Yana Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Er det noen som har vasket babydynen hjemme i maskinen og tørka den i trommel? Står at den kan vaskes med redusert mekanisk belastning. Er redd jeg skal ødelegge den.
1 høne i haneflokken-født Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 jeg har vaska babydynene mange ganger i vaskemaskinen og i tørketrommelen etterpå, senest 2 dyner i går, vaska dem som normalt, men uten skyllemiddel og hadde dem rett i tørketrommelen, gikk helt fint det du
propella Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 Er det dundyner dere har vasket? Er trikset å putte de rett i tørketrommelen etterpå? Har et par som ikke er nye, men brukt av andre i familien, kunne jo vært greit å fått rengjort de.
kozemamma*nå 2 barnsmor* Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 tips i forhold til trøkrtromling av dyner spes dun...... legg i dynen og 2-3 tennisballer og sett på maskina blir litt lkyd men er ikke farlifg..de blir mye mer fluffy etterpå
1 høne i haneflokken-født Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 er ikke dundyner jeg har vaska, men vet det går ann, men da må du ha noen tennisballer i ja
Mrs. Bouquet Skrevet 4. desember 2006 #6 Skrevet 4. desember 2006 Tennisballene hadde ingen effekt for min del. De er altfor lette, skal det ha effekt må det noen tyngre til etter min erfaring. Så lenge en tørker de i trommel på svake tempereatur og de får tørke lenge nok blir de fluffy igjen som bare det. Har god erfaring da jeg har vasket våre egne dundyner mange ganger (både sommer og vinter), puter, babydyner og dunposer. Alt blir like fint igjen, men bare pass på at de får lang tid i trommelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå