@nita+Sebastian Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Lurer på hvorfor man ikke kan bruke Otrivin nesespray i svanger skapet? Noen som vet? Sliter med mye tette bihuler og får så vondt i hodet. Leeeeeeeeeeeengter etter nesesprayen min:o) Har forsøkt saltvann, men det hjelper ikke
Mai-mamma! Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Hei! Har hørt at det har noe med at nesesprayen kan ødelegge slimhinnene dine ikke bare i nesa, men også i underlivet.
Go`mamma`n... Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 Prøv med sesamolje. Det er i samme flaske som nesespray.Kjøpes på apoteket.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 arrester meg om dere vil, men jeg mener å ha hørt at det er fordi otrivin kan påvirke blodårene i morkaka og at de derfor kan snevre seg litt inn og da kan jo bebisen vår får problemer.....
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Hvis du ser i felleskatalogen er det ikke vist noen skader på fosteret. Men man bør ikke bruke det mer enn 10 dager, men da er det i forhold til nesa di og ingenting annet. Tank deg den lille mengden du får i deg, dett skal skilles ut i lever og passere over til fosteret, men hvor stor mengde er det egentlig igjen da. Jeg er selv avhengig av nesespray, fikk beskjed av legen at dette var jo en kjempe fin mulighet for å slutte, for MIN egen del og for min neses del. Selvfølgelig er det best å ikke bruke noe i det hele tatt. Men må man så må man.Og fosteret har det heller ikke bra av at du har vondt i hodet og må heller ta en Paracet.
;o)77 Skrevet 4. desember 2006 #6 Skrevet 4. desember 2006 "Godt" å vite at man ikke er alene. Jeg er potte tett i nesa og dessverre blitt avhengig av nesespray... Pøver å holde meg til de anbefalte 10 dagene, men hva gjør man når man ikke får puste? Både lege, jordmor og de på apoteket har sagt til meg at man kan bruke nesespray, men at man bør følge anbefalt dosering (2-3 g daglig i 10 dager). På apoteket fikk jeg melding om at nesesprayen kun virker lokalt. Men har jo også hørt at det kan få livmoren til å trekke seg sammen... Ikke lett det her. Har forsøkt saltvannsspray og nesehorn, men det er totalt nytteløst. Tett igjen etter 10 sek. Klarer nå å holde meg til 3 ganger i døgnet, men er redd jeg sprekker på antall dager... Dårlig samvittighet er ikke godt. Andre med gode forslag/erfaringer
ღDidrikmamsenღ Skrevet 4. desember 2006 #7 Skrevet 4. desember 2006 Har brukt nesespray i over 4 måneder og legen sier det er helt ok. Bedre at jeg får puste enn at jeg hyperventilerer... Bruker forresten zymelin. Har akkurat hatt min føste time hos akupunktør i dag pga dett nese, å det funker! Er fortsatt tett, men ikke så ille, og nesen er åpen lengre. Anbefales
;o)77 Skrevet 4. desember 2006 #8 Skrevet 4. desember 2006 Så bra! Nå ble jeg litt mer beroliget! Har også tenkt å gå til akupunktur, men hun er ikke ledig før på nyåret.... Ja til frie luftveier!
Smilje med gull i magen Skrevet 4. desember 2006 #9 Skrevet 4. desember 2006 Hmmm... det er noe som heter... selvsagt har jeg glemt det... Men det står ved nesesprayen på apoteket- schvææær flaske... Saltvannsspray med skikkelig trøkk... "skumle" greier, men rensker skikkelig opp... Kanskje noen som vet hva jeg mener?!!! Fysiomer eller noe...?!! (Ellers er jeg selv pottetett og bruker nesespray 1, maks 2 g. i døgnet... har ikke fått kjøpt den "hestekuren" enda, men otrivin har vi alltid liggende... og puste må vi jo!!! ;D)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå