Gå til innhold

Usj, dette ble jeg provosert av å lese...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjære Lenn! :o)

Innlegget er ikke verdt en eneste av dine tårer! Spar dem til en skikkelig bra sippe film ;o)

Ja, det er ganske utrolig hvor irrasjonelt folk tenker. Men de vet ikke bedre, Lenn. Vi får trøste oss med at VI vet og VI lar oss ikke knekke av andre menneskers tankeløshet.

Trøsteklem fra

Annonse

Det er synd at så uvitende mennesker kan sette i gang så mange vonde følelser! De vet ikke engang hva de har satt i gang.

For noen som ikke har kommet lenger enn å leke med tankegangen er det så lett å si. Aldri om jeg skulle tuklet med naturen for å bli gravid, jeg hadde gått rett på adopsjon osv.

Uten å engang tenke over alle følelsene og tankene som kommer i en slik prosses.

Selv slet jeg for å godta at jeg måtte gå fra "bligravid" til "slitere" her inne.

Jeg slet enda mer med å godta at ivf ble det neste. Det ble utsatt i det uendelige. Neste gang klarer vi det selv, var holdningen. Ble like skuffet hver gang!

Et følelsesmessig helvette.

Men! Jeg har selv vært i deres sko. En gang. Før vi ble slitere. Før vi prøvde å bli gravide. Ung og romantisk kanskje?

Med tanker om hvordan det måtte være å adoptere. Bli godkjent av barnevernet -det må da vell være en sosial status det?

Få fly til et ukjent land. Opplevelser på det mest eksotiske plan. Få et barn hjem som bringer mye oppmerksomhet. Tanken på at jeg hadde gjort noe godt for verden, reddet et barn fra en grusom skjebne.

Jeg tror det var mine tanker -den gangen!

Nå, som jeg er mer realistisk til det. Er kapittelet noe helt annet.

En annen ting. Da jeg var gravid og fødte en herlig jente. Leste jeg kapitlene om å slite og ivf. Det fremstod ikke som like vondt og hardt den gangen. Det berørte ikke meg. Det virket faktisk litt spennende!

Nå vet jeg -har virkelig fått føle på kroppen- at den delen som kan kalles for spenning i det her er alt annet en en positiv vinklet spenning.

Strengt tatt er de vell unnskyldt. De aner ikke hva de snakker om, hvor uvitende de er eller hvor mye de sårer.

Jeg håper av hele mitt hjerte at jeg ikke rakk å tråkke noen på tærne på en slik måte før jeg ble en sliter selv.

På en annen side.... Det er nok mye jeg ikke aner hvordan det virkelig er, og kan komme med sårende bemerkninger om -bare fordi jeg ikke vet, eller har mulighet til å virkelig sette meg inn i hvordan det er.

Oisann, når jeg først svarer her inne har det en tendens til å bli langt.

Kom bare på at jeg ville si;

Jeg skjemmes ikke av at vi ikke klarer å bli gravide selv! Jeg synest prøverør er helt ok.

Men jeg skulle virkelig ønske at det er en opplevelse vi alle kunne vært foruten!

En av livets hardere prøvelser det her.

Noe vi alle nok vokser på som mennesker.

Selv har jeg hvertfall utviklet meg på det personlige plan av å ikke kunne få de barna jeg ønsker meg. Klarer ikke å forklare det.... Setter på en måte større pris på saker & ting en før.

Dette var som om jeg skulle ha sagt det selv

Kjenner meg igjenn i innlegget ditt!

jeg trodde at når spiralen var ute så ble jeg gravid med en gang.....

MEN det ble jeg ikke

dette ble en veldig lang vei å gå,men jeg har lært mye på veien,som jeg antagelig ikke ville ha lært uten "alt"dette!

jeg har kommet nærmere familie å venner i denne tiden og setter mere pris på små ting enn før....

også ville jeg jo ikke ha "møtt"dere her inne som er sååååå FANTASTISKE!!!!!!

Takk for at vi lager et godt "miljø"og samspill her inne!

LYKKE TIL ALLE SAMMEN

stor klem

Leste innlegget i går, ble så provosert at jeg fikk hjertebank og ble kvalm. Takker dere flott jenter for å klare å holde hode kaldt og legge inn konstruktive innlegg. Og Eli-karamelli for flotte ord. Håper den jenta slipper å havne her inne, men det er vel typisk at flotte jenter havner her!!

Ano`num; takk for at du er ærlig og forteller hvordan du tenket før og hvordan du har forandret deg. Jeg ser også stor forskjell på deg nå og det jeg gjorde før. Før var det mye håp, det du skriver nå har noe svært sårt over seg. Sårt på den måten at du (med mange her inne) har vært gjennom mye vondt. Mange tøffe nederlag.

Nei det er ikke verdt å bruke krefter og tårer på den slags tåpeligheter som uvitende folk, vi må bruke alt vi har på å holde oss på beina. Se på det positive i livet og backe hverandre opp.

Takk...... *snufser litt* ;o)

Har satt på julemusikk og så begynte jeg å tenke tilbake på at i morgen er det akkurat et år siden jeg hadde det første egguttaket... og så...ja du vet....litt sipping blir det.....lenge siden sist tårene rant sånn heldigvis....

Blir sikkert bedre i morgen :o)

Takk for at dere er så støttende. Dette er et fint sted å være!!!

Det beste på hele BIM :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...