Gå til innhold

når sluttet dere med Folat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Bare lurer på når dere sluttet med Folat - eller om dere skal ta det hele svangerskapet?

jeg er 13 + 5 uker i dag ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

jeg tar et sånt gravidtilskudd. er i uke 23 og har ikke tenkt å slutte. det inneholde bla folat. heter GRAVID og får det på apotek. koster ca 100 kroner

Skrevet

Hei!

jeg tror det er Folat i møllers dobbel som jeg tar også.

Da tror jeg at jeg fortsetter med det jeg ;-)

TAkk for svar

Skrevet

Heisann,

Jeg tar multivitamin som jeg kjøper på apoteket. Mye billigere enn GRAVID og absolutt like bra. Disse inneholder både folat og jern. Tar de hele svangerskapet. Det gjorde jeg med sistemann også.

Men hvis du tar ekstra vit som feks tran må du velge multivitamin uten a og d.

Skrevet

Sluttet med kun folat etter uke 12 , man skal ikke ta det lengre.. n¨å tar jeg gravid (multivitamin) og omega 3.. folat skilles uansett ut i urinen ,men du trenger ikke ta det!!

Skrevet

Jeg sluttet når jeg skiftet til 2.trimester, så nå tar jeg bare omega3 tilskudd.

Skrevet

Jeg tar folat ennå. Skal fortsette den boksen til den er tom. Så kjøper jeg vel GRAVID vit igjen og ren Omega 3. Tar bare folat, og møllersdobbel og floradix nå...(er det jeg har i skapet)

Skrevet

Tok folat fram til uke 12 (da var glasset tomt også, så passet bra). Nå tar jeg multivitamin (er litt folat i den også), og omega3kapsler.

Skrevet

Hei

jeg tok folat og møllers tran. Nå tar jeg bare møllers tran. Folat skal du slutte med i 12 uke.. det er ikke noe farlig å ta det lengre, men det er bare viktig for barnet de 3 første mnd når blant annet ryggmargen lukker seg, så barnet ikke blir født med åpen rygg. Jeg tok folat til 14 uke, og da sa jordmor at det var bare å slutte..

Skrevet

Tok gravitamin fram til uke 13. (Inneholder folat) Og etter det har jeg tatt møllers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...