Tibra Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Her skal pappaen ha de 3 siste månedene av permisjonen, så det betyr at jeg skal begynne å jobbe når lillemann er bare 9 mnd. Hadde ikke forutsett at jeg skulle grue meg sånn.... mest lyst å være hjemme selv, men jeg unner jo selvsagt pappaen å få litt kvalitetstid med lillemann han også..
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Jeg begynte på jobb da hun var 9,5 mnd, har nå jobba i 2 mnd. Vi hadde en mnd sammen før jeg begynte på jobb, så tar han fri til over nyttår, dvs 4 mnd til sammen. De storkoser seg hjemme. Det er ikke alltid like gøy å gå på jobb, men for min del, har det mer med jobben å gjøre enn at jeg går fra de to.
MintCondition Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 Ja, vi delte ca 50/50 Supert både for mor, far og barn...
Kjærlighet <3 Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 Mannen min blir hejmme fra nyttår. Da går jeg ut i jobb, var ikke planlagt men fikk tilbud om jobb.....JEg ville aller helst vært hjemme hele tiden jeg da:-) Lillegutt vil være 8 mndnår jeg begynner å jobbe..
Sessa ruger igjen... Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Mannen min skal ha 4 uker i tillegg til fedrekvoten og tar også ut ferien sin i forbindelse med dette, han blir vel hjemme i 15 uker. Herlig for han for det blir jo midt i sommerferien. Jeg må jobbe jeg da! ;-(
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #6 Skrevet 4. desember 2006 Mannen min skal ha 11 uker. Deretter skal han ha 8 uker ferie. Så det blir 4 1/2 måned tilsammen. Han gleder seg vilt, og så tror han at han skal få gjort så mye! Hm... Det gjenstår å se!
Made in Oman Skrevet 4. desember 2006 #7 Skrevet 4. desember 2006 Jeg skal ut i arbeid i januar, da er lillegutt 5 md. Planen var at vi skulle dele permisjonen 40/60 (60 tll pappa ...) men siden lillegutt ble prematur ble det 50/50 ;o) Skal pumpe melk så han får mm så lenge som mulig. Vi skal ha en måned sammen i april, har leid hus i utlandet - blir deilig )
Dolla&Heidi&spire Skrevet 4. desember 2006 #8 Skrevet 4. desember 2006 Hos oss har pappaen mye mere enn kvota! Jeg var hjemme i 4 mnd, og sambo tar resten.
snartmamma1978 Skrevet 4. desember 2006 #9 Skrevet 4. desember 2006 Vi bytter i februar og da er snuppa 8 mnd. Pappaen er lærer og skal ha permisjon frem til sin 8 uker lange sommerferie(som jeg misunner maks!) så han blir hjemme 6 mnd totalt. Han gleder seg og det samme gjør egentlig jeg...!
Englefjas Skrevet 4. desember 2006 #10 Skrevet 4. desember 2006 Her skal pappaen ta over i januar. Da er hun 5 mnd. Han skal være hjemme til august. Dette var mest gunstig for oss økonomisk, siden jeg er student og da kan jobbe i sommer.
Lumsk Skrevet 4. desember 2006 #11 Skrevet 4. desember 2006 Hos oss tar mannen mesteparten av permisjonen. Jeg har tatt det jeg må + de seks ukene som egentlig var pappaperm, men som han ikke får på grunn av at jeg er student. Så fra poden er nesten tre måneder så går min mann ut i tidskonto 50% slik at han jobber annenhver uke i 58 uker samt at han har 7 uker ferie som skal inn der et sted. Jeg skal for min del sitte hjemme også, men helst skrive masteroppgave og ikke dulle med guttene mine:) Jeg gleder meg stort.
Gjest Skrevet 4. desember 2006 #12 Skrevet 4. desember 2006 Her er også pappen lærer så han får kun sine seks uker i forbindelse med sin 2 mnd lang sommerferie.... Dvs at jeg begynner å jobbe nå lillemor er 8-9 mnd.
storesøster og lillebror Skrevet 4. desember 2006 #13 Skrevet 4. desember 2006 Vi skal dele 50/50. Jeg begynner å jobbe etter påske. Da er frøkena vår 5 1/2 mnd. Jeg er lærer, og vi får sommerferien sammen. Tror d blir topp:)
petiteM's Skrevet 4. desember 2006 #14 Skrevet 4. desember 2006 Pappa'n her skal ha 5mnd permisjon:-) Har delt ca 50/50, og jeg begynner i jobb når tulla er ca 8mnd.... om 3 uker...har ikke lyst i det hele tatt, er så utrolig gøy å være hjemme med sjarmtrollet vårt!!
Rut Bram Skrevet 4. desember 2006 #15 Skrevet 4. desember 2006 Jepp Vi skal dele de siste mnd 50/50, dvs at vi skal jobbe 50 % hver fra hun er 6 mnd. Jeg gleder meg til å begynne å jobbe litt jeg! men er glad det ikke er 100%, for det er slitsomt med 2 barn...
Gleder_Meg Skrevet 5. desember 2006 #16 Skrevet 5. desember 2006 Jepp, jeg skal være hjemme i nesten 7 måneder med vår lille jente, mens mamma fortsetter studiene sine. Begynte i august da hun var 3 md. Ca halveis nå. Det er supermorro og litt strevsomt. Blir kjiipt å begynne på jobb igjen i mars. Hilsen overlykkelig pappa
Aga:-) Skrevet 6. desember 2006 #17 Skrevet 6. desember 2006 Da jeg fikk lillegutt var jeg hjemme frem til han var 7 1/2 mnd og pappaen var hjemme frem til han var et år. For oss fungerte dette strålende, pumpet meg på jobben, dro litt senere og kom litt tidligere hjem (fortsatte å amme gutten masse til han var 14 mnd) og de to koste seg så utrolig mye sammen. Anbefales!
Hoppetussa Skrevet 6. desember 2006 #18 Skrevet 6. desember 2006 Det er visst flere enn jeg trodde som skal dele mer! Jeg går ut i jobb i februar, da er snuppa 5,5 mnd. Jeg og pappan bruker tidskonto på resten.(50/50) pluss de seks ukene som bare pappan kan ta Føler meg litt utafor i barselgruppa, må jeg si, for jeg er den eneste mamman som ikke tar ut "alt jeg kan", men jeg får nå kontakt med kolleger igjen, så det skal nok gå greit.
mamma_74 Skrevet 6. desember 2006 #19 Skrevet 6. desember 2006 Pappaen her har hatt 10 uker, og skal ha 3 mnd til våren. Jeg synes det er fint å dele på det. Like verdifullt for de to å være sammen.
Dolla&Heidi&spire Skrevet 6. desember 2006 #20 Skrevet 6. desember 2006 Og så er det så utrolig deilig å komme hjem til middag på bordet hver dag!!! Flinke sambo!
krølle... Skrevet 6. desember 2006 #21 Skrevet 6. desember 2006 Jeg skal jobbe fra februar. Da er Håkon 4,5 mnd. Så får pappaen kose seg hjemme til slutten av august.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå