Gå til innhold

babyen min har masse utslett... råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 6 uker gamle datter har fått masse utslett i annsiktet. De sa på helsestasjonen at det bare var melkeutslett og at man ikke kan gjøre noe med det. Men det blir verre og verre hver dag. Nå har hun store områder som er helt røde og i dag hadde det spredt seg til skuldrene også. Det har også begynt å bli veldig tørt og sprukkent enkelte steder som bak ørene..:(

Er det virkelig ingen ting jeg kan smøre på eller gjøre for at det skal gå bort? Hvor lenge kan jeg regne med at det varer? Hun ser virkelig ikke ut om dagen stakkars liten.

Takknemlig for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min var/er likedan. Han er 2 mnd. Jeg fikk beskjed om og smøre med fuktighetskrem. Men det forsvinner ikke av det, men han blir ikke så tørr. Håper det forsvinner snart... Jeg bruker stellekremen fra sebamed, den er kjempegod. Prøvde også med apobase, men syntes han ble verre av den!

Skrevet

Bruk en uparfymert fuktighetskrem og ikke skyllemiddel når du vasker klærne hennes. Smør gjerne flere ganger for dagen, det må vi gjøre i perioder.

Kan jo være eksem? Dra til legen å få det sjekket, i alle fall. Jentungen min ble tørr og rød, før det etterhvert sprakk - rundt håndledd, bak/inni ørene, knærne og anklene. Hjalp ikke nevneverdig med fuktighetskrem. Fikk det sjekka hos legen, hun sa det var atopisk eksem. Nå bruker vi Hydrokortison og smører ved behov der det er verst, (Smører ikke hver dag nå lenger, bruker det bare for å ta toppen av utbruddene med). Det ble en helt ny unge etter vi begynte med dette.

Skrevet

Min gutt var også slik. Han fikk utslett og det ble bare verre og verre. Ringte til HS og gikk opp på HS, og de sa det bare var melkeudslett...altså ingenting å gjøre med den saken. Men jeg syntes det så så fælt ut og gikk til legen med ham... det var EKSEM! fikk krem og det gikk bort iløpet av noen dager!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...