Gå til innhold

sprøytestart i morgen/ uke 51 gjengen (uttak/innsetting)

Anbefalte innlegg

Hei jenter,

herlig å komme inn her etter helgen, og se gravide-meldinger!!

Jeg skal starte med sprøyter i morgen, på vei for å hente sprøytene nå faktisk. Gleder meg til det. Jeg er heldig og har vært skånet for bivirkninger av sprayen og håper jeg er like heldig med sprøytene. Har jo forstått at det er mindre bivirkninger av de, så det lover bra.

Jeg er usikker på når jeg skal ta sprøytene. Kan vi velge det selv? Forøkte å ringe klinikken, men ingen svar.

Håper det går bra med dere alle sammen. Hver dag er en dag nærmere målet vårt:o) Det sa mannen min her en dagen. Det hjelper på når de negative tankene gjør litt inntog.

Vet dere om jeg kan sette sprøyta på kvelden? Og er det nøye at vi tar den til nøyaktig samme tid?

Fortell hvordan det går med dere da. Kjekt å følge hverandre.

God mandag!!

Og god klem

Fortsetter under...

Hei MaliMali.

Hører ikke til denne gjengen men svarer alikevel. Hva slags sprøyter skal du gå på? Jeg har gått på Puregon og den skal settes mellom kl. 15 og 21. Du kan velge når. Men det kan godt hende at det er forskjellige prosedyrer på de forskjellige klinikkene. Det beste er nok at du spør der du hører til.

Lykke til.

Gjest Bjørnen Collargol

Hvis du leser vedlegget til de sprøytene du skal ta så står det nok noe om når tid du bør ta sprøytene. Da står det helt sikkert mellom kl X og kl X... Da kan du selv velge når tid mellom der du ønsker å ta de, men husk å ta sprøyta til samme tid hver dag (og max 1 time forskyving).

Lykke til og husk det er ingen ting å grue seg til!

Klæm

Hei MaliMali!!

kjekt å høre fra deg, hadde tenkt å spørre etter deg i dag. (er det lenge siden du har vært innom??))

Jeg og begynner med sprøytene i morgen, tirsdag!! Vi er likt ennå altså..:)kjekt det!

Jeg har tenkt å ta sprøyta kl. 15,30. Da tar jeg og sprayen. Det er så mange klokkeslett å huske på, så da er det fortsatt de klokkeslettene som jeg har tatt sprayen på, og de bjynner jo å bli rimelig innkjørte nå...:)Leste pakningsvedlegget i går, og der står det at det er samme når en tar det, men må være på samme tidspunkten hver dag( +/- en time)

Jeg har også slippen unna det verste bivirkningene med sprayen. Har hatt litt ømme bryster, og vært litt ustabil i humøret men men ...

Gleder meg til å gå over til neste stadiet, og et hakk nærmere en baby!!

Men du bjynte med sprayen en dag etter meg, og skal allikevel begynne ,med sprøyta likt med meg..litt rart eller??

Har du ennå time til ul den 15??Det har jeg:)

Jeg har tenkt å sykemelde meg etter innsett!! Er i helseyrket, og det er tungt til tider, og vil ikke ta noen risker! Hvordan har du tenkt med dette??

Snakkes:)

klem

klem

Annonse

Tusen takk for svar jenter! Og hei Giggel!! :-))

Ja, rart at vi begynner samtidig når jeg begynte en dag senere med spray. Egentlig var jeg satt opp den 6. desember, men fordi julen gjør sitt inntog ba hun meg begynne med spray en dag før, slik at jeg fikk UL på fredagen i uke 50. Det er vel derfor tenker jeg.

Ellers synes jeg det er så rart at vi ikke skal til UL før sprøytestart? Og ikke minst underveis..

Trodde det var et poeng at vi MÅTTE være nok nedregulert før vi begynte på sprøyter jeg. Slik at kroppen ikke hadde startet med eggproduksjon selv:-) men men, de har vel kontroll på dette. Jeg er litt redd for at jeg ikke har fått ordentlig dose med spray jeg. Føler liksom det er så stor forskjell på spruten for hver gang:-)

Jeg skal ikke sykemelde meg, men tar ut ferie da. Vil gjøre alt riktig og bare kose meg med julebakst og sånn (første gang i tilfelle;o)

Hadde jeg ikke hatt ferie til gode, tror jeg nok at jeg ville gått på jobb, men det er som du er inne på, litt avhengig av yrke. Jeg har en jobb jeg kan styre mye selv, og ville bare passet på å ikke ta mye oppdrag i den perioden. Hadde jeg jobbet med tunge løft, hadde jeg helt klart bedt om sykemelding, alternativt andre arbeidsoppgaver.

Lykke til Giggel. Kjekt å slå følge med deg!:-) Og jeg hiver meg på stikk kl halv fire:-)

Og lykke til alle dere andre!!!

Klem

Je eg vett ikke heller hvorfor vi ikke skal på ul før sprøytestart! Har hatt så lite bivirkninger av sprayen, at jeg tenker litt på om den har virket som den skal...men vi må vel bare stole på de folka!

Har egenlig lyst å ringe til de og hørre men..har du snakket med de i det siste?? Jeg har ikke snakket med de siden vi var inne 1.gang.

Nå har jeg akkurat gjort sprøyta klar, sett at en sprut har komt ut, så klokken halv fire i morgen er jeg klar!!!:)

Jeg hadde ferie tilgode, men den har jeg nå...herligt, selv om det er drittvær ute!! Jeg fikk ikke ta ut ferie i juleturnusen...så da får avd.lederen heller få en sykemelding...!!!

klem

Hei,

Da ble jeg uke 51 i stedet for 50... Jeg var ikke godt nok nedregulert etter å ha gått på spray siden 1/11, og måtte gå på dobbel dose spray en ekstra uke. Har vært forskånet fra bivirkninger forrige gang (har IVF-datter på 17mnd), men den siste uka har vært pyton! Så utrolig kvalm!!! I dag har jeg vært på ny UL-kontroll og sjekket at alt er ok, så nå blir det sprøyter fra torsdag av. Forrige gang stakk jeg i 9 dager og det "satser" de på denne gangen også, slik at det (forhåpentligvis) blir uttak 18/12.

Noen "fordeler" skal man ha ved å ha PCOS - jeg skal stikke med 75ie, og det sparer jeg jo litt penger på... :-) Tjihiii.

Lykke til til alle!!

Hei!

Jeg holder til i Hgsnd, og skal ikke inn på ul før jeg har gått på sprøyta i 10 dager. Har ikke vært inne for å ha sett om jeg er nedregulert skikkeligt!

Da jeg ringte klinikken for å høre om dette spurte hun meg om jeg ikke hadde hatt mensen? Jo sa jeg, og da var det greit. Forstod det slik at det var det som var det gjeldende for nedregulert eller ikke??Ikke vet jeg...!!Hvor ofte tok du sprayen før du måtte doble?Jeg har tatt den x 3 pr.dag. Det er visst standard for Haugesund har jeg forstått!!

Hvor holder du til? Lykkes dere på 1.forsøk sist??

Jeg og har pco, og tar 100 IE de 4.første dager, øker så til 125 de resterende dagene!

Dette er mitt 1.forsøk, og måtta ta steget med ivf, da vi hadde vært prøvere i 1,5 år

Synes det er veldig spennende dette her:)

klem

Malimali:

Ang det å ikke gå til ul før vi bjynner med sprøyta:

Jeg ringte de i Hgsnd, og da sa hun at så lenge jeg hadde hatt en blødning, så skulle det tyde på at jeg var nedregulert nok. Ikke vet jeg men...

Går det bra med stikkingen?

Her går det helmaks:)

klem

Heisann!

Giggel, det var godt å høre! Jeg blør forså vidt enda.. Fikk mensen tirsdag den 28., og den var som vanlig (mindre vond?), så avtok det som normalti helgen, men nå er jeg på igjen. Jeg regner med at det er normalt?

Her går det helt greit med sprøyter også. Synes jeg kjenner litt murring nede i magen allerede. Jeg er nok litt overnervøs for å bli overstimulert, men det skal vel kanskje noe til det.

Jeg synes det er helt sprøtt at det har gått så fort. Om to uker har uke 51 gjengen akkurat hatt egguthenting eller like rundt hjørnet. Kanskje er vi er rugere allerede?

Heeeeelt sykt. Jeg er så glad for at dette har gått greit. Det er ikke så skummelt som jeg hadde trodd. (Sier hun før egguttak er over;o))

Jeg håper så inderlig at det går greit med oss alle. For en heltutavverden-julegave å få da:-))))))))

Gode klem

fra MaliMali

Annonse

Hmm..min mens varte også litt lengre enn normalt!!! Ja om en uke + en da er det ul på oss!!Kanomkult å tenke på! Ringte til avd.lederen på jobb i dag, og fortalte henne var vi holder på med.Sa at hun måtte holde helt tett om dette, så jeg håper hun gjør det da, for jeg vil ikke at noen skal vite om det!

Jeg er så redd for at egene ikke skal være ferdig utviklet på fredag. Det går jo på dagene løst da for det nærmer seg jo jul. Men på sykehuset sa de at jeg skulle få bli feridg uansett, så jeg krysser fingrene for det!! Skal bli så herligt å få det gjort. Gruer meg og litt til uttaket! Men nå får jeg jaffal dagene litt til å gå med bim, og nå starter jo og håndball EM, så det blir kjekt! Sykt å tenke tilbake på at jeg har sprayet i snart tre uker allerede, så fort tiden går...:) å det er bra!!!

Måtte lykkestjernen være over oss nå altså...vi skal klare det!!!!

megaklem

Heisann folkens:)

hvordan går det med dere?? Nå har jeg tatt sprøyta i en uke, og det nærmere seg ul. Skal inn på fredag for å se hvordan eggene er!! Er kjempespent, og litt bekymra. Er så redd at alt ikke er som det skal være!!

Skal dere prøve akupunkur? Tror jeg skal gjøre det dersom noen kan gjøre det på sykehuset.

det går fortsatt bra med både sprøyter og spray. Merker lite til dette, litt murring i underlivet bare, og så er det disse brystene og da. De har vært ømme leeenge nå synes jeg! Men kan slett ikke klage på formen:)

klem til dere alle

Hei igjen,

Jeg har vært stikker siden forrige torsdag og var på UL i dag. Jeg følger regimet fra forrige gang og bruker bare 75IE. Nå var eggposene 13mm, og de skal være mellom 17-21mm. Ny UL blir det på fredag, og jeg ligger fremdeles an til uttak på mandag eller tirsdag. Nå merker jeg egentlig ingenting, og ser bare fram til innspurten.

Fortsatt lykke til til oss alle!! :-)

hei på dere.....

blir jo ikke noe uttak på meg denne gangen...har noen på frysa jeg skal bruke opp først...hehe

Skal på UL på fredag , så regner med innsetting mandag eller tirsdag...hvis alt er bra...

Lykke til alle sammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...