scubagirl med scubababy Skrevet 4. desember 2006 #1 Del Skrevet 4. desember 2006 Hei alle prøvere... Endelig kan jeg juble og glede meg over at vi skal bli foreldre.. Jeg har i flere år liksom gått å kjent etter symptomer som liksom skal fortelle at jeg har blitt gravid... Alle symptomene jeg fikk var akkurat de samme som man kunne forveksle med PMS... Og TR ankom hver mnd... Jeg begynte for 5 mnd. å ta tempen og aktivt bruke fertilityfriend. Et verktøy og hjelpemiddel som har lært meg utrolig masse... Man kunne liksom planlegge litt utifra når man da forhåpentligvis hadde den beste tiden til unnfangelse etc.. Men månedene gikk, negativt resultat og TR ankom somsagt.. Jeg hadde tatt blodprøve for å sjekke om jeg virkelig hadde hatt EL. Noe som viste seg at jeg faktisk hadde hatt. Det fortalte jo også FF meg i og med at tempene mine sted etter antatt EL... Jeg var nå fast bestemt på å "mase" om å få komme til utredning. Er jo egentlig kun det siste året jeg har vært aktiv prøver... Tidligere har det vært på det planet om at "går det, så går det"... Jeg var hos legen min på torsdag som var, og fikk den glade nyheten om at jeg nå skulle bli henvist til videre utredning. Legen min ville henvise meg til 2 sykehus, og at jeg da kunne velge å ta imot tilbudet fra den som først hadde ledig tid.. På mårran på torsdag tok jeg en EL-test. De skal jo også bli positive ved graviditet. Denne testen ble veldig svak, så jeg tolket den som negativ.. Fortalte ikke legen min noe om dette. Hvorfor jeg valgte EL-test var jo for at jeg ikke skulle bli så skuffet dersom den viste negativt. Var av den oppfatning av at jeg ville bli skuffet over negativt resultat dersom jeg hadde testet med G-test 4 dager før IKM. Jeg går glad og fornøyd ut fra legekontoret. Med nye resepter på medisiner for blodtrykket mitt. Disse medisinene skal ikke taes ved graviditet, men som legen og jeg ble enige om, så tok det nok ennå noen mnd. før jeg ble gravid. Greit å få blodtrykk under kontroll før en graviditet liksom... Har hatt medisiner hittil som har vært bra medisiner også under graviditet. Men de har ikke hatt full effekt på meg, derfor tilbake til noen andre... Fredagen går som vanlig. Jobber på dagen og får telefon fra samboer om at han er så skikkelig kvalm og svimmel etc... Reiser hjem for å pleie han og tenker vel ikke så mye mer på noen ting.. Lørdag MÅ jeg bare ta en EL-test igjen. Denne gangen ble den klar positiv... Greide å holde meg helt til søndag før jeg tok G-test... Denne ble klar positiv og jeg hadde så lyst å juble... Men var såpass skeptisk, at jeg tenkte at prøve hos legen bestemmer om jeg er gravid eller ikke... Dro til legen idag, og tok en test der, som var like positiv som den hjemme... Så nå er jeg altså GRAVID... Men tilbake til det med hvorfor det ble klaff denne gangen??? Kan liksom ikke svare ordentlig på det... Denne helgen jeg hadde positive EL-tester var vi på dykketur på Karmøy. Vi delte campinghytte med 2 andre... Men heldigvis greier vi å få til både kos og klem og sex denne helgen... Hadde noen dager fri fra jobben etter denne turen. Fikk slappet skikkelig av... Kanskje det har gjort susen?? Av symptomer begynte jeg som vanlig med ømme pupper en uke etter EL. Men på fredag kveld merket jeg liksom at puppene ikke var så ømme lenger... Men siden tempen ikke sank lørdag morgen tok jeg en test... Hadde tempen sunket hadde jeg vært overbevist om at TR ville komme straks... Jeg har drukket litt hostesaft, jeg har gått regelmessig til akupunktur, spist Dong Quai og drukket multivitamin... Samt spist så sunt og naturlig som mulig.. Har fortsatt ikke mye symptomer unntatt ømme pupper og litt krampelignende i underlivet.. Men jeg har sovet dårlig i 2 netter. (Det har sikkert hatt med spenning vedr. tester å gjøre).. Som dere skjønner her, så er vi alle forskjellige... Jeg har ikke kunnet greid å skille denne pp ut fra de andre... Var testen på torsdag som satte hodet mitt igang. Hadde jeg ikke tatt den testen hadde jeg nok ikke testet før idag(IKM) Ønsker dere alle en riktig god førjulstid og lykke til med prøvingen.. Kan nå skrive under på at det er verdt alle forsøk.. God klem fra... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7335182-min-historie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjærlighetsbaby Skrevet 4. desember 2006 #2 Del Skrevet 4. desember 2006 Så glad jeg er på dine vegne:) -du har virkelig ikke gitt opp håpet!! En skikkelig gla'historie jeg skal klamre meg til dersom det viser seg at jeg har litt mer vanskeligheter enn antatt:) er i 6pp nå, men har ikke tenkt over el før denne mnd.. Kommer tanten på besøk i morgen skal jeg invistere i noen El tester også, så kanskje et resultat viser seg neste mnd:) Det er jo litt spennende med denne prøvingen også Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7335182-min-historie/#findComment-7335936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AniBer Skrevet 4. desember 2006 #3 Del Skrevet 4. desember 2006 Ååååå!!! Gratulerer så mye scubagirl!!!! Det rant to gledestårer nedover mitt kinn nå!! Godt å se at det finnes håp selvom det kan ta litt tid altså!!! Dette har du og din mann fortjent!! *KJEMPEgratulasjonsklem* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7335182-min-historie/#findComment-7336047 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. desember 2006 #4 Del Skrevet 4. desember 2006 gratulerer så mye Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7335182-min-historie/#findComment-7336122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 4. desember 2006 #5 Del Skrevet 4. desember 2006 Grattis! Tar følge til 1. tri jeg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7335182-min-historie/#findComment-7336708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nenoda + et lite under i magen Skrevet 4. desember 2006 #6 Del Skrevet 4. desember 2006 For det første: GRATULERER!!!!! SÅ GØY! Og så kommer alle spørsmålene.... Jeg har selv prøvd i 2 år nå, uten resultat... Skal til gynekolog på tirsdag og håper å få starta med utredning. Saken er at jeg også bruker blodtrykksmedisiner og må endre disse. Og det er vel lurt å gjøre så fort så mulig... ser jo jammen ut til å være håp når man leser historier som din! Jeg står på CoAprovel nå og de er ikke særlig bra for små spirer. Kan jeg få spørre hva du har brukt og hva du har bytta til? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7335182-min-historie/#findComment-7338955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
scubagirl med scubababy Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 4. desember 2006 Hei Nenoda... Jeg ble om torsdagen satt på Atacand og Centyl. Disse er ikke de beste/lureste tablettene å ta når man er gravid... Trygge medisiner er Aldomet og Trandate. Jeg har gått på de en god stund, men legen var ikke fornøyd med trykket. Hun vil ha det godt ned før jeg evt. blir gravid som hun sa på torsdag... Skal til legen igjen til mandag. Da skal vi gå igjennom å finne medisiner som passer så lenge jeg er gravid.. Klem fra... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7335182-min-historie/#findComment-7341317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå