Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Begynner alle med disse middagsglassene når baby er 6 mnd gammel? Er det sånn at det er anbefalt, med tanke på innhold av næringsstoffer som baby trenger? Eller er det noen som venter lenger før de begynner?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Jeg gav første gang ved 7 mnd, hipp med ris og kylling. Spiste hele glasset første gang:)
Babykilo Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 Jeg tror det beste er å lage maten selv, det gjelder for store og små. Selv har jeg gått til innkjøp av en stavmikser, og jeg moser grønnsaker på rekordtid. Problemet her er bare at gutten ikke vil ha grønnsaker... Det er ikke noe stress å gi dem middagsmat visstnok, men etterhvert blir det viktig pga vitaminer og jern. Grøt er tilsatt jern i hvert fall. Kan sikkert være lurt å begynne å introdusere litt grønt... Jeg vet om folk som fullammer temmelig lenge.
Raffna Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 Jeg ventet til han var vant til grøt før jeg startet så smått med middagsglass, så han var vel nærmere 7 mnd. Fant fort ut at ikke alt gled like lett ned, men den som heter Grønnsaker med kalkun ser ut til å ha vært en gjennomgangsfavoritt blant de fleste babyer jeg kjenner. Du kan jo prøve. Gir jo bare litt i starten for å venne babyen til den nye maten.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Ja vi har gitt grøt i to mnd når hun blir 6 mnd. gir mme og to grøtmåltider nå da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå