Gå til innhold

Noen andre som har vondt i magen?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 18 uker på vei i morgen, og har så vondt i magen! Har hatt det i flere uker, men det er ingenting galt i følge legen. Noe av det er visst pga livmoren som strekker seg, men jeg er ganske øm midt foran, under navlen også. Blant annet kjenner jeg ikke at jeg er tissetrengt, jeg bare får vondt i magen (spesielt om natten) og da vet jeg at jeg må på do. Da kommer det ca 2 liter hver gang!!! Nesten iallefall ;-)

Jeg får forresten alltid utslag på urinen i forholdt til sånn urinveisinfeksjon, men det er ikke nok til at jeg trenger behandling. Og det blir alltid bedre utover dagen.

Noen andre som har lignende vondter?

(Til dere som er her inne bare for å skremme med for eksempel at dette er noe farlig og at babyen sikkert er død og sånn kan bare la vær å svare! Dere har gjort det nok ganger når noen har vært bekymret, og nå er det liksom litt gammeldags!)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7336049-noen-andre-som-har-vondt-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er også øm i magen under navelen og har hatt det sånn lenge (er 16+1 i dag). Det du beskriver er akkurat slik jeg har det også. Må ligge naken om natten så ingen ting klemmer noe sted. Hvis jeg sitter og trusa eller buksa krøller seg litt i "valken" helt nederst under magen er det skikkelig ubehagelig. Vi er i en periode nå der livmor og foster vokser ganske fort, så jeg tror det er derfor. Sist kontroll for to uker siden var alt i skjønneste orden i alle fall og jeg skal på ultralyd om en uke, så da får vi se.... Tror ikke det er noe å bekymre seg for.

Lykke til videre og kos deg med magen og den som ligger inni der!

Hei!

Jeg er nå 16+5, og nå har det meste gått over da, værtfall den smerten jeg hadde.

Men rundt uke 13. så begynte jeg å få vondt i magen også. Ikke inne i magen liksom, men under navlen. Jeg prøvde å ikke bekymre meg så mye, men gjorde jo det alikevel da. Jeg har tidligere mistet i uke 10, så tankene svirra jo litt når jeg følte noe jeg ikke visste hva var.

Jeg ventet litt med det, og tenkte at det går sikkert over. Men til slutt fikk jeg beskjed av mamma å ta kontakt med JM. (jeg hadde kanskje snakka mer om bekymringene mine enn jeg trodde...)

Da jeg kom til JM, så trykka hun her og der på magen, "det er nok her du kjenner smertene?? Eller, her? Og her sikkert?"

Men, Nei!! :P

Jeg forklarte gang på gang hvor smertene lå. Men istede så fortsatte hun å spørre "her og der??".

For hun mente at det var livmora som strakk seg, at det var disse smertene jeg kjente. Men den plassen jeg kjente det på stemte ikke overens da..

heh.. Så det var liksom midt på magen, midt under navlen. Men Hun sjekka hjertelyden da, (første gangen jeg fikk høre den!!:) og alt var i skjønneste orden. Så hun skjønte ikke helt det med de smertene mine. Og fikk bare beskjed om hvis det ikke ga seg, så måtte jeg komme tilbake.

Så jeg ble da altså ikke klokere. Men det er nok som sambo sier, at det er noen som vokser der inne, og da skal det vel kjennes. ;) Nå er jeg jo snart 17. uker, og den smerten jeg hadde har gitt seg.

Ble kanskje litt rotete dette, men,men..;)

Sist jeg var gravid var jeg veldig plaget med samme type smerter som du beskriver. Var fryktelig vondt til tider. Fikk da samme beskjed som du har fått, om at det er livmoren som utvider seg etc. Men ble sendt til en tidlig u-lyd i uke 12 bare for å sjekke at alt var ok. Og det var det. Så du kan høyst sannsynlig bare slappe av og ta det med ro. Denne gangen er det annerledes. Er snart i uke 18, og har knapt merket slike smerter, trolig fordi livmoren er utvidet en gang tidligere.

Så utroolig godt med svar!! Trodde jeg var den eneste, men her er det jo flere som har opplevd akkurat det samme!!

En av legene jeg var hos maste også om at det var lingamentsmerter (livmoren som utvidet seg), men jeg har mye av det også, og det er noe helt annet!

Jaja, vi får vel bare gå rundt her med vondtene våre. Resultatet blir uansett veldig bra til slutt :)

Gleder meg sånn til ul jeg nå. Bare 4 dager igjen!! :)

Jeg har ikke de smerten du beskriver selv, men når jeg var hos jordmor spurte hun om jeg hadde smerter i siden. jeg sa jeg ikke hadde det, men jeg har av og til smerter i siden når jeg strekker meg. Det er akkuratt som du stikker en kniv inn i siden ( ikke det at jeg har opplevd det hihi) Hun sa at dette var normale smerter å ikke noe å bekymre seg for, det var rett og slett bare dette med livmoren som strekker seg osv.

Annonse

Hei har også hatt disse smertene under navlen og et stykke nedover. Jeg har ikke spurt andre om dette da jeg har tenkt at dette er livmoren som strekker seg. Venter nummer tre og har forsåvidt også de andre gangene hatt vondt litt her og der fra tid til annen.

Kom også til å tenke på at det er jo slik at magemusklene våre deler seg på midten for å gi plass til den voksende livmoren . kanskje det kan være det? Tror i hvertfall dette er helt normalt. Når smertene stikker i så prøver jeg å tenke at dette er positive tegn fordi barnet vokser og trenger mere plass..

Hei Matja,

Jeg er også 18 uker på vei. har hatt vondt i magen i flere uker. Var hos jordmor i går, fikk beskjed at det var vokse smerter, etter urinprøve hadde jeg utslag på urinveisinfeksjon. Har leverert ny prøve i dag. Sa at smertene kan bero på urinveisinfeksjonen. Jeg må også på do og tissa

ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...