Gå til innhold

Hei! Lister meg inn her, og håper noen kan svare meg på et par spr.mål :)

Anbefalte innlegg

Vi har 2 barn sammen. Første var ikke noen problem å få, men da vi skulle prøve på neste ble ting straks litt verre. 2 SA og 2 MA måtte vi gjennom før spiren satt.

Nå ønsker vi oss vårt 3. barn, og har allerede blitt gravid en gang, men endte dessverre i MA igjen for noen uker siden. Har veldig lyst på et barn til, men er veldig usikker på om jeg orker gå gjennom flere svkap som ender i SA/MA.

Legen på sykehuset snakket litt løst om at jeg kanskje burde gå på blodfortynnende. Noen som har erfaring med det? (har hatt første del av utbedring, fant ikke noe galt der) Så tenker jeg litt på om det er noe som gir større "fare" for tvillinger? (hva man kan lure på :)

Er det noen av dere som har mistet mange ganger, og som har lykkes til slutt?

Fortsetter under...

Hei på deg!

Jeg har ikke mistet. Men når du har mistet så mange ganger skal du utredes for hvorfor du mister. Det kan være flere grunner til det.

Det ene kan være at det danner seg blodpropper i morkaken og da skal man evt bruke blodfortynnende når neste svangerskap er påvist.

En annen mulighet er at du produserer for lite progesteron til å holde på fosteret og da blir man behandlet med tilskudd av progesteron fra neste svangerskap er påvist.

Det kan sikker også være flere grunner som jeg ikke kommer på nå, men alt dette er grunnen til at man skal utredes når man mister flere ganger.

Det er medisiner som gis for å enten forsterke den el du har eller for å stimulere til eggproduksjon som evt kan gi større mulighet for flerfødsler.

Håper dette kanskje hjalp deg en smule.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...