Gå til innhold

Flere som er svimle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får så utrolig ubehagelige svimmelhets"anfall" eller hva jeg skal kalle det, om dagen.

Plutselig kjenner jeg at jeg blir svimmel,jeg begynner å kaldsvette og får jeg ikke lagt meg ned blir jeg så kvalm at jeg må kaste opp.

Dette skjedde blandt annet når jeg satt på toget her om dagen,det var ikke gøy:(

Det eneste som hjelper er at jeg spiser en skjokolade eller drikker brus med sukker. Er det blodsukkeret mitt som kan være i ulage?

Har ikke unormalt blodtrykk heller,og når jeg snakker med legen om det så sier hun at det er normalt for gravide å være svimle.Men det er jo grådig så leit,for jeg holder jo på å besvime på de mest ugunstige steder..

Noen flere som er det om dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det sånn når jeg skal til å legge meg ned.. Veldig ubehagelig. Vet ikke hvorfor det er sånn... Men legne din har nok rett...

Skrevet

skriv meg på listen...slik var jeg først i graviditeten og så nå da av alle tider som vi går rundt med ekstra vekt på magen og faren for å falle framover er der ....litt skummelt synes jeg..jeg har time til legen den 7 des så¨jeg skal fortelle henne at det har blitt mye verre nå..jeg måtte sitte meg ned på rumpa i matbutikken for 2 dager siden ..det føltes ikke kult men jeg setter meg heller ned enn å falle om...

Skrevet

samme her,og da selvfølgelig på steder som på butikken og sånt. Driiiitkjedelig å ha det sånn...

Skrevet

Det er nok fordi vi har fått 1 liter mer 'væske' i blodet, og progesteronet har gjort åreveggene 'slappere'. Kombinasjonen av dette vil gi svimmelhet, gjerne med hjertebank, og en følelse av å være uvel.

Be uansett om å få sjekket jernverdiene dine neste gang du er hos legen, de er mest sannsynlig lavere enn anbefalt, og det kan hjelpe litt med jerntilskudd. (må ikke tas uten å ha sjekket verdiene altså..)

Skrevet

Svimmel her også. Har fått et par anfall på butikken jeg og, og hender at det skjer når jeg står å vasker opp, dusjer ol. Egentlig hvor som helst. I dag måtte jeg gå å legge meg igjen etter jeg hadde dusjet. Sjekket jernlager for to uker siden og det var perfekt så det trenger absolutt ikke være årsaken.

Skrevet

Jeg har hatt en del slike opplevelser. Ha en sjokoladeplate i veska di og noe drikke slik at du kan få gjort noe med det når det skjer.

Jeg har et bra jernlager så jeg mangler ikke jern ihvertfall.

Skrevet

Jeg har vært mye plaget med svimmelhet. Aller verst var det i 1.tri, da kunne jeg ikke kjøre bil eller se på TV eller noe, alt var bare "karusell" hele tiden....hehe.. var skikkelig bekymret! Svimmelheten er mye bedre nå, men kommer med en gang det blir litt stress elller ugunstige sitte-/sovestillinger.

Skrevet

Jeg får hjertebank/Høyy puls etter jeg har stått opp og spist frokost. Er skikkelig ekkelt.Går over etter en liten stund.Legen min sa det var helt normalt, kroppen er jo tyngre og jobber hardere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...