Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Jeg ser at de fleste skriver at de går til både jordmor og lege.. Jeg går bare til lege.. Har ikke fått noe tilbud om å gå til jordmor. Legen min har ikke engang nevnt ordet jordmor til meg.. Er dette vanlig.??
karili Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Det er ikke alle steder som har tilbudet om jordmor. Enkelte leger er også ikke så flink om å opplyse om dette dersom det finnes. Spør legen din neste kontroll. Jeg har gått både til lege og jordmor men mest til jordmor. Er fornøyd med det.
fikk prins 11.01.07 Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 Hei ja...jeg går kun til legen min..har heller ikke blitt tilbudt jordmor..jeg fikk heller ikke det med førstemann...men som sagt jeg er fornøyd med legen min jeg da...hun hadde jeg sist gang og har henne nå..føler meg trygg og i gode hender..hadde sikkert vært like fornøyd med begge deler..men jeg er snart ferdig avlikevel..det er nok helt vanlig at mange går til legen bare...
studentbaby Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 Det er ikkje alle som seie ka du har rett til av legane . Men eg trur også at litt av grunnen e at vi må finne ut litt ting sjøl, og det e jo ikkje alt vi veit når det e flørste gangen! Her som eg bur må ein jaffal ta kontakt med helsestasjonen sjøl og få den første timen hos jordmor. Så velge du sjøl om du ville gå annakvar gang hos lege og jormor el om du helst vil gå berre hos den eine. Eg går berre til jordmor og syns det e heilt topp, andre lika best legen. Veit jo ikkje kor lenge du har igjen el nåkke, men om du føle for det e det berre å ringe nærmaste helsestsjon å spør seg fram!
___ Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Jeg går også bare til lege, men det er forde jeg har ønsket det selv. Hvis du vil bruke begge deler må du selv avtale med jordmor. Det er også en del steder ventelisten er veldig lang. Valgmuligheten med jordmor/lege sto forklart i de første papirene jeg fikk hos lege + at hun spurte meg om hvordan jeg ville ha det.
nutri Skrevet 4. desember 2006 #6 Skrevet 4. desember 2006 Går også kun til lege. Fornøyd med det. På legekontoret er det jordmor 1 gang i uken. Har ikke vært hos henne. Ikke følt det nødvendig. Men legen min opplyste i det minste om helsestasjon der det var jordmor, men måtte ta kontakt der selv evnt. Ellers var det noe av det første jeg sjekket på nettet selv da jeg fant ut jeg var gravid, hvor det fantes jordmødre. Private klinikker og offentlige. Også leste jeg i informasjonsmateriellet jeg fikk ved første kontroll.
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 4. desember 2006 #7 Skrevet 4. desember 2006 Legen min sa til meg at jeg ikke trengte å komme til han om jeg ikke var syk,for svangerskapskontrollene mine kunne jeg ta hos jordmor. Han ville helst behandle syke folk,og ettersom jeg var syk så trengte jeg ikke å bruke tiden hans.... Så,jeg går til jordmor bare
Gjest Skrevet 4. desember 2006 #8 Skrevet 4. desember 2006 Jeg gikk kun hos lege frem til uke 24-25. Da bestilte jeg selv time til jordmor gjennom helsestasjonen i bydelen. Legen min sa ingenting.... Ble heller litt snurt da jeg sluttet hos henne.....
Ylva og Mathilde Skrevet 4. desember 2006 #9 Skrevet 4. desember 2006 jeg har gått til fastlegen min gjennom hele svangerskapet, men 'alle' maste om at det var såååå lurt å gå til en jordmor, for hun kunne sikkert opplyse meg om ting jeg ikke hadde tenkt på selv. Det er forsåvidt riktig at hun tok seg mer tid til å snakke om fødsel og amming, men hun feilinformerte meg også på endel områder. Jeg ville heller anbefale et kurs på det stedet du skal føde, for der opplyser de om det som er aktuelt for det fødestedet, og du vet hva du kan forvente deg der. Nå må det nevnes at jeg er kjempefornøyd med fastlegen min, så derfor har vel egentlig ikke jordmor vært noe stort savn uansett:)
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #10 Skrevet 5. desember 2006 Jeg går kun til lege, men de første 3 gangene spurte hun om jeg kom til å ta noen av kontrollene hos jm og informerte om at det var valgfritt om jeg gikk til henne, bare til jm eller en kombinasjon. Trodde det var vanlig å bli informert om tilbudet allerede ved første kontroll jeg.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #11 Skrevet 5. desember 2006 Gikk først til fastlegen frem til uke 12, deretter har jeg bare gått til jordmor. Fornøyd med det.Syns ikke jeg fikk stort ut av legebesøkene for å si det sånn. Hun informerte meg ikke om jordmor. Det var av praktiske årsaker at jeg nå går til jordmor, for jeg flyttet, og har ikke somlet meg til/giddet å bytte fastlege. Skaffet meg heller en jordmor der jeg flyttet. Hadde kanskje vært greit å hatt en fastlege her, men skal bare bo her et halvt år til så får se. Kan jo være behovet kaller, men håper ikke det. Jordmora tar jo også urinprøver og sjekker blodtrykk. Er i uke 30.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå