To_små_prinsesser Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Jenta mi på rett over ett år har bare en tann, foran nede. Og en som så vidt er brutt gjennom oppe, men det er den ved siden av fortennene. Det hører med til historien at hun ble født med en tann foran nede, som måtte trekkes da hun var tre uker, pga at den var så løs, og legen sa det bare var en "ekstratann". Men nå begynner jeg å lure, for hun har jo bare fått den ene av de to nede og det er flere måneder siden, og de fleste sier jo at de pleier komme nokså rett etter hverandre. Kan legen ha tatt feil? Er det noen som har opplevd noe lignende? Det er for så vidt ikke noe problem at hun har så få tenner, men det går jo senere framover med hva hun kan spise da. Håper noen har erfaringer og dele...
maisa Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 hei , jeg har også en jente som snart er 13 mnd, hun har ikke fått en eneste tann, må si at jeg er litt bekymret. får mange bemerkninger om at hun må få gebiss, ha ha , ja det er gøy å høre . men jeg regner med at de dukker opp snart. ang mat så spiser hun nesten alt mulig , er kjempe sterk i gommene.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 Jenta vår hadde ingen tenner når hun fylte året. Nå er hun 16 mnd. og har fått 9. Først kom 6 fortenner i løpet av 3 uker. Og så var det et langt opphold, og nå har hun fått to jeksler og en hjørnetann i løpet av et par uker. Fortsatt er det bare to tenner nede foran. Slapp av, hun forblir nok ikke tannløs!
Huldr@ Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 Jenta mi på snart 14 mnd fikk sin første tann da hun var nesten 13 mnd. Nå før helgen fikk hun 3 på 3 dager + at 2 til er på vei. Så her går det plutselig fort! Så rart at de trakk den tannen da? Jeg er nemlig også født med en tann, men den ble ikke trukket, og det var ikke en ekstratann. Snakket med en der barnet fikk sin første tann da hun var 15 mnd, og de neste da hun var 18 mnd - så de kommer nok i ditt tilfelle også!
Gjest Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Gutten vår er 13 mnd nå, og han har ikke fått sin første tann enda Kan kjenne at det er flere på vei, men de bryter liksom ikke gjennom tannkjøttet. Men gubben var tydligvis 14 mnd da han fikk sine tenner, så det er vel kanskje arvelig?! De kommer nok )
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 4. desember 2006 #6 Skrevet 4. desember 2006 Ene tantebarnet mitt fikk ikke tenner før han var litt over året
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå