Gå til innhold

Når kontaktet dere jordmor/lege?

Anbefalte innlegg

hvor mange uker på vei var dere da dere ringte, og når hadde dere første time? Kontaktet dere lege eller jordmor? Hvem av disse går man til først?

Har hørt at jordmødre vanligvis har bedre tid og kan svare på mer, så jeg har lyst på jordmor. Må man noen gang gå til legen, eller holder det med jordmor?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7334334-n%C3%A5r-kontaktet-dere-jordmorlege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg var med lege så snart jeg hadde fått en positiv GT fordi jeg var usikker på om jeg skulle beholde barnet, og så var jeg usikker på hvor langt jeg var på vei, så forrige uke så var jeg til lege to ganger og på sykehuset til innvendig UL 1 gang, og idag var jeg med fastlegen min, der tok de noen få tester å så pratet vi litt og jeg fortalde at jeg hadde bestemt meg for å beholde barnet å så snakket vi litt rundt det.....

Legen sa til meg at det var mest normalt å gå til legen rundt 10-12 uke fordi de ikke kunne gjøre så masse fram mot den tid, enn måtte egentli bare vente og se hvordan det går :)

Men han anbefalte meg å kontankte helsesøster allerede nå vist jeg ville ha noen å prate med og stille spørsmål :)

Jeg ringte å bestilte time hos fastlegen min for halvannen uke siden,skal dit nå på onsdag for 1.kontroll,da er jeg 10+1. Har ikke vært på tidlig UL,selv om jeg har mista tidligere,blir bare stressa av tanken,og så lenge jeg ikke har hatt vondt eller blødd,så vi jeg ikke stresse meg opp unødig... Venter å se om magen vokser, jeg! Testene blir ihvertfall enda positive:-)

ja, jeg har også lurt på dette. Vil også finne meg ei trivelig jordmor. Men er det sånn at du kan få gå til kontroll hos samme jordmor som tar i mot?

Men du elli - en ting jeg leste her en dag: etter 10-12 uker kan det hende at grav. tester ikke slår ut positivt lengre, for hcg nivå synker etterhvert i svangerskapet (det er visst bare der frem til morkake tar over eller noe sånt, det var litt vagt). Men bare ikke få panikk hvis den slutter å vise positivt :)

Jeg hadde tenkt og vente med legebesøket til etter uke 12 ,men bestilte meg en time i uke 6 pga magesmerter.

Til jordmor skal jeg i slutten av destember,er da 14 uker på vei ca;o)

Er mitt andre svangerskap..Første gangen jeg var gravid var jeg hos legen i uke 5 tror jeg det var;o)

Annonse

Jeg gikk til lege en uke etter at jeg hadde testa positivt. Deretter var jeg på første kontroll hos lege når jeg var i uke 11. (er i uke 12 nå). Ringte jordmor på fredag og fikk time der for andre kontroll. Jeg kommer til å gå annenhver gang til lege og jordmor jeg. Men tror det er helt opp til deg hvem du vil gå til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...