Gla-mor Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Vurderer å kjøpe bæresjal eller noe lignende nå, for jeg ser at det kan være nyttig for mange ting :-). Babyen vår er 5 måneder snart, veier 7,5 kg, så det er tungt å bære. Har brukt BabyBjørn en del, men han trives ikke så godt i den. Bæresjalet eller slyngen må være lettvint å ta på, også med tjukk boblejakke på, ellers tror jeg ikke jeg vil bruke den. fint også om den ser bra ut...... Noen som har gode erfaringer de vil dele, og kan gi meg gode anbefalinger? Hva koster de, og hvor lenge kan de brukes?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Les Forelder & Barn! De har testet de fleste bæreseler/slynger/sjal i det siste nummeret. Maaaange som kom dårlig ut.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 Brukte også babybjørn i begynnelsen, men etter å ha prøvd litt forskjellig ser helt jeg klart at ergonomien for den lille ikke er spesielt bra i BB. Det som jeg syntes var enklest å komme igang med var Mei Tai og Ergo. Begge kan brukes lenge (til 3-5 år hvis du vil) og du kan bære både på mage og rygg. Gå inn på www.tettinntil.com og se om du finner et bæretreff du kan delta på. Da får du prøvd litt forskjellig før du bestemmer deg. Der er det også et bruktmarket hvor du kan få kjøpt pent brukt utstyr. I F&B-testen kommer både Sjal, Mei Tai og Ergo godt ut i ergonomivurderingen til fysio.
Sessa ruger igjen... Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 Har slynge og har prøvd sjal. Sjal var definitivt best! Har ikke prøvd Mai-tai men tror den er minst like god som sjal og mye lettere å knyte!
Blomman Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Ringslynge er lettvint å ha med seg - og komfortbelt å bruke. Brukt min siden lillegutt var 6 mnd Ellers EllaRoo sjalene på alveslottet.no tynne slik at du ikke ser ut som en isbjørn om du har det under jakka. Veldig fornøyd med mitt EllaRoo maija sjal - kan brukes til nesten 20kg Ellers sjekk ut tettinntil.com
Lumsk Skrevet 4. desember 2006 #6 Skrevet 4. desember 2006 Den testen synes jeg var dårlig utført og hadde lite nyttig informasjon. Gå heller inn på tettinntill.com.
Gla-mor Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 4. desember 2006 Takk for tips. da har jeg bestilt meg julegave (til meg, pappaen og babyen...) på nettbutikken til Babyslynga :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå