student? HI
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Du må dra innom trygdekontoret og evt spørre om hjelp der. Overgangs stønad er stønad til enslig forsørger,den er på 9600 i mnd nå. ekstra barnetrygd + småbarns tillegg som er 2600 i mnd. Vet jo ikke om du får fødsels stipend eller fødsels penger. Men vil råde deg til å ta en tur på trygdekontoret og få hjelp der.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 4. desember 2006 #6 Skrevet 4. desember 2006 Husker neimen ikke helt hvordan dette ble gjort, og det er under 4 mnd siden hun kom til verden. Jo... Var nok inne på trygdekontoret i forkant av fødselen ja.. i forbindelse med sv,skapspermisjonen. Jeg fikk brev av TK mht fødselspenger og barnetrygd. Jeg gikk ut i permisjon 8 juli, og fikk penger inn på konto i slutten av måneden. Barnetrygden fikk jeg også brev om. De klarte det ikke med meg da, måtte purre og fikk betalt 2mnd på etterskudd. Du skal ha betalt f.o.m desember, men når du får den er jeg ikke sikker på. Kanskje du er akkurat for sen med å få det utbetalt denne første gangen - siden det er tidligere utbetaling osv? Vet ikke altså, jeg hadde bare tatt kontakt med TK og spurt dem.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #7 Skrevet 4. desember 2006 tusen takk for svar=) skal dra på trygdekontoret imorgen og høre=) men, har 1 spm til, hehe.. får barnefaren pappa-permisjon når man ikke samboere? og hvor lenge varer P-P, er det med lønn?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #8 Skrevet 4. desember 2006 ....Og han er ikke fast ansatt... HI
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 4. desember 2006 #9 Skrevet 4. desember 2006 Tror ikke pappaen får permisjon når du står som aleneforsørger. Pappaen til gutten min fikk ikke det hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå