Fallerifallera Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #26 Del Skrevet 30. januar 2007 PS: Lita tussijente i magen min -håper ting har ordna seg med familie etc nå! Like greit å bare sykemelde seg å få litt ro da! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7336805-ny-vk-tr%C3%A5d/page/2/#findComment-8015700 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stomperud Skrevet 1. februar 2007 #27 Del Skrevet 1. februar 2007 Ja, håper ting har ordna seg for deg og familien etc, Lita tussijente i magen min !!! Fått alt i hus allerede, asså, Anjamor? Mangler mest barnevogn vi.. Skal se litt i tr.heim på tirsdag.. Er det noen av dere som vet om det er noe bra tilbud der, eller? Sett at det er salg på barnas hus, men om det er igjen noe der, da..? Finn vel fort ut av det, da.. Ellers har jeg endel syprosjekter som gjenstår.. :S Men lurer på om jeg skal kjøpe meg ny symaskin først.. fått tilbud på ei maskin som ha kosta 7-8000 som jeg kan få for 5 500,- Og da er det med applikasjon- og quiltesøm.. Hadde jo vært greit å kjøpt ei skikkelig maskin med en gang.. men det er masse penger!! Og vi har jo ikke kjøpt barnevogn enda.. skal-skal ikke...? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7336805-ny-vk-tr%C3%A5d/page/2/#findComment-8048805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
livetimammasmage Skrevet 2. februar 2007 #28 Del Skrevet 2. februar 2007 Heihei, familieproblemene tar det nok årevis å rette på igjen, men vi får hjelp Jeg skal holde meg utafor problemene nå før og litt etter fødselen da, konsentrere meg om min nye familie vi har også alt i orden nå, fikk kjøpt alt av utstyr som vippestol,kombivogn,lekegrind,matstol,stellebenk med badekar ++ for bare 1000 kr til naboen, hun mistet sønnen sin da han bare var 5 mnd for 9 år siden, så alt er bare brukt i 5 mnd. Vogna er kjempesøøøt, ikke en sånn moderne som man får kjøpt idag, men det er ikke så viktig for meg, søteste vogna jeg har sett iallfall, hjulene er fortsatt hvite på dem, sier vel hvor lite brukt den er.. Ellers driver jeg også med syprosjekter, eller jeg broderer da Driver å broderer ett stort babyteppe nå med Ole Brumm og Tussi på, også skal jeg brodere diverse bilder med ole brumm og vennene hans på for å henge opp på babyrommet Ferdig med å male babyrommet nå da, ble mintgrønn, kjempefin farge! Vi vet det blir jente da, men vil ikke ha så altfor mye rosa, egentlig aldri likt fargen særlig, isåfall må det være babyrosa Men grønn liker jeg veldig godt spes mintgrønn! Har dere kynnere? Kjenner det opp til flere ganger om dagen nå, litt plagsomt, vonde noen ganger, men mest bare ubehagelig. Er det normalt å ha dem flere ganger? HAr ordna oss bilstol pakke på IF forsikring, får 3 stoler som vi betaler 4000 for, de stolene er visst best i test også. Først får vi tilsendt den første stolen som er for nyfødte, så neste som jeg tror er fra 9 mnd og opp til 2 år, så får vi den siste stolen til odel og eie da. Betaler 82 kr mnd i 48 mnd. Fant ut det ble billigere, de bilstolene som er billige nå kan ikke måle seg med de stolene på IF med tanke på sikkerhet. Synes det er en kjempefin ordning Får alle stolene sendt i posten etterhvert som vi trenger dem, realt Stomperud, selv bor jeg like ved barnas hus, men har ikke vært der enda, men du kan jo ta en telefon og høre med dem om det er noen igjen på salget! Synd man ikke får sett det på nettet. Ellers har du jo en del vogner som selges brukt på Finn.no, iallfall mange i Tr.Heim her som selger brukt, og til rimelig penge, da sparer du en del Og kan kanskje kjøpe både vogn og maskin . Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7336805-ny-vk-tr%C3%A5d/page/2/#findComment-8058232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stomperud Skrevet 2. februar 2007 #29 Del Skrevet 2. februar 2007 Men barnas hus er vel rett ovenfor City syd..? Og vi skal jo dit å titte litt uansett også.. Så da er ikke veien lang for å kikke litt der.. Vil i alle fall se litt på maskedet før vi kjøper.. Har egentlig sagt at vogn vil jeg ha ny, ettersom vi har så masse etter dattera til samboer.. Moro med noe nytt til vår lille.. Men ikke for det.. finnes sikkert mange fine brukte, har bare ikke sett noen jeg liker på finn.no.. Og vogn er jeg den tingen som skal brukes mest, nesten.. Skal i allefall kikke!!! Så får vi se.. Kan få symaskina etter mamma brukt (20 år gammel).. Sa det til samboer, sånn at vi får råd til barnevogn.. Men da sa han at vi har råd til begge deler.. Han tjener jo det dobbelte av meg nesten.. Men føler det blir så feil at han skal betale så masse.. :S Og føler meg så bortskjemt av å få det jeg har lyst på.. (får ikke ting til vanlig, asså.. men det er jo en vanvittig sum! Og mener at man bare har godt av å ikke få det man har lyst på, for som oftest har jeg jo råd til det meste av det jeg har lyst på å kan kjøpe meg.. litt sykt, egentlig..) Han er jo bare for snill med meg!! Tror det er vanlig med flere kynnere om dagen.. Og dem kommer visst ofte etter aktivitet i magen.. Jeg vet ikke forskjell på kynne og aktivitet, nesten.. hehe.. tror jeg har kynnere, men syns ikke det er noe ubehagelig som så mange andre sier at det er.. hmmm... Ellers er jeg enig i at rosa ikke er så fint.. Eller liker fargen, men ikke BARE rosa!! Jeg liker MASSE farger jeg.. Men det blir for sukkersøtt med bare rosa til jenter.. Jobber i barnehage og ser at noen jenter kan ikke bruke andre farger.. Mintgrønt høres kjempefint ut!!! Og Ole Brum har også vært min store helt siden barneskola.. Men ikke like ekstrem nå som jeg var en periode.. Jeg har forresten kjøpt liverpooldrakt til vesla, jeg.. str. 68.. så sommerutstyret er fiksa!! 50 dager igjen.. Så sykt!! Kan jo faktisk ha blitt mamma om 1 mnd.. Håper jo det skjer før termin, vet ikke hvorfor.. Bare gleder meg sånn.. Men tru e skal tenke at det går på overtid.. for ellers blir nok ventetida laaang... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7336805-ny-vk-tr%C3%A5d/page/2/#findComment-8060399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fallerifallera Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #30 Del Skrevet 4. februar 2007 Vi kjøpte vogn på Barnas hus i TrH for halvannen uke siden tror jeg det var, og da var det ikke sånn kjempemange igjen av den simo kombivogna 2006-modellen værtfall. Men de har jo 2007-modellen + andre typer da, dem sjekka ikke jeg. I tillegg ligger jo en anna babyutstyrbutikk også rett på andre sida av vegen? (Barnas verden, heter den det?) Vi var ikke der så vet ikke hva de har da, men kanskje verdt en sjekk? Så snill samboer du har Stomperud! Jeg syns du skal si jatakk til begge jeg, regner med han har lyst til å gi deg det siden han sier da, så da er det jo bare kjempekoselig! Hos oss er det sånn at jeg i perioder har tjent en god del mer enn sambo, og han har syntes det har vært ekkelt at jeg har betalt for mest ting, men jeg har ikke tenkt på det sånn. Er man samboere så deler man nå liksom det man har (ikke ALT nei, men..) Det er nå bare sånn iblant! Tussi: Ja, man får bare prøve å fortrenge familieting å konsentrere seg om seg selv, sambo og han/hun i magen... Vi har hatt noen runder vi og, uten at jeg vet hva du går igjennom nå da, og det har vært tøft! Jeg har slitt veldig med motivasjonen den siste tida, har vært utrolig lei! Jeg blir liksom aldri bra, kvalm og vondt i hodet hele tiden, og når jeg på toppen av det hele har fått bekkenløsning og isjias så syns jeg liksom at det var nok. Men nå har jeg fått tatt det ordentlig med ro noen dager og har ikke lengre så vondt, så da er det litt enklere å tenke positivt! Er så fælt, for jeg vil jo liksom være så glad og lykkelig over dette lille underet som skjer, men så overskygges det av sånne vondter iblant, og da føler jeg meg skikkelig sutrete! Det er jo ikke alle som kan få barn en gang liksom... Nei, nå skal jeg legge meg! Opp å fotografere nybakte mødre med deres babyer på sykehuset i mårra tidlig, det er jo litt ekstra koselig nå!! Klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7336805-ny-vk-tr%C3%A5d/page/2/#findComment-8087896 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fallerifallera Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #31 Del Skrevet 5. februar 2007 Tussi: Du som er så gal etter Ole Brumm... Du burde sjekke bittelillevennen.com - der har de noe salg på litt Ole Brumm-ting for tida.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7336805-ny-vk-tr%C3%A5d/page/2/#findComment-8100443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stomperud Skrevet 7. februar 2007 #32 Del Skrevet 7. februar 2007 Hei igjen! Nei, det ble ingen barnevogn på oss i går.. var nok ganske utplukket, fant ingen vi likte i allefall.. Men skal høre med en kompis av sambo om kjøp av deres vogn (tror den er fin.. ) eller om han kan gi oss noe tilbud på noe vogn fra butikken hans.. Var på kontroll på st.olavs i går! Og var så utrolig lykkelig, lettet og glad når vi gikk ut igjen!!! Hun som tok ultralyden var så koselig og grei! Vesla er blitt 44 cm.. og kommer til å veie rundt 3,5 kg ved termin.. Alt så bra ut, og hodet ligger ned! (ligger å kysser morkaka.. ) Ortopeden visste hva han snakket om!! Så ble veldig letta over det!! Behandlingen som gjøres, begynte dem med for 4 år siden, og dem forsker fremdeles på den beste måten (flere sykehus sammen..) Og ettersom det er få som fødes med klumpføtter, så blir vi med på prosjektet.. dvs mer oppfølging, opp til ho er 12 år.. Men det er jo bare bra å få god oppfølging! Det var så godt med info fra en fagmann!! Selv om det blir mere "jobb" med slike føtter, enn med vanlige, så blir detta helt KNALLBRA!!! jeg GLEDER meg til å treffe jenta mi!!! Og så.. har jeg henta symaskina i dag!! Den er utrolig fin!! Bare prøvesydd litt i dag, må lese litt mer gjennom bruksanvisningene, men ikka hadd tid.. vært barnepike til nevøen min på 2,5 år.. Nei, nå er livet bare helt herlig!! Håper dere har det bra også"!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7336805-ny-vk-tr%C3%A5d/page/2/#findComment-8133661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
livetimammasmage Skrevet 13. februar 2007 #33 Del Skrevet 13. februar 2007 Heihei, hvordan går det med VK gjengen?? Her går det mot slutten, veldig sliten for tiden da, sliter en god del med bekkenløsning. Også har hodet festa seg nå, så det stikker en god del der nede, hehe Men er ikke lenge igjen nå for jeg tenke, klarer ikke å gjøre husarbeid lengre da, så får hjelp der. Anjamor, har vært inne på den netthandelen allerede og handla litt Vi skal ha Ole Brumm rom da, men skal droppe Ole brumm himmelseng og dynetrekk, redd det blir altfor mye Ole brumm. Skal ha lamper og bilder på veggene bare Ellers så hadde det vært morro å møtt dere inne på chatten her en gang! Eller kanskje prates på msn?? MSN adressa mi er [email protected] , bare add meg, er på msn oftere enn her egentlig. Stomperud, har du kjøpt vogn nå da?? St.Olavs er faktisk best i landet når det kommer til svangerskap og komplikasjoner før og etter fødsel Så på St.Olavs kan du være trygg ja!! Så herlig å høre at turen deres ble så positiv Selv går jeg egentlig bare og venter på at fødselen skal starte, kunne gjerne ha starta igår, hehe Hvilke tanker har dere rundt fødselen da? Jeg grudde meg litt før, men nå vil jeg bare at den skal starte, ikke ett fnugg nervøs lengre Gleder meg bare til å ha Thea Emilie i armene mine Har dere funnet navn? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7336805-ny-vk-tr%C3%A5d/page/2/#findComment-8217674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stomperud Skrevet 15. februar 2007 #34 Del Skrevet 15. februar 2007 Hehe.. Ikke blitt noe vogn enda, nei.. Har sett på noen kombi-vogner.. Bor på et lite sted, der utvalget er deretter.. Men har funnet ut at vi vil ha bagvogn! De bagene som er med i disse kombivognene vi har sett på er veldig smal.. Og ikke vet jeg, men tenker at denna tulla her kommer til å "trenge" litt god plass.. er vel ikke noe godt at det er så trangt med gipsede bein/bein med skinner... Sportsvogn har mamma.. (hu har eget utstyr til barnebarna sine.. hehe.. men sagt at vi kan ta den vogna etter at bagvogna er for lita..) Men det er ikke så lett å finne ei normal pen bagvogn.. Men så er det jo Røros-martnan neste uke.. Kanskje det er noen gode tilbud der..? Er jo 35 uker nå!! Så bør vel få den på plass.. :S Tanker rundt fødselen.. Der har jeg igrunn vært ganske realistisk (tror jeg) helt fra ei god stund før jeg ble gravid.. At det er jo sikkert utrolig smertefult, men at det er verdt det!! Og at den smerten er en så liten del av det STORE som skjer!! Men er så redd for å skjønne når jeg skal ringe fødestua.. for må jo først innom der for å få klarsignal for å dra.. Er i allefall dumt å ringe "for sent".. 17 mil i sjukebil med vanvittige rier er jo kanskje ingen drømmesituasjon..? Så er vel bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.. Navn er ikke bestemt hos oss.. Vil vente til ho er ute.. Men Leah er veldig høyt oppe på lista!! Og så har jeg plutselig begynt å like Kari.. Men lyst til å finne flere aktuelle navn før ho kommer.. Litt å velge i.. Er jo ikke sikkert alt passer.. msn adr. mi er : [email protected] Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7336805-ny-vk-tr%C3%A5d/page/2/#findComment-8245216 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fallerifallera Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #35 Del Skrevet 16. februar 2007 Stomperud: Vognene fra Basson skal visst ha litt romslige bager tror jeg? Hadde egentlig lyst på det sjøl, men måtte liksom slå til på det tilbudet da! Simo har forresten ufattelig teite bruksanvisninger, jeg og sambo ble neesten uvenner da vi skulle sette den sammen! Navn er under forhandling fremdeles kan man si, og har vært det noen måneder nå.. Min samboer er nokså bestemt på Loke, nå vurderer han såvidt også Brage. Så vi får vel bare vente og se hvem det blir når han kommer ut! Fødsel ja, for meg er det jo ennå en stund til, men merker at det nærmer seg ganske kjapt og at jeg tenker mer og mer på det! Vi skal på omvisning på føden nå på mandag da, så det blir vel enda mer virkelig da!? Gruer meg egentlig ikek så veldig, vet jo ikke hva jeg går til liksom.. Og det er kanskje like greit?? Men tipper jeg ikke kommer fra det hele med æren i behold, for jeg har ganske lav smerteterskel skal innrømmes! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7336805-ny-vk-tr%C3%A5d/page/2/#findComment-8257247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stomperud Skrevet 17. februar 2007 #36 Del Skrevet 17. februar 2007 Ang. fødsel så er det nok ingen som kan bestemme på forhånd hvordan det skal bli.. Og æren i behold er jeg sikker på at vi klarer!! Kjem ikke an på åssen vi oppfører oss (selv om jeg gruer meg til å finne ut av det.. lest av man kan begynne å skjelle ut både jordmor og samboer.. :S ) Men at vi KLARER det!!! Det er jo den største jobben vi får æren av å gjøre!! Tenk på det!! Så æren i behold etter en fødsel, DET har du!!! Jeg har forresten ikke vært på noe omvisning, og tror ikke jeg får det heller.. hehe.. er jo så masse styr hit og dit.. Men det går jo bra, det!! Har jo noen rundt meg, så går meg vel ikke vil.. I natt våkna jeg med vanvittig krampe i høyre legg!!! DET var vondt asså!! Visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg!! Og fikk det nesten ikke bort heller.. Så da tenkte jeg at hvis rier er like kraftig, så kommer jeg til å merke dem, ja.. I dag er jeg slapp og litt sur.. Vet ikke hvorfor engang.. Håper det retter på seg.. Nå skal jeg jo ikke jobbe før neste fredag, og det blir mest sannsynlig siste dagen jeg jobber før perm... Skal bli godt, men også VELDIG rart!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7336805-ny-vk-tr%C3%A5d/page/2/#findComment-8269719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
livetimammasmage Skrevet 18. februar 2007 #37 Del Skrevet 18. februar 2007 Gleder meg jeg nå til riene starter, hehe, lei sa du? men plagene er verdt det da.. De krampene du hadde i natt stomperud, har jeg hatt siden uke 22, holdt på å bli gal om natta!! Men JM ga meg ett kjempefint råd mot det og bekkenløsning, ligg på en sovepose(den glatte yttersiden)oppå madrassen, da blir det utrolig mye lettere å snu seg om natta, så man slipper å anstrenge seg sånn, hehe, og ligg med en pute mellom føtterne, det stabiliserer bena og bekkenet! Jeg sliter sånn med bekkenet at jeg må begynne med krykker nå for å idet hele tatt klare å stå å lage middag, og dette tipset funker på meg om natta, sover som en stein endelig, våkner bare av at jeg må på do Men fødselen ja, jeg har vært på sånn fødselsforberedende kurs, og der fikk vi se en video, det ser ikke så ille ut egentlig, vet det gjør SINNSYKT vondt, men jeg selv synes det er en trygghet å faktisk vite at det blir vondere helt til slutten, for da slipper man å bli så overrasken liksom, man vet litt hva som kommer! Og det mest smertefulle er når hodet har kommet ut og du må vente på de siste pressriene, det kunne visst mange skrive under på,hehe, så riene før det er ikke de vondeste.. Men husk at det også er pause mellom riene hvor du ikke har vondt! Og at det ikke sikkert er så vonde de første riene som kommer, ikke sikkert du merker dem en gang, tror de er kynnere! men det er så forkjellig fra person til person. Jeg skal begynne å prøve kjerringråd nå får å få igang riene, er innenfor fødetiden nå, gikk ut i permisjon på fredag, babyen er ikke lenger prematur om det skjer nå Har dere fått melk i brystene? det har jeg, hehe, kommer når jeg klemmer på vortene, ikke melk direkte, men en hvitaktiggjennomsiktig væske som kommer ut. Nei jenter, fødselen blir en positiv smerte, og varer da bare maks i to døgn, tenk deg den gleden som kommer etterpå, som varer livet ut! Dette klarer vi, men begynner dere å få negative tanker og blir redd, så ta det opp med lege/JM med en gang,det er viktig! Man må føle seg trygg på smertene som kommer, og vite at de faktisk ikke tar livet av deg Jeg gleder meg noe sinnsykt, vil de skal starte NÅ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7336805-ny-vk-tr%C3%A5d/page/2/#findComment-8280140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stomperud Skrevet 18. februar 2007 #38 Del Skrevet 18. februar 2007 Enig i alt du sier, Tussi-mor.. Gruer meg ikke i det hele tatt, håper bare jeg skjønner når jeg skal kontakte føden.. (er jo litt ekstra styr føler jeg, ettersom vi må dra 17 mil istedet for 2 km.. men men) Smertene gruer jeg meg ikke noe til! vært ute i krig før.. Og ikke er jeg lei av å være gravid heller!! Føler meg ikke tung eller noe.. Hadd litt småkramper ei stund før, tok litt magnesium.. hjalp litt.. men gidder ikke kjøpe en ny boks.. Men den krampen som kom den natta, den var ILLE!! hehe.. Jeg gleder meg masse jeg også til ting begynner å skje!! Og for deg Tussi, kan det jo skje når som helst!!!! Melkeproduksjon, ja.. den er i gang!! hehe.. på juleaften hadde jeg fått store "roser" inni bh'n,, og siden har det kommet litt nå og da.. og klemmer jeg på, så tyter det ut! Nei, detta blir moro, jenter!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7336805-ny-vk-tr%C3%A5d/page/2/#findComment-8283986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stomperud Skrevet 6. mars 2007 #39 Del Skrevet 6. mars 2007 Åssen går det, da, jenter?? Tussi er vel snart mamma, du, nå..? Kanskje du ligger inne å føder..? Har dere vært noe inne på "babyverden.no" Syns forumet innpå der er så koselig og greit jeg.. Håper alt er bra med dere!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7336805-ny-vk-tr%C3%A5d/page/2/#findComment-8513876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå