kokko Skrevet 4. desember 2006 #1 Del Skrevet 4. desember 2006 nå er jeg lei desse bekken plagene.... Jeg er bare i uke 20 nå, nå er jeg sykemeldt i 100% ikke noen gøy hverdag nå nei. hvor blir det av den gode natte søvnen... ligger å gruer meg til jeg må snu meg... det gjør så j.....vondt.. trøtt og j... når jeg står opp... klare jo ikke å ligge for lenge... ikke klare jeg å leke for lenge med dattera mi på 2 og et halvt år... noe som jeg skulle ønsket at jeg klarer.... hvordan skal dette går ... når jeg bare er halveis i svangerskapet?? noe sex blir det ikke mye av lenger... og vist vi er så heldige at vi koser oss... så får jeg en enda jæ.....natt for å ikke si neste dag og noen dager etter det igjenn.... hvordan holder dere ut? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7337522-noen-som-har-et-godt-bekken-til-salgs/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
fire i familien Skrevet 4. desember 2006 #2 Del Skrevet 4. desember 2006 Føler med deg :-( Det er slett ikke kjekt nei. Enig med deg i det. Det er rett og slett forferdelig at noen av oss skal måtte slite så voldsomt for noe som egentlig bare skal være gledelig. Hadde det som deg jeg og. 100 % sm fra 14 uker på vei(..eller 15..?) og kunne ikke gjøre noen aktiviteter utenom lesing og sånn sammen med jenta vår på 2 1/2...DET var trist det... Men man holder ut...for de rundt og fordi det er noe godt i vente...noe veldig godt i vente...ET NYTT LITE BARN !! Sliter fremdeles jeg, nesten 10 mndr etter fødsel....men ikke som det var. Klarer meg greit gjennom dagen med bare litt smerter hele tiden. Må ta det rolig og kan ikke gjøre noen "sprell", og jobbing om et par mndr blir det nok kanskje ikke nei...hvertfall ikke mye... Men det er likevel verd det selv om det er vanskelig å tenke det alltid. Spesielt når en er midt oppe i smertehelvete som du er nå... Men det blir bedre dager...helt sikkert....hvor du har mye å glede deg over og ser lyset i andre enden av tunnellen ! Lykke til videre. Blås ut av deg her på disse sidene når det blir mye å hanskes med oppe i topplokket. Det hjelper å få ut frustrasjon. Og det kan være greit å få det ut på en annen måte enn å "alltid" være sur og tverr mot mannen.... !! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7337522-noen-som-har-et-godt-bekken-til-salgs/#findComment-7341474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rakrias Skrevet 4. desember 2006 #3 Del Skrevet 4. desember 2006 Hei. Jeg fikk også bekkenløsning i uke 20, og hadde store problemer med å bevege meg. Jeg ble anbefalt akupunktur, som hjalp kjempebra.Merket bedring etter 2 behandlinger, og etter en serie på 8 tok jeg bare akupunkturtime ved behov. Jeg fikk også anbefalt noen enke øvelser hos manuell terapaut for å myke opp muskulaturen som blir støl da det kompenserer for smertene i bekkenet. Disse øvelsene kan beskrives slik: 1. Stå med bena litt fra hverandre og len deg over et stødig bord med albuene. Så beveger du tyngdepunktet vekselsvis fra den ene foten til den andre ved på svinge hoftene. Du skal kjenne det strekker i musklen på baksiden av lårene og ned mot knærne. Gjør dette 6 ganger pr. fot. 2. Stå i samme positur som øvelse 1, men nå skal du løfte foten rett opp som en elefant (d.v.s ikke bøy knær, men her holdes foten stiv fra hofta og ned og det er hofta som løfter beinet). Du skal kjenne det strekker i muskulaturen fra setet og ned. Gjør bevegelsene 6 ganger pr. fot. 3. Ligg på siden, og la samboer eller noen andre sette albuen på 3 ulike vonde punkter på setemuskulaturen. Presset skal ikke gjøre konstant vondt, men du skal kjenne at det er godtvondt på samme tid inntil verken slipper taket (presset skal holdes ca. 1,5 min på hver punkt). Gjør dette på hver side. 4. Du kan også anskaffe en liten gummiball med gummiknotter/pigger på, som du ruller mellom rompe og vegg (du skal ha klær på). Hold ballen i ro på vonde punkter. Jeg kjøpte min knottball på en te-butikk!!! Håper noen av rådene kan hjelpe deg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7337522-noen-som-har-et-godt-bekken-til-salgs/#findComment-7345638 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #4 Del Skrevet 13. desember 2006 Hei er i same situasjon som deg. ER nå i veke 36 men har vore sjukemeld 100% sidan veke 21 og det blir berre verre. Ang sex, har dere prøvt ulike stillinger, som at du står på alle fire og han bak deg? Dette er mitt fyrste svangerskap og er seriøst begynt å tvile på om eg klarer fleire svangerskap viss det skal bli som dette. Eg meiner eg har høg smerteterskel men dette går på helsa laus, smerter heile dagen og natta, ingen stilling som fungerer meir enn ein halvtime til ca 2timer om natta. Stakkars deg som itillegg har ei lita å passe på, eg slepper jo det, men har hund og til tider er han ein stor byrd når mann min ikkje er heime å kan ta seg av han. Eg har fått beskjed nå om at dei kanskje kan sette igang fødselen 2-3veker før termin pga plagene mine, eg har jo lite og ikngen energi og det blir ikkje bedre. Berre tanken på det gjer at eg ser lyset i tunnelen. Og heldigvis har eg ein mann som meir enn gjerne springer for meg og varter meg opp, og ikkje minst gjer ein stor del av husarbeidet. Håper din mann er like flink. Hadde du foresten bekkenløsning i forrige svangerskap og var det like gale?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7337522-noen-som-har-et-godt-bekken-til-salgs/#findComment-7448215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. desember 2006 #5 Del Skrevet 13. desember 2006 PS: Må legge til ein ting til. Du spør korleis me andre holder ut. Me sleit litt med å bli gravid, det tok 14mnd, og den siste mnd før eg blei gravid gjekk eg ned i vekt. Eg hadde tatt blodprøver og stod på venteliste for utredning. Plutselig var eg blitt gravid likevel. Fekk svar på blodprøvene som viste at eg nok hadde PCO. Me har eit vennepar som sliter med PCO og har prøvt å bli gravid i over 3år nå, tanken på at det like godt kunne vore oss gjer at eg holder ut. Det er meir synd i dei, og eg skal heller klare litt smerter for å få ungen eg så sterkt har ynskt meg. Men klart eg har dager der alt ser svart ut og eg har mest lyst å berre grine heile dagen. Men det at me sleit litt og at me kunne vore blant dei som sliter i mange år har nok gjordt det litt lettere for oss. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7337522-noen-som-har-et-godt-bekken-til-salgs/#findComment-7448358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kokko Skrevet 15. desember 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 15. desember 2006 ja jeg hadde bekkenløsning også i det andre svangerskapet, men ikke så vondt som nå... og då ble jeg ikke sykemeldt før i januar... termin samme tid som nå i april... mens nå så er det jævla vondt nå.... sex det er ikke det som frister hele tiden... og vist jeg har lyst på det så må jeg ikke gjøre så mye sprell på dagen og ikke ha avtaler til neste dag... vondt blir det uansett hvilken stilling vi har prøvd. Selvfølgeli så holder vi ut på grunn av den lille krabaten vi venter på... uansett om vi klarte det på første forsøk eller ikke... Jeg har bare innsett at jeg ikke kan gjøre så mye. jeg får bare slappe av så godt som mulig og kose meg med lilla jentå mi..så mye jeg klare... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7337522-noen-som-har-et-godt-bekken-til-salgs/#findComment-7469614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå