Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 har prøv, rosiner, rå gulrøtter, biola, svisker på skiva, sviske juice, xtra olja i maten, sån greie fra apoteket (husker ikke navnet).. er det noen som har andre forslag, kjerringråd??? jenten er 15 mån...
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Gi kiwi - det funker som bare det. Min sønn spiser en hel kiwi og 2min etterpå er bleia full. Legge datteren din på ryggen etterpå og sykkle med føttene hennes etterpå om det lar vente på seg.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 tusen takk, det må eg prøve......ho har ju så vondt stakkar...trykker og trykker til ho begynner og grine..... får ju så vondt av ho...helt forferdelig og se på uten og kunne hjelpe.....men krysser fingrene for kiwi...
Gjest Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 Masse væske er viktig. Malt skal også være bra. Og blåbær skal virke begge veier. Gutten vår, får alltid en full bleie dersom han får sånn "go morgen" frokostblanding. Og kiwi har også vi hatt god effekt av. Lykke til. Håper noe kan hjelpe.
blond Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Hvetekli/kruskakli med rosiner kokt til grøt, gjerne sammen med havregryn. Frukt: kiwi, pære. Viktig å drikke mye vann og fysisk aktivitet.
blond Skrevet 5. desember 2006 #6 Skrevet 5. desember 2006 Til hovedinnlegger: Hvordan har det gått med datteren din?
"min villemo" Skrevet 5. desember 2006 #7 Skrevet 5. desember 2006 maltekstrakt som du får kjøpt i alle butikkene rundt omkring d er på glass, flytende.... d går ann å gi de rett fra glasset, trenger ikke blandes ut i melken eller maten for da vil ofte babyer ikke ha det etter mitt skjønn
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #8 Skrevet 5. desember 2006 Så mye vann som mulig er viktig for magen. Helsesøster ga et råd, legg barnet på ryggen. ta et termometer (med vaselin eller olje på tuppen) Stikk det i rompa og roter litt. hold bena opp. ta ut termometer og avføringen skal komme. gjenta handlingen. min datter (20 mnd)bæsjer når hun sitter på huk. det er bare det at hun er begynt å gjøre det når hun bader :-)
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 5. desember 2006 #9 Skrevet 5. desember 2006 maltekstrakt funket veldig bra her i gården. Ellers kan du prøve med svisker. Nestlé har en sviskedrikk du får kjøpt i butikken
Ranveig R Skrevet 6. desember 2006 #10 Skrevet 6. desember 2006 Kok svisker og aprikosar (gjer ikkje noko om dei er tørka) og mos med stavmiksar saman med litt av vatnet til passeleg konsistens. Gje ungen mosen som dessert, mellommåltid eller som syltetøy på skjeva eller i graut. Vatn og fiber er viktig.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #11 Skrevet 6. desember 2006 Hovedinnlegger her... Tusen takk for alle gode råd.. Kiwi hjalp dessverre ikke, prøvde god morgen og, ikke noe da heller..malt ekstrakt har eg helt glemt, brukte det masse når ho var baby..er 15 mnd nå..prøvd kiropraktor, hjalp ikke det heller..får høre på hs, ska på 15 mnd kontroll on 2 uker..får ju sååååå sinnsykt vondt av ho..ho beveger seg, drikker masse vann og får variabel kost....får så vondt inne i meg når eg ikke kan hjelpe...
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #12 Skrevet 7. desember 2006 Hei Gutten min var stakkars plaget fra han begynte med grøt når han var 4 mnd til han var 9 mnd. Så jeg synes kjempesynd på deg. Det er så forferdelig å se på at gullet sitt plages. Men jeg fikk et tips her inne om å koke svisker og mose det til purè. Jeg frøs det ned i isterningsboks og blandet 1 terning i grøten pr dag. Og da kom bæsjen hver dag. Jeg vil også anbefale fotsoneterapi på det sterkeste. Gutten min hadde kolikk til han var ca 4 mnd og ble plaget med forstoppelse etter det igjen. Men da vi begynte på fotsoneterapi ble han som en ny gutt. Lykke til
Fru.Gravidpåny :-) Skrevet 7. desember 2006 #13 Skrevet 7. desember 2006 Hei Gutten vår er 12 mnd og har hatt nærmest forstoppelse i 3 uker. Han hyler mens han presser frem en bitteliten ert etter en hel dag med anstrengelser og gråt, helt forferdelig å se på ;-( Vi har prøvd alt som dere også har prøvd, ingenting har fungert helt til vi var på 1 års kontroll i går og helsesøster anbefalte Laktulose som kjøpes på apoteket og er helt ufarlig. Det gjør avføringen mykere og skal drikkes. Etter 5-6 timer kom det MASSE bæsj, helt mykt og det gjorde nok veldig veldig godt for lillegutt! Samme gjentok seg i dag så vi fortsetter nok 1-2 dager til. Lykke til , håper dere finner en løsning på dette til slutt.
Gjest poda Skrevet 7. desember 2006 #14 Skrevet 7. desember 2006 Vi har pleid å gi tørkede aprikoser, og det hjelper fint. Hun får to-tre stykker oppdelt i biter som dessert etter middagen, når vi merker hun er hard i magen, og da kommer det masse i bleia dagen etter... :-) Lykke til!
annie-77 Skrevet 7. desember 2006 #15 Skrevet 7. desember 2006 Ja aprikoser funker supert her også. Kjøpte økologiske på helsekosten da de virket ferskere enn de på matbutikken, kuttet de i småbiter og kokte til grøt. ho spiste vel 5 ss , og magen løsna i løpet av få timer. Håper det kan hjelpe hos dere også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå