Gå til innhold

Alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest at det er det farligste i sv, verre enn narkotika. Men hva med alkoholen som er i hostesaft, deoderant, kremer, ansikts lotion, parfyme osv..? Er det trygt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg faktisk aldri tatt stilling til, tror ikke noen produkter jeg bruker inneholder alkohol (har sensitiv hud), og hostesaft er jo bare humbug uansett, men vil tro dosen uansett er så liten at det ikke skader, det blir som å ta en liten slurk av et vinglass, det skader neppe.

Skrevet

ja - er et interessant spørsmål!

Egentlig så er jeg ikke helt sikker jeg ;-)

Men jeg bruker iallefall ikke parfymerte toalettartikler eller parfyme for den sagt skyld nå.

Men det er jo kanskje også fordi jeg blir så uvell av alle disse luktene.

Kanskje noen andre vet noe mer om dette?

Skrevet

Om det er trygt tør jeg ikke svare på, men det er iallfall ikke samme alkoholen som du drikker.

Skrevet

Vet ikke hvordan det er med hudpleie artikkler, men når det gjelder hostesaft skal du være litt forsiktig. IPå enkelte typer står det klart og tydelig at de IKKE må tas av gravide, mens det på andre står at du bør kontakte legen. Jeg prata med legen om det i forige svangerskap og han anbefalte ikke hostesaft, ihvertfall ikke de som er hostedempende...

Skrevet

Står på hostesafter om du kan drikke dem.Vet bare at Bergensk brystbalsam skal ikke gravide ta av.Parfyme drikker du ikke så det kan du trygt bruke samme med lotion og kremer.

Skrevet

Ja jeg har forhørt meg med appoteket, de sa at den hostesaften var grei. Solvipect, den er slimløsende. Men den innholder jo 94 % etanol, står det på. Så liker ikke helt å ta den da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...