Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Har nettopp født . Og med en sønn på 20 mnd fra før som er hjemme på dagtid (ikke barnehage) så benytter jeg sjansen til å sove på formiddagen når begge sover. Er mye oppe på natta, så det er godt å ta igjen litt søvn. Mammaen min ringer og ringer og ringer... og ringer! Holder på å bli gal. I dag ringte hun først en gang. Prata i 20 min om ingenting. På slutten av samtalen spurte hun om jeg hadde sett gullringen og klokka hennes som hun tror hun har glemt på badet hos oss. For N`te gang sa jeg at jeg ikke har sett dem. Hun har spurt om dette fleeeeere ganger før. Så la jeg meg og duppa nettopp, men ble vekt av telefonen. Hvem var det?? Hmmm... mamma selvfølgelig. "Du må se en gang til for de må ligge der" sa hun. Hadde lyst til å be henne dra til He... men som den høflige datteren jeg er gjorde jeg ikke det. Jeg har tatt det opp med henne så mange ganger. Har sagt det rolig til henne og jeg har kjefta. INGENTING hjelper... *Frustrert*
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Dra ut ledningen! Jeg mener det, da skjønner hun kanskje at du virkelig trenger hvile. Dette gjelder generelt; synes det er ille hvordan det er blitt, spesielt med mobiltelefoner, at man liksom MÅ være tilgjengelig hele tiden. Dessuten at folk forventer at du ringer tilbake om du ikke svarer, fordi man ser hvem som har ringt. Hvorfor kan ikke den som vil ha tak i deg prøve igjen?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 Trekk ut kontakten og si det til henne at du tar ut kontakten når du skal sove (men husk å sette den i igjen etterpå :-)). Eller hvis det er mobiltelefon: sett den på lydløs og legg den bort. Da vil de som ringer få ringesignal og du kan ringe opp etterpå. Vi trenger da vel ikke være tilgjengelige på telefonen hele dagen, selv om vi "bare" er hjemme. Hva med fast telefontid? Mammaen din har tydeligvis veldig behov for å prate.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 Ja jeg tror hun har et enormt pratebehov... Rart for hun er i full jobb og treffer masse folk hver dag. Gruer meg til hun blir pensjonist, for å si det sånn... Da blir det vel ikke fred å få.. Kanskje jeg skal tipse henne om en pratelinje hun kan ringe hvis hun blir pratesyk;-)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Hovedinnlegger her. Er dere andre enig med meg i at hun er litt kort som driver på sånn selv om jeg har sagt fra? Og synes dere også at det er litt frekt? Bare tenker at det kanskje er jeg som er urimelig?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #6 Skrevet 4. desember 2006 Kanskje ikke kort og kanskje ikke frekt... Men klarer tydeligvis absolutt ikke å tenke utenfor seg selv. Synes hun godt kan prøve å ringe til andre tider. Gjør som de over her foreslår, dra ut telefonkontakten. Om hun klager så får du forklare henne det! )
Luca Skrevet 4. desember 2006 #7 Skrevet 4. desember 2006 Nå er det sjelden jeg får lagt meg på dagtid da(untatt denne uken med mamma på besøk, nå sover jeg en runde på dagtid hver dag:-) men hvis jeg gjør det tar jeg ikke tlf hvis den ringer. Jeg føler absolutt ikke at jeg må være tilgjengelig på tlf, så sjekker hvem som har ringt etterpå. Og syns absolutt mammaen din er drøy, mamsen min spør nesten alltid hun hvis det har ringt mer enn 5-6 ring før jeg tar den: sov du?? Kjemperedd for å ha vekket meg...hehe, men hun tar veldig mye hensyn da:-) Og trenger du å være så høflig mot moren di da?? Mener ikke du skal være frekk, men du må da kunne si at du ikke vil hun skal ringe så mye.
Da HarViTreUnger Skrevet 4. desember 2006 #8 Skrevet 4. desember 2006 Jeg stemmer i : Dra ut kontakten og slapp av ))
TurboPrinsessen:-) Skrevet 4. desember 2006 #9 Skrevet 4. desember 2006 Dette hadde ikke jeg funnet meg i! Hvis hun ikke forstår det du sier til henne, så dra ut kontakten. Hvis noen absolutt må ha fatt ideg, at det gjelder liv og død, så får de fatt i deg selv om tlf er av.. Du var kanskje en engel som barn, som sov hele natten slik at din mor hadde masse av energi hele tiden - siden hun ikke forstår at du trenger hvile... Nei, dra ut kontakten og få deg hvile !
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #10 Skrevet 5. desember 2006 Si at hvis ikke hun gir seg så må du dra ut kontakten. Kanskje det kan virke. Min mor kan gjøre det samme noen ganger, men jeg blir syrlig med en gang hvis hun burde forstått at jeg sov. Da er jeg så gretten at det blir umulig å være hyggelig uansett. Da skal det være noe viktig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå