Gå til innhold

noen anbefalinger ang søskenvogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

noen som kan gi meg råd om kjøp av søskenvogn. den eldste er ca 2 år når den nye babyen kommer!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

takk:)

litt redd hele greiene jeg da... kom litt brått på meg! men blir vel sikker fint bare man får døyva sjokket!!!!

Skrevet

Phil&Teds er fin når det er såpass forskjell mellom barna. Den har tre hjul og er egentlig en singelvogn med ekstra søskensete. Ta en titt på hjemmesiden philandteds.com.

Lykke til med vognvalget!

Skrevet

Vi har søskenvogna hvor minstemann ligger under størstemann.

En ting man må være obs på er at mykbaggen (cocoonen) man får kjøpt er liten (kun 60 cm lang). Plassen som minstemann ligger på er også "kort" da fotenden til storebror tar plass.

Jeg er ikke så fornøyd med vogna nå som jeg ser at minstemann på 4 måneder må ligge med bøyde bein skal han få brukt mykbaggen noe særlig lengre. (Foreløpig går det for han ligger aldri helt utstrakt, men det hadde vært greit om han hadde hatt muligheten til det.) Vogna er grei for eldstemann som sittevogn for den er høy i ryggen. Minstemann er 4 måneder og eldstemann er 3 år (men ikke lengre enn ca 95 cm).

Dessuten synes jeg at vogna beveger seg fort etter underlaget. Skrår veien den ene veien (ikke sving, men veien er ikke horisontal) så må jeg bruke ekstra energi på å kompensere og "hente inn igjen" vogna i motsatt retning.

Jeg tror kanskje vogner som har to hjul foran er bedre enn en ren 3-hjuling.

Dette er ihvertfall min erfaring med PhilandTed E3

Skrevet

Den vogna ovenfor ser fin ut,men har fått endel kritikker.Har spurt både her og der. Råder deg til å finne ut hvilke behov du egentlig har. Skal begge være hjemme går det ann å spandere litt mere penger i en slik vogn. Jeg har minstemann i b.h og antar at vogna bare blir brukt i ferie , helger .ol. Jeg er derfor ikke interesert i å bruke altfor mye penger på vogna. Derfor skal vi bare kjøpe ei carena med 3 hjul.Koster 2000 kroner, syntes det er en grei pris. Den har fått både positive og negative kommentarer her inne, men det får jo egentlig alt.

Har en god råd så har jeg villet hatt en slik hvor det er seperat hardbag til babyen som du har imot deg, samtidig som den "store" ser fremover. Tror easywalker har en slik en.

Skrevet

1000 takk for alle råd!

Har egentelig veldig god tid, men er spennende og høre hvilke erfaringer andre har!

ha en fin dag!!

Skrevet

Tror nok jeg og ville gått for Phil&Teds E3 med den aldersforskjellen på barna. Da trenger du bare en vogn. Kan hekte av neste sete nå størsten slutter med vogn og har en fin enkelvogn. Selv har jeg gått til innkjøp av Easywalker Duo Sky, men jeg får bare 13 mnd mellom mine, derfor endte valget på denne, siden størstemann menst sannsynlig vil bruke vogna i 2 år til. Easywalkeren er lett og fin, men ville kanskje ikke brukt alle pengene på denne siden din største kanskje ikke vil sitte i vogn lenge..

Skrevet

Ellers finnes det også en Phil&Teds vogn der barna sitter side-ved-side. Den heter Phil&teds E3 TWIN. Jeg har kjøpt den, men har ikke fått prøvd den ordentlig ut ennå, ettersom nr 2 er ventet i januar. Vognen er lett, smal (74 cm), har to svingbare forhjul, justerbart håndtak, individuelt nedfellbare rygger, og blir veldig liten når man slår den sammen. Skal kjøpe TFK sin mykbag til babyen, for ble anbefalt det da jeg kjøpte vognen - den mykbagen er lengre en P&T sin, så babyen kan bruke den lengre. Du finner vognen på samme link til Phil&Teds sine hjemmesider som du ser en annen her har lagt ut...

Skrevet

Den har de på babyshop i Hønefoss.Så på den også,virker veldig ålreit! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...