6Ymamma Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Helluen! Legger dere noe under lakenet i senga når terminen begynner å nærme seg? Tenker nå på x antall liter med "vann" som kan komme plutselig på natta...
selfangerkjerringa Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Ja pga rare, regelmessige kynnere og en generell underlig følelse i kroppen har jeg lagt et håndkle under den aktuelle regionen av kroppen. Jeg har jo både lken og overmadrass, så om det VIRKELIG skulle splæsje om natta så kan jeg i verste fall kjøpe ny overmadrass
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 Ja, tenkte jeg faktisk skulle på IKEA i dag og kjøpe sånn tisselaken jeg...Så er man på the safe side i tilfellet... Har ikke lyst å ødelegge den nye senga vår altså... Det kommer sikkert til å bli litt klamt da, men det får man bare leve med...er jo bare snatt om noen få uker..
chrika Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 har fått en sånn "nå skjer det snart noe"-følelse,så i går kveld pakka jeg sykehusbagen,å la på såkalt "tisse-laken" under lakenet... best å være på den sikre sia,for man kan aldri vite! kjipt å starte rensing av helt ny seng,evt måtte kjøpe ny overmadrass...
6Ymamma Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 4. desember 2006 Jeg har ikke tilgang til ikea her jeg bor....=( Hvor kan jeg få kjøpt lignende og hva koster det?
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 4. desember 2006 #6 Skrevet 4. desember 2006 Har hørt at man kan kjøpe det på kid og princess og sånn da...Alle sånne tekstil butikker sikkert. Hansen og dysvik for eks... Hva det koster der vet jeg ikke Men sikkert ikke all verden altså. På IKEA koster det 50 kr vet jeg....så sikkert ikke noe dyrere på KID.
bobby - nr 2 i juli Skrevet 4. desember 2006 #7 Skrevet 4. desember 2006 Jeg har kjøpt et tisselaken i "babystørreøse" (60x80 eller noe sånt) som jeg kommer til å bruke i babysenga dersom det er behov for det. Det har jeg lagt det under overmadrassen i sengen vår.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #8 Skrevet 4. desember 2006 har hørt at det fort blir klamt med tisselaken så det kan være lurt å legge hånduk,frottelaken, sengsett over tisselakenet under hoovedlaken slik at du slipper klamheten kjøp billig bomullsovermadrass på jysk som du kaster etterpå
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #9 Skrevet 4. desember 2006 hvor mange liter fostervann kommer ca når vannet går?
6Ymamma Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #10 Skrevet 4. desember 2006 Det er vel forskjellig fra gang til gang vil jeg tro... Noen "mister" jo ikke vannet før de må på sykehuset....noen mister litt....eller som meg den første gang FLODBØLGE!! Hehehehe
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #11 Skrevet 4. desember 2006 Du kan jo kjøpe en sengebleie som de har på apotek (sånn som de bruker på sykehuset), det suger til seg vannet, slik at det er mindre sjanse for at det havner i madrassen. Bruker du et tisselaken er det sjanse for at det "renner over". Jeg vet ikke hva de koster, jeg har fått mitt. Det er heller ikke så klamt å ligge på.
Gjest Skrevet 4. desember 2006 #12 Skrevet 4. desember 2006 Det har jeg ikke tenkt på engang. Født 3ganger før og aldri opplevd at vannet går........... Kommer på sykehus, 10 cm åpning og de tar vannet....
Mrs. Bouquet Skrevet 4. desember 2006 #13 Skrevet 4. desember 2006 Vi diskuterte dette i går også og da foreslo jegat man legger en presenning under lakenet, men pass på at den dekker hele senga, også sidene om dere har kontinentalmadrass. Få gjerne tak i takrenner til å henge skrått nedover på sidene av senga og ha tønner i endene til å ta i mot vannet.
trenger å være anonym nå Skrevet 4. desember 2006 #14 Skrevet 4. desember 2006 He he.... Den var bra Har da ikke tenkt på dette i det hele tatt jeg. Er andregangs, men forrige gang måtte de ta vannet mitt når jeg hadde ligget et døgn på sykehus med rier. Hadde helt glemt at vannet kunne gå hjemme også. Dumme meg. Hi hi...
kromis Skrevet 4. desember 2006 #15 Skrevet 4. desember 2006 Noe av vannet gikk i senga ved forrige fødsel. Det så jo ut som om at jeg hadde tisset på meg noe skikkelig! Denne gangen er madrassene endel dyrere så jeg tror jeg skal bruke et tisselaken jeg har liggende. Eller få noen som jeg kjenner som jobber i helsevesenet til å ta med et slikt laken som beskrevet lengre opp... Litt kjipt å ødelegge en dyr overmadrass, tror ikke jeg blir så populær da! .-)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #16 Skrevet 4. desember 2006 Vi fikk oss ny seng for 1 måned siden, så i dag (5 uker før terminen) var jeg på jysk og kjøpte plastikklaken/tisselaken like stor som en enkeltseng. La dette på min side av senga. Så håper jeg bare at dette funker... Men det er jo ikke sikkert vannet går i senga da... men for sikkerhets skyld. Lakenet kosta forresten 130 kr. En god investering det... om det kan "redde" senga vår...
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #17 Skrevet 4. desember 2006 Må legge til at jeg la dette lakenet under det opprinnelige lakenet + et lite håndkle under der igjen... for å være på den sikre siden... Får håpe det er mulig å sove på dette i natt...
Camz Fødeklar Skrevet 4. desember 2006 #18 Skrevet 4. desember 2006 Når vannet går, kommer det så mye at man ikke rekker å sprette ut av sengen slik at litt kommer i sengen og litt på gulvet? Sist gikk vannet mitt akkuratt i det jeg trådde ut av senge n og var på vei på toalettet, men da var jeg på sykehuset så det hadde jo i grunn ikke spillt noen rolle he he...
Lystpåentiljeg Skrevet 5. desember 2006 #19 Skrevet 5. desember 2006 Har ny seng vi også, men har ikke lagt på noe tisselaken eller håndkle.Hodet er festet, så da skal det visst "sive" ut, og ikke splæsje på noen måte. Var visst typisk at man heller lakk litt nå og da, og ble gående og lure på om det var vannet.
selfangerkjerringa Skrevet 5. desember 2006 #20 Skrevet 5. desember 2006 Forrige gang lå jeg ei hel natt med rier - vannet gikk neste dag, mens jeg sto midt på stuegolvet... parketten var heldigvis grei å vaske, hehe Det er kanskje derfor jeg ikke stresser så mye denne gangen? Har lagt et tykt håndkle under den mest utsatte regionen av senga - that's it. Men nå har vi ikke så veldig dyr overmadrass heller da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå