Gå til innhold

Får ikke til å pumpe lenger!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke hatt noe problem med dette tidligere. Har kunnet pumpe ut opptil 200ml på en pupp! Nå kjenner jeg at det fortsatt er masse melk i puppene og jeg skulle gjerne pumpet litt, for vi driver med intensiv flasketrening. Det virker som om pumpa ikke tar godt nok lenger... Kjennes ikke ut som den strammer like godt rundt knoppen liksom. Noen råd? Har manuell chicco pumpe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du forsøkt å håndmelke??

jeg har en aventpumpe. med den fikk jeg noen ekstra deler.

hvis du føler at den ikke strammer godt lenger, kan du kanskje forsøke å bytte ut deler. kanskje du ikke får vakum??

jeg pumper ikke mye. men har lært meg håndmelking for de gangene jeg må pumpe meg. synes det er litt slitsomt å koke pumpa hver eneste gang!!

Skrevet

Har heller aldri fått til det der med pumpinga, synes også det gjør så vondt pluss at jeg ikke får ut noe..... Tror 200 ml er ekstremt mye på en pupp!!!! Uansett jeg har elektrisk pumpe og den fungerer iallefall ikke på meg! Jeg synes det er best/får mest ut med manuell eller rett og slett håndmelke. Ikke så mye hjelp fra meg akkurat.... men tror ikke det er pumpa.

Skrevet

Går fint å håndmelke, men må melke ganske hardt, så jeg synes det er litt vondt. Synes det er bedre å bruke pumpa for den maserer jo liksom bare på det brune på brystet, og det er vant til å bli misshandlet av frøkna. Tror hun suger veldig hardt. Har fortsatt vakum når jeg pumper, ser vorta blir kjempe lang inne i pumpa! :-D

Skrevet

ser på et annet innlegg her at du sliter litt med søvnen for tia..

du er ikke skikkelig stressa??

hadde selv en periode hvor gutten min sov lite. da klarte jeg ikke å pumpe meg. skulle ha litt ekstra å gi han på kvelden.. men fikk ingenting ut heller...:(

Skrevet

Føler meg faktisk ganske avslappet på tross av søvne. Er mer irritert enn trøtt og stressa. :-) Har ikke så lett for å bli stressa tror jeg. Og jeg har hatt betydelig verre netter enn det jeg har nå (før var det amming annenhver time HELE natten! Var ikke noe stressa da heller, hadde vel overskudd av mammahormoner) Hadde bare en fin periode og er litt sur fordi den perioden var så kort. :-)

Skrevet

noe galt med pumpa? hadde chicco sin manuelle.. men måtte bytte to ganger for den ble ødelagt. kjøpte medela mini electric.. myyyye bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...