Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sniker meg inn her litt. Vi skal reise med vår 10 mnd gamle sønn til Fillipinene. Vi skal være borte i 4 uker. Er det noen som har vært på en lignende reise og gjort seg noen erfaringer? Barnemat, melk, bleier osv. Hvordan er flyturen med et barn i den alderen?

Tenkte det var lurt å spørre seg litt rundt føren bestilte reisen.

mois

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://home.no.net/bantayan/index.html

Surfet litt på nettet og fant denne hjemmesiden, kanskje du finner noe der.

Har ikke vært der selv, men har vært i Miami med småbarn. Vet ikke hva din 10mnd gamle sønn spiser, men av erfaring.. det går mye loff i utlandet..hvis han spiser brød. Så da kan det jo være greitt å ha med norsk grøt hjemmeifra. Så får han i alle fall noe norsk mat i seg som han liker. Hvis han spiser grøt da.. middag vil jeg jo tro at du finner.. enten det er middagsglass.. eller at han får spise ute sammen med dere.. eller om dere lager der dere bor.

Jeg angret i alle fall på at jeg ikke tok med så mye grøt hjemmeifra.. hadde hørt og lest at det var grøt å finne i usa, men hverken jeg eller guttungen min likte den grøten der nede. Hadde en rar konsistens.

Mme hadde jeg også med hjemmefra... i usa var faktisk nan dyrt...

Bleier fant vi i usa, men vet jo ikke hvordan det er på Fillipinene.

Så min erfaring, sier at jeg ville tatt med: grøt, nan og bleier i alle fall for første uka og til hjemreisen. Da slipper du å lete etter bleier med en gang du kommer ned... men det er uansett en vurderingssak.

Du kan jo tenke som så... har du med mat og bleier til guttungen nedover, får du helt sikkert bruk for den plassen til ting du handler på turen, på vei hjem igjen :)

Ellers... mulig det lar seg gjøre å kontakte de på den hjemmesida jeg gav deg linken til...

Lykke til og god tur.

Skrevet

Ja ta med grøt er en veldig god idé. Den utenlandske inneholder ofte myyye sukker, og brødutvalget begrenser sg ofte til loff.

Skrevet

Tusen takk for gode råd. Han er glad i mat, men det er nok kanskje greit å ta med ting han liker. Fire uker er lenge så jeg får ta med en egen koffert med grøt til han. Ha ha!

Skrevet

Min sønn spiser det jeg måtte putte i munnen på han her hjemme... men jeg skal si deg han kunne streike når vi var ute og reiste. Da var han 9mndr.

Ta med grøt du, da vet du med sikkerhet at du i alle fall har 1-2 måltider til han hver dag som han liker.

Skrevet

Men nå hr jeg surfet litt på nettet og de fleste anbefaler å ikke reise på lang flytur med små barn. Man må ha de på fanget når de er blitt såpass store og får ikke seng lengre. Er det noen som har hørt noe om det?

Skrevet

Hei igjen.

Vet ikke helt hvor lang flyturen er til Filipinene... men å ha med vår gutt på 9mndr til miami gikk veldig fint. Det er som regel store fly på lange flyturer.. det tok 9 timer fra Frankfurt til Miami for vår del.

Flyvertinnene passer ekstra godt på dere som reiser med spedbarn, og det går garantert helt fint. Er der ledige plasser på flyet, ordner de sikkert slik at dere får et ekstra sete... da kan han sitte og ligge der. Vi tok med bilstolen til vår gutt, vi fikk ekstra sete og hadde bilstolen der. Hadde han kun på fanget under takeoff og landing. Selvfølgelig hadde vi han oppe til lek og turer i flyet også... men under takeoff og landing, MÅ du ha han på fanget.

Vi kunne faktisk få seng til lillemann... men vi satt greitt med eget sete til han.. så det var noen mennesker som var 2m lange som fikk sitte der hvor de babysengene står. Og har lest om andre her på nett som har fått seng til de minste selv om de er over 6mndr (eller noe). Men er det andre foreldre med mindre barn enn det du tar med deg, så er det de med minst barn som får prioritert barnesengene.

Er man riktig uheldige så må dere sitte med barnet på fanget hele veien.. men for min del hadde jeg fint klart det også.

Men det går helt sikkert bra, hadde ikke bekymret meg for det. Legger du inn innlegg på skravlesiden, får du helt sikkert kontakt med mange som har flydd langt med små barn. Northernlight blant annet... samt andre.

Du får til det du vil :)

Fortsatt god tu.

Skrevet

Vær obs på hvilken mat du får lov til å ta med inn i landet. Ikke så greit å få stempelet smugler pga. barnemat.

Skrevet

Bare angående barnesengene på flyet. Aner ikke hvordan det er med hvilke aldre de passer for, men hvertfall når vi var ute å fløy så var det først til mølla-prinsippet som gjaldt. På reisebyrået fikk vi beskjed om at vi måtte ringe flyselskapet, og at disse plassene ikke ble fordelt før så å så lenge før reisedatoen. For sikkerhetsskyld ringte vi litt før den datoen plassene skulle bli fordelt, men da var vi allerede for sent ute.

Skrevet

Ja, det lønner seg nok så slipper man i det minste å krangle om plassene ved avreise. Jeg har ikke så spisse albuer heller. Jeg får ta en ringerunde til flyselskapene.

Skrevet

Vi reiste med gutten til Canada da han var ca. 11 mnd. For å være helt ærlig var turen skikkelig slitsom. Det gikk greit fra Norge til England, men flyreisen fra England til Canada var veldig lang, og flyet var stappfullt så vi måtte ha ham på fanget hele veien. Flyet var i tillegg ganske gammelt så det var ikke så god plass. Jeg tror kanskje vi hadde max. uflaks, så det går sikkert bedre med deg:-) Hjem igjen skal vi heldigvis reise på natta, så jeg håper det blir enklere å få ham til å sove da. Her er det mange gode reisetips for flyreise med babyer:

http://www.flyingwithkids.com/travel_tips.htm#Airlines

Skrevet

De anbefaler det heller ikke for barnets helse - et ikke ferdigutviklet immunsystem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...