Gå til innhold

Back to the beginning...


Benni-min

Anbefalte innlegg

Dette fikk jeg beskjed av fysioterapeuten om. Lillegutt er både involvert i rikshospitalet, universitetssykehuset i Stavanger, fysioterapi og kiropraktor.... Han har et markant bakhodet som det er mistanke om er pga fortidlig lukning av beina der. Så det er fram og tilbake på sykehuset og ta røntgen som blir sendt rikshospitalet. Fysioterapeuten har funnet ut han er svak musklatur siden han bare legger bakhodet bakover, ikke holder det opp eller fram. Så nå sa hun back to the beginning og ikke legg gutten på magen på gulvet. Han skal nå legges på myk dyne på rygg med pute under hode, knær og skuldrer slik at han ligger i bue og strekker musklene bak. Kiropraktoren har mistanke om to virvler er sammenvokst i nakken, så nå er det røntgen på det også, pluss at lillegutt har låsninger i ryggen som han knekker opp. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Synes bare så synd på lillegutt som må farte fram og tilbake. Heldigvis har han ikke smerter, og er blid og fornøyd. Litt synd er det jo at han sannsynligvis ikke vil snu seg rundt med det første og slikt. Har sett så fram til det, men viktigere er det jo at han blir frisk og får sterke muskler.Han blir nok mer mobil senere. Han er jo ikke mer enn 4mnd nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med dere! En blir litt liten og usikker selv når det er mistanke om at det er noe galt. Det gode her er jo at dette blir fulgt opp tidlig og av flinke fagfolk!

Lykke til videre med utredningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk. Neste røntgen er neste uke. Da skal både hode og nakke i søkelyset. Hadde vært mye verre visst lillegutt hadde hatt smerter midt i alt. Det eneste med han er at han blir steike forb...på fysioterapeuten som bøyer og tøyer på han hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart at det er lettere å takle dette når han ikke har smerter. Du kjenner vel litt på det vi alle kjenner, en blir aldri den samme etter å ha fått barn, det er mye vi skulle ha gjennomgått istedenfor dem for at de skulle unngå plager!!

Og du kan absolutt trøste deg med at han blir mer mobil senere. Utviklingen går sin gang uansett, og du kan jo glede deg senere over de fremskrittene han gjør rent motorisk! Frøkenen her er kun over på siden, og føler ikke mageleie så ekstremt spennende slik at det vil lokke henne helt rundt - ennå! Og det kommer når det kommer - synes det er litt deilig at hun er liten ennå, og koser meg med det;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig å måtte oppleve det med gutten din! Som du sier så har han jo heldigvis ikke smerter. Han skjønner jo ikke egentlig hva som skjer med den fartingen heller, så for hans del er det vel ikke så ille. Men allikevel ikke noe man ønsker for babyen sin! :o/

 

Når det gjelder utviklingen så tar han det helt sikkert fort igjen. Om ett års tid er han helt sikkert akkurat like raskt utviklet som alle andre babyer...

 

"God bedring" på vegne av gutten din! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk folkens. På mandag bærer det på sykehuset og nytt røntgen av hode og nakken. Håper det går fint. Nei, dette er ikke noe noen ønsker for babyen sin. Jeg tror at alt kommer til å vise seg i orden. Ingenting på røntgen er galt og det hele er bare svake muskler....Er jeg for positiv/urealistisk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt ikke for positiv!!

Det kan veldig god hende at det ikke er noe som er galt når de tar røntgenbilder. Og dersom alt er bare bra så er det absolutt dumt å bruke krefter på å bekymre seg unødvendig. Kjedelig at du opplever dette, men samtidig er det jo godt at de følger nøye med!

 

Ang Karsten så trodde legen at han hadde dårlige hofter, men når vi var til ultralyd så var hoftene helt tipp-topp. Heldigvis kastet jeg ikke bort noe tid på å bekymre meg!

 

Dette her går helt sikkert veldig bra. Og når du tenker tilbake på dette om noen måneder så virker det bare som en bitteliten hump på veien... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...