Felici Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Hei, jeg er førstegangsfødende og har generellt lite peiling på fødsel. Alt jeg vet er det jeg leser her i forumet ellers har jeg gått kun hos lege som vet like lite. Ikke jordmor her jeg bor. Jeg er 39 uker på vei og har siden inatt begynt å få litt gult vann-aktig væske fra brystene. Jeg har ikke kynnere eller rier. Men lurer på om det kan ha noe med at fødselen nærmer seg??? Jeg venter så innmari på noen tegn på at fødselen er nær, men hittil har det ikke vært noe som helst. Regner med å måtte gå over termin siden de fleste førstegans gjør det ifølge statistikken... Men tenkte kanskje noe er i gjære..
selfangerkjerringa Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Nå skal jeg ikke ta fra deg håpet her, men... noen begynner å lekke råmelk allerede fra uke 15... dette er noe som kan skje når som helst i svangerskapet - eller ikke i det hele tatt før etter fødsel. Det har liten betydning for produksjonen under amming, og ingen betydning for når fødselen starter. Hos meg kom det ikke så mye som en dråpe før dagen etter fødsel - da kom det plutselig nok melk til å kunne livnært en hel ungeflokk...
Felici Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2006 Hei hei, Takk for svar:) Da får jeg vel bare roe meg ned og smøre meg med tålmodighet. Er veldig sliten og lei nå. Sover kjempe dårlig og må late vannet minst hver time hele natten. Går rundt og håper på noen tegn, ønsker meg veldig rier, selvom det høres forferdelig vondt ut..
selfangerkjerringa Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 Vet det er et idiotisk råd, men PRØV å roe ned og slappe av istedet for å gå rundt og kjenne etter tegn hele tida... da går tida til fødselen starter så mye fortere Mange av kjerringrådene for å få igang fødsel har som grunnprinsipp å få den fødeklare til å slappe av. Så hva om du benytter deg av DET rådet rett og slett? Ta deg et bad, et glass god drikke, finn fram ei god bok, sett på rolig musikk du liker, kjenn på hvor deilig det tross alt er å være deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå