Gå til innhold

Bekymra mann.

Anbefalte innlegg

Skrevet

mannen min er bekymret pga jeg hadde høy feber og ikke ville ta paracet. hva er grensa før en bør ta kontakt me doktor? har 37,5 i normal temp og får lett høy feber når det kommer, i dag har jeg bare 38- 38,5 så jeg er litt tappet for krefter hadde mellom 39- 39,5 i natt, men svettet ut det meste.

dårlig matlyst i dag, men hvem har ikke det enkelte dager. babyen er roligere, men det er normalt ved forkjølelse og feber har jeg fått høre av legen tidligere.

Hva synes dere andre, er det farlig å se ann det til i morgen om det blir bedre, eller bør jeg ta tidlig kontakt når jeg er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er nødvendig å kontakte lege så lenge feberen holder seg under 40... det fikk iallefall vi beskjed om da min bekymrede samboer ringte legevakten da jeg var syk tidligere i høst.

Så jeg tror du kan slappe av, hvertfall hvis du kke har mer enn 38,5 nå. Men ta heller en telefon for mye enn en for lite, hvis dere (han) er bekymret!

God bedring!

Skrevet

Det er heller ikke noe problem å ta en paracet!

Skrevet

Uff, så kjedelig å være syk! Skjønner at mannen din er bekymret forresten. Jeg har nå hørt at det er bedre å ta paracet å få ned temperaturen, enn å ha høy feber. Gravide kan jo ta paracet og den lille i magen tåler ikke varme like godt som oss. Allikevel ta en telefon og hør hva lege/jordmor anbefaler, så får du råd fra en som antageligvis vet hva som er best for babyen din!

Gooooood bedring!

Skrevet

Jeg også er i utgangspunktet imot å ta paracet,men legen min + dem på sykehuset sa til meg at feberen kan gjere mere skade på fosteret(overoppheting)enn hva en paracet gjorde.Men når vi er kommet så langt som vi er no,der babyen er i stand til å regulere kroppstemraturen selv,så blir vel det noe annet.Det er bedre å ta en telefon for mye enn for lite,hvorfor vente,det er ikke bare deg selv det gjelder no.........

Lykke til(",)

Skrevet

Tusen takk for svar, får heller ta paracet om det skulle øke igjen og ringe legen om det ikke slipper til i morgen.

Skrevet

Har hørt fra lege + jm at det er bedre å ta Ibux enn Paracet...

Skrevet

murmela_igjen... da tror jeg du husker feil. Det er jo helt omvendt!

dette er fra felleskatalogen om ibux:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Se Kontraindikasjoner. Hemming av prostaglandinsyntesen kan ha skadelige effekter på svangerskapsforløpet og/eller den embryonale/føtale utviklingen. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Skal ikke brukes under 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Ved bruk hos kvinner som forsøker å bli gravide, eller i 1. og 2. trimester, bør dosen være lav og behandlingsvarigheten så kort som mulig. Bruk i 3. trimester kan gi følgende effekter for fosteret: Kardiopulmonal toksisitet (med prematur lukking av ductus arteriosus og pulmonal hypertensjon), renal dysfunksjon, som kan lede til nyresvikt og oligohydramnion.

Skrevet

for ordens skyld... - dette står om paracet:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Studier og lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet.

man skal være forsiktig med å gi råd når man ikke har peiling selv...

Skrevet

IKKE bruk Ibux, bruk PARACET!!!!!!! Og det er bedre å ta en Paracet enn å ha feber.

Skrevet

Jeg signerer på denne! fikk beskjed fra jm senest idag om å ta en paracet og legge meg nedpå istedet for å tyne meg gjennom hodepine og bekkensmerter. Bedre for fosteret med ei mamma som er smertefri noen timer, sa hun til meg, enn at jeg stresser og har vondt. Det samme fikk jeg høre av legen da jeg fikk influensa i 2.trimester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...