Jente19*31.01.07* Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 er det veldig lurt å ta det.??? bor to timer unna sykehuset og vi kjører liksom ikke forbi der hverdag.. er det noen som ikke har hatt/ikke skal ha omvisning?
Guba *mamma07+09+12?* Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Vi var på omvisning forrige uke. Da var alle fødestuene opptatt så vi fikk ikke sett det som var interessant, vi kunne like godt ha droppet det. Kjipt å kjøre to timer unødig, tror du klarer deg fint uten..
Jente19*31.01.07* Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2006 okey.. da trur jeg jeg driter i det.. jeg har mest sannaynlig tid til å se den når jeg skal føde.. det kan jo ta fryktelig lang tid vettu:p hehe
rødhette* Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 Det er jo smak og behag, om man føler det er nødvendig. Vi bor under en halvtime unna sykehuset her, og skal ta oss en tur. Vi kommer til å ringe på forhånd, for å høre at de har god tid og slikt først.
Labbetøs Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Jeg tror også du klarer deg helt fint uten. Da vi var på omvisning fikk vi se både en fødestue, og rommene på barsel. Men det var ikke noe å se egentlig. Vi fikk ikke vist hvordan en fødeseng fungerer engang. Fikk ikke se en fødekrakk eller noe slikt heller. Du kan føle deg trygg selv om du ikke drar. Det er jo stort sett god tid til å kikke på ting når du kommer til fødeavdelingen for å føde også. De færreste unger kommer så fort at du ikke rekker å tenke deg om liksom. :-)
Tokka Skrevet 4. desember 2006 #6 Skrevet 4. desember 2006 Jeg skal til samtale/omvisning til jordmor på sykehuset litt under to måneder før fødselen, dvs. rett før jul. Ligger ca. en time fra der vi bor, og synes det er greit å ha kjørt dit en gang før fødselen så vi vet hvor vi skal. Synes også det er litt betryggende å vite hva jeg kommer til, så ikke alt er fremmed i en slik situasjon. Vi slo imidlertid to fluer i en smekk for jeg skulle uansett i nærheten å ta UL samme dag. Dessuten tar vi det på veien hjem for jula, og ventetiden mellom omvisning og UL tenkte vi å benytte til julegaveshopping på et senter i nærheten så egentlig blir det å slå 4 fluer i en smekk! Vet ikke om vi ellers hadde dratt dit ene og alene for omvisning.
nutri Skrevet 4. desember 2006 #7 Skrevet 4. desember 2006 Jeg ringte og spurte om vi kunne få omvisning. Damen sa det var best å ringe den dagen vi ønsket, så ville de vise oss rundt dersom det var ledig og de hadde tid. Ellers finnes det jo svangerskapskurs hos private klinikker, da har de også omvisning på føden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå