Gå til innhold

sex etter fødsel?? andre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jenter!

jeg har bare et par spm...er så lei!!

d har sei slik at jeg ventet til etter 6 ukerskontroll og insetting av spiral (noe som var forbanna vondt by the way) før jeg/vi hadde sex igjen!

dette var utrolig misslukka, for det var kjempe vondt og vi måtte bare droppe d! nå etter 4mnd er det fremdeles vondt, og jeg er sååå frystrert!!

d er liksom tett/trangt inni der!!

er dette normalt?? andre som har det sånn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange ganger har dere prøvd? Jeg husker at det var litt vondt de første par-tre gangene, så vi var veldig forsiktige og avbrøt de første gangene. Men så ble det bare bedre og bedre og nå er sexlivet vårt minst like bra som før, bortsett fra at vi ikke får hatt det like ofte kanskje...

Prøv litt forsiktig, regner med at mannen din er forståelsesfull og vil hjelpe deg å komme igang igjen :-)

Skrevet

prøv forsiktig og bryt om det er vondt men for all del bruk glidemiddel det kan hjelpe. det blir bedre etterhvert. dere må bare bruke litt tid. ha skikkelig forspill slik at du blir skikkelig kåt, det hjelper, har du bare litt lyst og er engstelig får du fortere vondt. få han til å virkelig jobbe for å få deg. du gjør dsef det samme for han. vet at det er vanskelig å få tid til alt dette. men det er slik det går best. noen er ømmere der nede lenger og mer enn andre. men skulle du bli usikker så snakk med lege gyn om dette. de kan ha gode råd.

du må kunne slappe skikkelig av ellers så spenner du og blir trang og får vondt selv.

lykke til.

Skrevet

Jeg har det akkurat som deg,jenta vår er 5 mnd,og jeg syns det fortsatt gjør like vondt,det er som du sier,akkurat som om det er altfor trangt.slitsomt.vil jo så gjene,men får ikke til.så jeg føler med deg.

Skrevet

Var ikke noe spesielt godt de første gangene, men det gikk seg til etterhvert. God tid og glidemiddel er viktig, men det vet du vel. Revnet du noe? Jeg revnet en del, og til meg er det i arrvevet det gjør vondt av og til. Det vel fordi arrvev ikke er så elastisk som vanlig vev at det gjør vondt. Tror det er av den grunn det kjennes trangere også.. Dessuten så tar det jo litt tid før kroppen er restituert etter det den har vært i gjennom, så det blir bedre, skal du se!

Skrevet

Hei!

Jeg så du hadde skrevet at innsetting av spiral er veldig vondt... Jeg skulle egentlig få satt inn hormonspiral på 6-ukers kontrollen men legen ville vente til det var gått tre mnd pga at jeg tok keisersnitt. I tillegg ville hun sende meg til gynekolog slik at det ble gjort riktig. Har gått og gruet meg litt men nå begynte jeg virkelig å grue meg... Er den ikke ganske liten når de fører den inn også folder den seg ut når den har kommet inn i livmoren? Har du hormon eller kobberspiral?

Dette ble litt på siden av spørsmålet ditt men jeg håper du vil svare meg... :-)

Skrevet

tusen takk for mange fine svar! jada, har brykt glidemiddel hver gang, og det hjelper litt!! har rett i at det hjelper å være ekstra kåt...så får bare si det til maen, her må det jobbes;)

ja, jeg satt inn hormonspiral, og er utroli skuffa over resultatet!!

jeg hadde ikke forventa d skulle jøre så vondt, alle sier jo at det ikke er noe særli!!

selve innsettingen var grei nok, du kjenner d jo, stikker ganske mye i enden av egglederne!! etterpå blødde jeg en del, og jeg hadde utrolig vondt i magen!

jeg har hatt mensaktige smerter i kroppen fra tid til annen helt siden innsetting!! ikke noe godt i det hele tatt!! i tillegg så merker jeg hormonene, de gjør mye på humørsvingningene de ja!!

jeg vil jo ikke skremme deg, for det blir nok bedre etterhvert, og sikkert herlig å slippe mensen, men hadde jeg visst det skulle bli slik som det er blitt, hadde jeg nok aldri satt den inn!!

og en ting: jeg fikk/leste lappen om bivirkninger osv etter innsettelsen, kanskje du skal ta en titt på denne før du bestemmer deg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...