Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er d mange med dårlig erfaring fra sus? Føler at jeg har lest en del negativt om de. Tar dårlig vare på mor og barn med hensyn til infromasjon, osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg fødte på SUS i 2003, og har en så der erfaring. Veldig mange fødte denne måneden, så de sprang som piska skinn. Dessverre endte det opp med at vår planlagte prøvefødsel ble et mareritt som endte i hasteks. Dette reagerte jeg veldig på, og tok opp med leger og jordmødre etterpå. De la seg langflate, tok kritikken til seg og kalte oss inn til nytt møte et par måneder etterpå, hvor alt som ikke ble informert godt nok om under fødselen (skulle f.eks få tidlig epidural med kontrollert vannavgang - har et akutt ks fra 2000.. Epiduralen kom aldri, legen hadde ikke tid... Vannet ville de plutselig heller ikke ta, informerte ikke om hvorfor, lot bare være å ta det), ble gjennomgått.

Når det er sagt, har flere av mine venninner veldig gode erfaringer fra SUS, hun ene med fødselsangst ble utrolig godt fulgt opp og informert, slik at det ble rene drømmefødselen.

På barsel er det greit, vi var jo veldig mange, men jeg følte meg godt nok informert. Spurte og grov litt, leste brosjyrene vi fikk osv.

Alt i alt ok. Skal keisersnittes igjen i februar, på nettopp SUS, så jeg har ikke tatt skrekken.

Lykke til!

Skrevet

jeg fødde ei jenta i april 2004. jeg hadde det helt fantastisk både på under selve fødselen og på barsel.

Når vi var på fødeavdelingen så ble vi møtt med ei kjempe koselige jordmor... la oss inn på et føderom med badekar.. som jeg fikk legge meg i.. min mann fikk i oppgave å telle hvor mangen rier jeg hadde mens hun var vekke. hun kom og gikk... og det var veldig deiligt fordi då fikk vi prate om det som skulle skje om bare noen timer... vi to skulle bli 3.. noe som vi gledet oss kjempe masse... når pressriene startet så fortalte jordmor hvordan det låg ann hele tiden... hun fikk heldig vis være med under hele fødselen... og det er jeg kjempe glad for...

oppe på barsel delte jeg rom med 6 personer om vi ikke var 7.. det gikk bra det også...fikk den oppfølgingen som jeg trengte...om natten når lilla jentå hadde basjet... så ringte jeg bare på sykepleierne så kom de og skiftet på henne... (siste mulighet til å slippe det var då..)

så nå ser jeg fram til jeg skal dit. men det er lenge til.. skal ikke dit før i april.. så jeg bare snik tittet inn på 3 trimester (håper ikke dere blir sure fordi jeg tyvskrev litt her inne lenge før min tur)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...