Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tegner barnet deres "hodefotinger"? (hode med armer og ben).

Jeg ble så overrasket i helgen, da min datter på 2,9 år tegnet meg med armer og ben. Og en stor sol, med stråler, som var farget gul.

Er dette veldig tidlig? Jeg hadde ikke forventet sånne tegninger på lenge.

Skrevet

Min datter, som blir tre i januar har tegnet hodefotonger en stund, så helt uvanlig kan det ikke være. Men veldig morsomt :-)

Skrevet

Ja, jeg vil si det er litt tidlig, ikke ekstremt tidlig, men absolutt tidlig. De fleste barn begynner ikke med hode-fotinger før de er vel over 3 år og det er ikke forventet at de skal klarte å tegne det før på 4 års kontrollen. Eldstesønnen min var vel akkurat rundt 3 år da han begynte med dette og da fikk jeg beskjed fra barnehagen om at de synes det var tidlig. Han har forøverig stagnert der, er 4 år nå og tegner fortsatt ikke så mye mer detaljert nå enn han gjorde for et år siden.

Skrevet

Ja, det er ganske tidlig, men ikke oppsiktsvekkende.

Min eldste begynte med hodefotinger da hun var ca. 2 1/2 år, og hun fortsatte å være god til å tegne. I dag som 13-åring er hun fortsatt veldig flink til å tegne i forhold til de fleste jenvnaldrende..

Lillseøsteren var senere med hodefortinger, kanskje i treårsalderen. Men hun tegnet egentlig først en slags spøkelser, før de gikk nesten rett over til mennesker med kropp, via kun en ørliten hodefotingperiode. Hun er også ganske flink, men ikke så superflink som storesøsteren.

Minsten er 2 år og 3 mnd og tegner bare kruseduller og streker.

Skrevet

Jeg har en bitteliten tegning fra jeg var ca 3 år (står bakpå den), hvor jeg hadde tegnet veldig detaljert. Det var en jente med hode, hår, ansikt, kåpe med knapper (tro det eller ei!) og hender/sko. Bak på den står det også at jeg hadde sagt at "hun har gredd seg og speiler seg".

Jeg kunne også alle fargene da jeg var 2 år, altså alle nyansene (lyseblå, lilla osv).

Gutten min på 2 år har ikke samme interessen for tegning og farger, men han eeeelsker rosa som moren også gjorde som liten. Han er mer interessert i puslespill og nå klarer han 50 brikker. Synes han er kjempeflink jeg! Men det synes vel alle foreldre om barna sine, ikke sant :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...