Muffy Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Synes poden på 7 1/2 mnd spiser så lite for tiden... Fra 6 mnd har han pleid å spise to grøtmåltider om dagen. Ikke alltid full porsjon, men har iallefall fått i han en god mengde. Nå vil han ikke ha mer enn noen skjeer før han begynner å sutre og knipe sammen munnen. Prøver å variere grøttyper, og får aldri den samme typen mer enn én gang om dagen. Kan det være at han er blitt litt lei grøt? Middag er han ikke interessert i enda, men har prøvd litt brød og moset banan. Spiser litt av dette, men synes ikke det er nok i forhold til den grøtmengden han har pleid å spise... Noen med erfaringer?
Gjest Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Jeg har en kopp med litt fruktmos ved siden av grøtbollen. I stedet for å blande mosen i bollen, dupper jeg skjea med grøt oppi frukten. Da smaker det visst mye bedre enn om jeg blander frukta i grøtbollen... Har du prøvd å la ham holde en skje selv, som han kan tygge litt på og grise litte med mens han spiser? Det funker her når han er mindre interessert i gøten. Jeg blander frukt i middagen også. Da glir den mye lettere ned. Blir nok en søtmoms den gutten min )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå