Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 var i middagsbesøk hos svigermor i går. hun har to gutter som er 13 og 16 år. Sambo er veldig opptatt av at han eldste må bli behandlet som stor gutt osv.. han måtte få være fadder for datteren vår fordi det kom han til å syns var stas osv.. vi kom inn døren i går..traff på han på 16 år i trappen ned. han sa ikke hei, såikke på niesene sin eller noe.. (er over 1 mnd siden han så henne sist)han satt nede på rommett til middagen var klar. da spiste han og løp rett ned igjen. sa ikke et ord.. så ikke på niesen sin i det hele tatt... viser ingen interesse.... nå er julen her snart og vi skal feire hos han far ( han har skilte foreldre).. de har en sånn rar tradisjon at han åpner gavene fra faren sin farmilie når han er der og hos moren sin familie når han kommer opp der i rom julen. jeg sier at jeg syns ikke vi skal ha det sånn fremover..grunnen til at de har hatt det slik er at småsøskene hans på begge sider skulle få se når han fikk pressangene fra dem osv... men nå er de jo blitt store..så nå må de jo klare at han åpner gavene sine på julaften uten dem.. de bryr seg jo ikke akkurat så mye om hva han får..så sier han så fint at det kan jo hende at de bryr seg om hva niesen sin får... er sikker på at brødrene hans aldri kommer til å gå ut å kjøpe noen julegave tilhenne...isåfall så er det moren hans som kjøper noe..og de vet ikke hva det er for noe engang..arrrggg...merker jeg blir så irritert!!!!! føler vi heleforbanna tiden skal ta hensyn til hans familie (moren hans og hennes familie vel å merke) mens vi aldri får noe til bake. vi må alltid dra å besøke dem... sambo er kjempe opptatt av at brødrene må få masse gaver til jul og bursdager..men han får ALDRI noe igjen av dem! ingen gaver til bursdagen, jul eller noe.. selvfølgelig har ikke de n oe særlig med penger..men når man er 16 år er det vel vanlig å gi søskene sine en julegave??????????
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Min samboer har også skilte foreldre - og mange å ta hensyn til. Nå får vi gaver sammen (fra både moren og faren hans) og det er ikke snakk om at jeg skal pakke opp mine gaver foran hans familie. Helt greit om de er tilstedet på julaften, men jeg venter ikke med gavene om jeg ikke ser dem før 1.juledag. Samboeren din må være gal om han vil du skal bli med på en slik tradisjon. Om det betyr noe for noen hva deres datter får -så er de jo voksne nok til å fortelle det selv. Da kan jo de vente med å gi gaven til dere møtes i romjulen. Men selv det høres helt teit ut for meg. Julegavene skal jo åpnes på julaften - ikke når stesøsken gidder å ha tid til å se hva andre får. Det med at en 16-åring kjøper julegaver skjer ikke i min svigerfamilie. Her kjøper foreldrene. Helt greit det. De har jo ikke penger. I min svigerfamilie begynner de med egen julehandel når de er 18 år. Og bare da kjøper de til barna (jeg og sambo får ikke). Synst at når 16-åringen er fadder at han bør vise litt mer interesse. Men du er ikke alene. Har det akkurat på samme måte. Hmmm......kanskje du har hatt lignende innlegg inne før. Jeg har iallefall svart på noe ang. bursdagsgaver før. Her får vi ingenting iallefall.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 bra at det er andre som er enig med meg.. hvert år så har jeg fått julegave fra moren hans /faren hans på 1 juledag.. da har vi sittet der å åpnet gavene våre mens de har sett på..kjempe teit spørr du meg.... skikkelig ubehagelig og.. ohh..den var kjeeeeeeempe fin.....prøve å si til sambo at det blir helt teit.men han vil ikke høre
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 Jeg tror kanskje du må tenke på at han "bare" er 16 år. Det er ikke så lett for en gutt på den alderen å digge og fjase med en liten baby. Det er muligens litt flaut...? Når han blir litt eldre skal du se det bedrer seg. Det var nå det første som slo meg ihvertfall:) Men skjønner selfølgelig at det er litt skuffende. Og ang julegaver: Er jo vanlig at de blir åpnet på julaften eller? Er ikke det litt av poenget...?
Fiskestang Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Anng. denne gutten på 16 som samboeren din ville skulle være fadder. Det er helt sikkert ikke så stort for han i dag. Joda, stolt vil han være, men helt oppslukt i babyen er det vel vanlig at de ikke er.. Når jeg var 16 år, fikk min far en sønn med en ny kone, altså jeg fikk en lillebror. Jeg var sånn middels intressert. Jeg fikk være fadder. Det var flott det. Bære han i kirken og alt. Men det var det. Når man er 16 år vet man ikke særlig hva det innebærer å være fadder. Er mest opptatt av en kjekk gutt på skolen, eller om noen så deg røyke på parkeringsplassen i går, lissom.. Men jeg lover deg, i dag, jeg er så glad for at jeg fikk være fadder den gang! Og jeg er kjempestolt av det! Og det kan jeg 100% love at denne onkelen her blir også, når han blir noen år eldre! Du er jo fadder hele livet, ikke bare på dåpsdagen. Så jeg synes det var en fin tanke jeg, å la han få være fadder! For han er jo ikke 16 år resten av livet.. Det er jo bare en fase man rett og slett må igjennom. Og så skal du se at om noen år når han har fått seg jobb og begynner å tjene egne penger, så får hun nok flotte presanger av han også!!!! Når jeg var 16 år kjøpte mamma mine presanger også. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke visste hva det var vi hadde gitt, før gaven ble pakket opp. men kan si meg enig i at det var en rar tradisjon det med når gavene ble åpnet.. dere kan jo gjøre ett kompromiss? Her i min familie er mine foreldre skilt, og flere andre også skilt, og jeg vet at det har ofte vært at EN gave får de åpne på lillejulaften, f.eks, hvis man var med far da, men skulle feire julaften med mor. Kan jo prøve å lage "egne" tradisjoner nå?.. Som blir din tradisjon også, ikke bare hans. Lykke til iallefall. Og god jul! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå