Gå til innhold

elli-karamelli


Tinden ruger på nytt gull

Anbefalte innlegg

åååå - nå kan vi flytte tråden vår over til 1. tri :D :D :D (har også svart på bli gravid)

 

Dette er så sært! Har fremdeles testen i skuffa på badet, Blr aldri lei av å se på det krysset. Putta den forresten i kopp, ja, men skalv sånn at jeg var redd forå bomme, lell. Gikk heldigvis bra, hehe.

 

Egentilg er ikke så mye forandret, hadde jo sterke fornemmelser for at det var noe der, men det var dægern så godt å se at det ikke bare var innbildning. Har merkelig nok klart å roe meg mer, men skvetter litt til hver gang det stikker i magen. Gubben er det "verre" med. Han er helt i hundre, kan nesten ikke vente med å fortelle til noen og kaller meg for mamma hele tiden. Hehe, veldig søt da. Vet ikke om jeg har fortalt det, emn det har tatt laaaang tid før han bel klar for barn. Jeg ville ha rett etter vi gifta oss for to år siden, mens han ville vente helt til nå. Så rart å se han så gira over noe han ikke var sikkelig klar for før etter sjansen vår var over for oktober.

 

Jodda - brudekjolen var riktig! hadde ALDRI kommet på det uten hjelp fra deg! Flinke jenta! Fikk en sjokoladekalender - sånn at jeg kunne få åpne kalende hver dag. SÅ søt tanke!

 

Hehe, ja voksen er litt kjedelig til tider. Har ei veninne som ønsker seg nisse-servise til jul, enda de har alt større utvalg enn Glassmagasinet når det gjelder sånne ting. Vi fikk heldigvis alt sånn obligatoriske voksengreier til bryllupet. Første bryllup i slektene våre siden foreldregrenerasjonen, så slekt ga jo gaver som om de skulle hatt betalt for det. Brukes sjelden, men litt kos å ha litt fine ting å dekke på med de få gangene i året vi har besøk. De gavene vi bruker mest er Kenwooden (en så stor kjøkkenmaskin - skikkelig god og veldig fornøyd med den når jeg baker) og polarsoveposen vi fikk av brødrene til mannen min.

 

Synes det er litt gøy å handle møbler jeg da, go gleder meg til å utstyre barnerommet. Men det får vente til etter 1. tri tror jeg. Gardiner er skikkelig gørr, men skal nå klare å finne noen som passer til en baby. Rullegardin er bra :P

 

Forresten, hvis du forteller at dere skal ha barn kan dere jo ønske dere (gavekort på) babyklær og mammaklær og sånt. Det er i alle fall klær!

 

 

Uff, ja, jeg har også mista matlyst. Er ikke så velidg kvalm, men har ikke lyst på mat for tida. Middag er det som går greiest, mens kveldsmat er helt rævva. Men jeg er jo så sulten på kvelden! Vant med å spise etter trening om kveldne, men nå er matlysta på bånn. Eneste jag kan tenke meg å ha lyst på er pizza. Men jeg kan jo ikke leve på pizza i all evighet heller... I går spiste jeg ikke frokost før halv 12 (stod vel opp rundt 9) og E (mannen det, da) lurte på om han skulle ringe legen - pleier å spise frokost nesten før jeg står opp fordi jeg er så morgensulten. Ikke bra...

 

Apropo legen, når ringer man legen og forteller at en er gravid? hehe, lurer på om E skal få ringe, sånn at han får fortalt det til noen ;) Jeg er helt overveldet over alle som hadde gratulert meg på tråden min. Ble skikkelig rørt. Skjønner at folk som har vært her lenge får masse hilsner, men jeg er jo nesten helt ny! Utrolig hvor mange som orker å glede seg litt på andres vegne når de så sårt skulle ønske at det var en selv. BIM-jenter er fantastiske!

 

Nei - får avslutte her, må tisse :P

Legger også samme inlegg på 1. tri siden vi egentlig hører til der nå, begge to. Ha en fiiiiiiiiiin dag!

 

mangdagsklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tuddeldu.mamma! hi-hi! Ble så glad når jeg fant innlegget ditt på lørdag,måtte jo inn å sjekke,og jodda,der var du med positiv test! Skikkelig gøy,gratulerer så masse nok en gang :-)))) Tenkte svare inne der og så lage ny tråd her på 1.tri,men du var smart å la inn begge steder,så da ble det jo enkelt for meg da!

 

Har ikke følt for fortelle det til noen enda,kjenner at jeg gruer meg til det,og så vil jeg helst vite at alt er iorden før jeg sier noe(har jo mista før,så...) Venter nok til etter UL,som enda er lenge til!

Ang. kege,så ringte jeg å bestilte time for en ukes tid siden,skal dit på onsdag,da er jeg 10+1,altså i starten av uke 11. Kommer ikke til å be om å bli henvist til tidlig UL,får vente til uke 17-18,når den ordinære er.

 

hi-hi,så den var i brudekjolen, ja! Hah,kanskje jeg skal bli etterforsker! sikkert mye gøyere enn fysioterapeut! (Synes ikke det er så stas å massere halvgamle gubber og kna på unødvendig sytete kronikere som aldri blir bedre,ifølge dem selv....)

 

Hadde nok vært greit med storbryullup,mtp gave-sanking,he-he! Ja ja,får kjøpe sånne ting sjøl da,går vel det også!

Fant forresten en fin sofa på lørdag,men den var nok litt i største laget,den dekker begge veggene i stua(sånn dum tredelt stue,med en ubrukelig peis i midten,som ødelegger mye av planløsninga!),så må vel finne noe anntet,argh!

 

Kjenner igjen det med matlysta,har også mest lyst på pizza og sånn,kylling,fisk o.l sunn mat frister ikke lengre:-( skal tvinge meg uansett da,så idag blir det laksefilet i folie,eller fløtesaus(eh,skal jo "slanke" meg,så kanskje det blir i folie,ikke fløte),med friske asparges og hollandais-saus. skal se om jeg finner fersk spinat også,det er supergodt om man surrer det i panna med revet muskat og salt/pepper,namnam!

 

Ikke så nøye de første 3 mnd. med kosten,babyen tar kke skade av det alikevel,det er bare deg det går utover,og det kan man saktens leve med,ikke gøy å tvinge i seg mat heller. Du kommer til å merke at du blir drita trøtt iallfall,er helt på bærtur om dagene,får ikke nok søvn!

 

Håper du slipper una kvalmen,det er ikke no stas! Har vært helt fri for kvalme noen dager nå,det er som en annen verden! Desverre har den begynt å snike seg litt tilbake,så det er tydligvis ikke over enda:-( den kom vel rundt uke 6 en gang,tror jeg...

 

Får håpe du klarer deg fint på jobb fremover da,ikke så gøy å være dårlig når en skal jobbe med viktige saker!

 

Skal ut på operasjon: "kjøp julegaver" idag også,ble ingen suksess på fredag....

 

*KLEMMER*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kommentere "Får håpe du klarer deg fint på jobb fremover da,ikke så gøy å være dårlig når en skal jobbe med viktige saker!" Heh, viktige saker - synes jobben min er SÅ døll for tida! Flytter litt papirer og later som om jeg er med, men gjør lite. Har ikke konsentrasjonsevner what so ever!

 

Skal forresten også ha laks til middag. Vi har funnet opp vår egen sus til laks - sånn chilisaus man kjøper på flaske varmes med en liten boks ananas. Og så ris og brokkoli til! Faktisk velidg godt. Åh - sulten her nå. Har tørre knekkebrød i skuffen. Juppi. Not.

 

Hm, prøve å jobbe litt nå! Lykke til åp julegaveshopping! Jeg konstatere at jeg faktisk begynner å få oversitk over hva jeg skal kjøpe til de ulike kroppene nå. Får besøk av ei veninne - som jeg ikke har sett sidne i sommer og saaavner - på lørdag, så det blir vel litt shopping sammen da :D

 

*KLEMMER TILBAKE*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha-ha,så feil kan man altså ta....;-D Her satt jeg med det intrykket at du var en seriøs og effektiv dame som lever i tiden,men aj aj! hi-hi,godt å se at det ikke bare er meg somlever i min egen boble:-) Tror jeg har lata som i åresvis,sittet på forelesninger å skrevet dagbok og ønskelister.... Lurer på om jeg noen gang blir ferdig med skolen?! satser på å vinne ten million dollars, jeg!

 

Tørre knekkebrød er toppers,så godt! Blæh! Uansett bedre enn tørre kjeks fulle av transfett og skrap!

 

dyktige du da som vet hva du skal kjøpe til folk,er helt blank, jeg! noen tips?(særlig til mannen!)

 

Blir kos med venninnebesøk da,heldige du! Har ingen spes. nære venninner, jeg,så blir nok dårlig med besøk på meg fremover,men jeg har iallfall mannen min og hundene jeg kan ty til! :-)

 

Er så trøtt,klarer ikke tasse ut på badet å sminke meg engang,føler bare jeg vil sove sove,men hadde vært kjekt å komme seg tidlig til byen,før alle fjortisene er ferdig på skolen og innvaderer byen! (tror halve Oslo skulker hver dag,er alltid masse smårips i byen,syns jeg!)

 

Jobbe nå,Tinden!

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nix prix - lite jobbings her! Men jeg er flink til å late som ja :D

 

Åh! At det går an å være så enige om så mye rart sært. Kjenner ingen andre som har hørt om transfett en gang jeg, til tross for at jeg får gysninger hver gang jeg tenker på det!

 

Jeg har heller ingen sånne supernære veninner i byen her nå, men holder kontakten med tre stik jeg gikk på vgs sammen med (mest hun av de tre som er gift og venter nr 2 nå, har ikke så mye tilfelles med de andre to) og ho jeg jobba sammen med i fjor. Vi var bare 2 jenter blandt hundre menn, så det ble naturlig at vi fikk et nært forhold. Har ikke så mye til felles, men same type humor og da kan en nå langt. Ellesr hsr jeg en svoger og hans kjæreste som også bor i Trondheim, så det blir noen møter emd de i ny og ne. Var sammen med de på lørdag og spilte spill, for de satt barnevakt på hennes tantebarn på 9 mnd. Så kos! E var helt summen etter mårningens test, og dulla med den lett forskremte ungen. Gelder meg til å få en sånn!

 

Hihi, Tr. heinm er akkurat lik. Får noia av alel fjortisene i byen. Har de ikke noen bedre steder å være? Gå hjem og gjøre leksene sine f.eks? Glad jeg er ferdig emdå være fjortis, og gruer meg til å få en i hus om altfor få år!

 

Julegave ja... Han har bursdag på fredag, go da skal han få ski. Det var lett, for det han han øsnkea seg. Til jul ønsker vi oss ikkeno, så vi har bestemt oss for null gaver og heller spandere på oss en rise til våren. Tipper det blir Syden et sted, bare for å slappe av og varme seg litt. I fjor ga vi hverandre skiferie til Åre i Sverige og var der i februar. Jeg fikk SPA-behandling på hotellet vårt der i tilleggg - veeeldig fornøyd med den! Hvor mye penger har du tenkt å bruke da? Hvis det er snakk om noen tusinger, så synes jeg jo at reiser er bra. Weekendtur til en storby trenger ikke være så dyrt hvis en tar sånne hopp på i sistes sekund med Norwegian og sånt. Ellers er jo fin konjakk osv en slager hvis han drikker sånt. Jeg la merke til at du ikke drakk alkohol - ikke jeg heller. Snart 6 år siden sist jeg var på snørrfylla, i en alder av 20 + 1 måned var jeg fornøyd med livet som fjortisfester og sa takk for meg. Men gave ja. Ny klokke? Jakke? Noe tv/stereo dingsegreier som dere ikke har nå, men passer fint i nytt hus? Sånne gaver får jo du nyte godt av også ;) leser han bøker? Har du et fint bilde av dere to/han i en spesielt stolt situasjon som du kan forstørre opp? Konsert/fotballkampbilletter ellerno sånt? Sexy undertøy som du skal ha på, så kan han glede seg til å se deg igjen? Eh, kanskje ikke det han har lyst til å åpne foran øynene til familien, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æææææ,kan ikke klare å pelle meg ut døra! Sitter her i morgenkjolen min enda(orker ikke kle meg,bare står opp å trør en kjole over hodet,fix-ferdig,he-he! Og så har jeg ingenting å ha på meg heller.... Har lyst på nye bukser,men skal jo bare bli tjukk og feit,eller hva det nå er som skal skje fremover *skrekk og gru*,så da er det ikke no morro å shoppe nå,det vil jo ikke passe alikevel...

 

Transfettsyrer er ekkelt,fatter ikke at de ikke merker matvarene her,slik som i USA og andre land rundt om. I hele karibien var det standard prosedyre!

Ikke at jeg skyr det helt da,er ferdig med å være hysterisk(gammel kroppsbygger,alltid på diett,kombinert med en liten dæsj anorexi og bulemi noen år,hærlig!) føler meg fortsatt tjukk når jeg bikker over den og den vekta,men har lært meg å gi litt mer f...!

 

hi-hi,var vel mat for mons å sette mannen din sammen med en baby nå rett etter positiv test! Mannen min er ikke så opptatt av andres barn,egentlig er ikke jeg heller det,men de er jo søte da! Må erkjenne at jeg blir mer gira av å hilse på hunder enn på babyer.

 

Hardt å være fjortis,særlig nå for tida,blir nok enda værre når småtrolla vår vokser opp! Gruer meg allerede!

 

Bursdagsfeiring neste helg,altså! Da får du bake noe ekstra godt,dersom du er iform til det da!

Reise hørtes deilig ut,men vi må nok holde oss hjemme,blir ikke ferie på et par år nå,annet enn hjemme i nord og nede på "palmekysten" hos mannen min sin familie. Vi har over 5 millioner i gjeld,så får bruke pengene til kjedelige fornuftige ting fremover en stund. Må komme meg i jobb jeg også,så kan vi sløse litt mer,vil ha ny båt!(motorbåt!)

 

Slutta å drikke da jeg var 18,og har ikke smakt noe siden. savner det overhodet ikke. Mannen min drikker,men veldig sjeldent. Kjøpte en hel del greier billig i Karibien da vi var der,og ingen tollere har sjekka båten i norge,så han har ei hylle full av div. flasker!(de kommer nok til å vare mange år,har mest gitt vekk i gave)

 

Nei nå MÅ jeg komme meg ut,altså! Blir sinna på meg selv som er blitt så sløv og lat! *sparke i rompa*

 

Har dere funnet noe sted dere vil reise da? Er vel ikke alle steder hvor det har blitt varmt i mars-april,kanskje..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, hvis du slutta å drikke da du var 18, når begynte du da? Mannen min drikker heller ikke noe, så hos oss er brus den syndigste drikke :P

 

Hm, det er greie temperaturer på Kanariøyene allerede i februar, så det er jo et alternativ. Det er ikke aktuelt å reise noe lengre enn det, 5-6 timer på fly er lenge nok for en ikke-gravid til og med, synes jeg. Lurer på å finne et litt lite turistbesøkt sted der, finnes steder der det er mulig å windsurfe. Jeg må vel stå over, men E kan jo få kose seg litt med vind og bølger :) Jeg har ikke noe i mot å ligge og slappe av med ei bok, svømme litt (hvis de har oppvarmet basseng, da!) og shoppe litt før jeg blir for diger.

 

Åh, i går var jeg SÅ flink da! Dro å trena og greier. Har hatt null treningslyst siste måneden, men i går kjente jeg savnet, og bestemte meg for å dra. Gikk hele veien til treningssenteret (ei halv mil eller no) og spinna i en halvtime. Det var noe av det beste på lenge! Hadde frykta at det kom til å bli sikkelig tungt og surt, men hui hvor det gikk! Det skal jeg gjøre flere ganger :)

 

hehe, jeg har også lyst på nye klær, men føler at det er litt bortkasta. Er allerede større rundt livet pga en dysfunksjonell mage. Jeg er jo fiberdronningen jo, INGEN i verden spiser mer fiber enn meg - hvorfor skjer dette meg? Og hva kan jeg da gjøre mer? Drikker vann som en maratonløper og går og sykler til jobb hver dag. Urettferdig - snufs. Men det er verd det, det er SÅ verd det :D

 

Jeg pleier heller ikke å bli så gira over andres barn. Men ikke hunder heller. Får meg ikke til å gå bort og klappe hunder jeg ikke kjenner. Noen ganger har jeg lyst, men er litt redd for at de skal glefse etter meg. Eller at eieren skal glefse, hehe.

 

Ang vekt, så er det noe dritt. Spesielt hvis en trener med vekter, da er det jo nesten umulig å ikke gå opp. Synes det var så ironisk da jeg trena med de store gutta i fjor, og de mandag etter mandag kom på jobb og skrøyt av at de hadde gått OPP siden sist. For de var det entydig med større muskler. For meg var det mer sånn "neeeei, merker jeg virkelig effekten av den ene, bitte lille sjokoladen i helga?" Surt. Men nå har jeg virkelig IKKE lyst på søtt, annet enn sharonfrukt. Bedritne Mega som satte opp prisen fra 14 kr pr kg til 27 kr :(

Ellers har jeg nesten bare lyst på varm og salt mat, men har ikke gidda å lage noe. Alt en kan gidde å bry seg med...

 

Har du forresten fått noen julegaver i hus nå? Er spent på hva du veger til K ;) God tu ut i dag også, hvis det er lanen da.

 

Skipp og hoi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh...,var litt tidlig ute kanskje,starta som 14-åring(som alle de andre på skolen gjorde) Hadde et opphold på over 1 år da jeg var 16-17,men drakk litt i russetida,og på 16-mai da bestemte jeg at det var nok!

 

Ja,kanari har ok temp hele året,men er jo litt dølt da,men varme er varme! syntes ikke at det var så varmt i havet der,men bada aldri skikkelig da,siden vi var så opptatte med båten!(var der i november) Vi ender nok på en Grandis-tur vi også en gang,når en har skrikerunger og de er for små til å reise til kule steder! Hellas er også ok,men ikke varmt før i mai da! Synes du er tøff som reiser til syden med mage,tror jeg bare vil pakke meg vekk i vinterklærne, jeg! søskenbarnet mitt skal til Grand-k nå i jula,får vel rapport på åssen det er der da,skal vidreformidle dersom du ikke har vært der før da! )Dere kan jo evt reise til Brasil,eller Venezuela,der er det kjempebra vind for å surfe,kite,windsurfe m.m,men det er kanskje ikke så stas å gå gravid med alle de lekre brasilianske damene i string rundt om...Blæh!)

 

Spinning og greier,du! Ikke værst! Fikk en sånn fin start på gymet jeg også,men da kvalmen kom gikk det bare ikke mer... skal starte opp igjen i januar,orka ikke forlenge kontrakt på gymet siden vi flytter nå,så er henvist til stuegulvet og Carmen Electra-stripaerobics-dvd'ene mine!

Bra å trene når en er gravid,da blir fødselen vanligvis kortere,og det er lettere å komme iform etterpå igjen!

 

He-he,det med klær er så bortkasta nå, ja! Kjenner at jeansene har blitt litt strammere,passer fint enda,men er ubehagelig uansett når noe klemmer mot den ømme magen. Fiber hjelper ikke en dritt,forresten,det er bare sånn det er å være gravid! Jeg har melkeallergi,og tåler vanligvis litt ost,1 is eller noe sånt,men nå er jeg blitt enda mer følsom,og magen er ikke helt god for tida,rumler og bobler....:-( Bare å fortsette å spise sunt og bevege på seg,så får det gå som det går!

Åpropo det,så gikk jeg hjem å gråt igår etter byturen,følte meg så blæh. Klarer ikke ha jeans på,og orker ikke stivpynte meg,men her i Oslo er jo alle så fordømt trendy,at en føler en "må" fixe seg litt ekstra. Gikk rundt og følte meg døll,og skikkelig ufix,og alle så så fine ut og de skravla på cafèer og kosa seg,så gik jeg der alene i fritidsbuksa mi og ville bare hjem! Ville kjøpe nye jeans,men fant bare sånne svindyre(de er jo alltid de fineste),emn vil ikke bruke 2000,- på ei bukse jeg kanskje ikke passer etter jul,da får heller pengene gå til julegaver! Ja ja,hadde en dårlig dag igår,men nå føles det helt ok,blir bare sånn håpløst noen ganger,det har du sikkert opplevd!

Ble selvsagt ingen gavekjøp,endte opp med en ferskpressa juice og proteinsjokolade,så tassa jeg hjemover*snufs* He-he!

 

 

Du kan få komme å klappe min hund,han er ikke farlig iallfall,han bare sikler en hel masse :-)

 

Det er bare å spise det du har lyst på nå,bedre å få i seg noe iallfall,blir så trøtt og slapp om en skal drive å pine seg. Vi får heller passe trening og kost når kvalme og uroen for SA/MA er redusert etter 1.trimester! Har nøyaktig 2 uker igjen her idag,så flytter jeg inn på 2.tri! Skummelt!

Når har du tenkt å fortelle nyhetene til de hjemme? Tror jeg skal vente til jeg vet at alt helt sikkert er iorden,blir vel enda en måned til,minst!:-)

 

Puss och kram :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

næmmen daaaakar deg da! Uff, vet akkurat hvordan det føles å være ufix i byen. HEnder jeg bare skal innom en butikk for å ordne noe i farten på vei hjem fra jobb - i skikkelig sloppy sykkeltøy (sykler til jobben). Føler meg varm, svett og utrolig stygg. Får egentlig den følelsen ganske ofte i byen, uansett hva jeg har på meg. Føler alltid at jeg har bomma med mengde klær, for fint, for lite fint osv. Men det er vel egentlig ingen andre som ser det, bare mitt sære hode. Hvor mange gaver har du igjen da? Vet du hva du skal kjøpe, da kan du gjøre det unne raskere i alle fall. Og mye kan kjøpes på nett. Men det er kanskje litt nederlag, da...

 

I dag har jeg forresten oppdaga en klesløsning jeg kan leve med: skjørt! Har masse skjør, men er ikke så flink å gå med de. Men de fleste har jo strikk i livet (kan ikke TRO at jeg inrømmer at strikk i livet er bra!!!), og da føler jeg meg ikke så oppblåst. Tror egentlig at jo strammere bukser en ha, jo mer kranglete blir magen og du endre opp med bukser som strammer enda mer....

 

Oj, oj, bare to uker igjen til 2. tri. Heldig!! Jeg er bare 5+3, så det er lenge igjen for min del. Men tenker at tiden kommer til å gå fort. Snart er det jul, og etter jul har jeg bursdg og plutselig er jeg 12 uker på vei den 20 januar. Har ikke helt bestemt oss for når vi skal si det til familie, men jeg regner med at når jula kommer så klarer vi ikke å la være å si noe. Spesielt mannen min er gira på å fortelle, mens jeg har jo dere på bim, så jeg får liksom rast i fra meg her :) Jula er dessuten eneste sjanse til å fortelle i alle fall svigers face to face, men mine foreldre må vel få det pr telefon. Men vi får se, jeg vet ikke ennå, fremdeles noen uker til.Minst en måned itl på deg, ja: Jøss, synes du er velidg flink hvis du klarer å holde det hemmelig så lenge! Jeg kan godt holde ut til 2. tri, men utover det tror jeg at jeg hadde forsnakket meg :)

 

Joda, har vært på kanariøyene før, både grand canaria, tenerife og lanzarote. Hele greiene er dølt, men vet ikke om jeg trenger så mye fart og spennign på den tiden. Vi har vært og windsurfa på CG før, og vet at det er greit der. Har ikke noe ork til å reise så mye lengre på fly. Er ikke noe pes å ha mage på ferie (tror jeg?), men å sitte maaange timer på trenge fly med mage, det er nok ingen høydare.

 

hehe, synes jeg ser deg i full gang med strip-o-bic på stuegulvet ;) Og under fødsel så bare slenger du opp venstre bein, vrikker litt på rumpa og rett ned i en squat og plopp så har du strippa ut ungen. Jeg får aldri motivert meg til å trene hjemme, ser ut til at jeg MÅ ha stanken av svette sokker og snøft og grynt fra folk som løfter tungt for å få kommet igang. Hver gang jeg er å trener kjenner jeg hvor mye jeg har lengtet tilbake dit. I morgen skal jeg snike meg unna prosjektplassene og dra til hovedkontoret og forberede et møte jeg skal ha på mandag. Men først skal jeg innom Pirbadet og svømme. Mens jeg studerete svømte jeg 2000m hver mandag og savner det. Den rytmiske bevegelsen og regelmessige pustingen er skikkelgi avslappende. Dessuten gir morgenbading en god følelse av å være sporty siden jeg har stått opp ekstra tidlig for å svømme. Når jeg er ferdig med det jeg må gjøre på jobb, skla jeg ta resten av dagen som avspasering kjenner jeg. Er trøtt og sliten i dag, sliten i ryggen av å sitte på kontor.

 

tihi, skal dra hjem i dag og forlange pizza og pølser fordi elli-karamelli har sagt at det er ok. Har egentlig litt lyst til å dra ut å spise pizza. Ikke noe sånn Peppes sted, men et sted som har italiensk pizza og god sofa. Friskpressa jus hørtes også godt ut. Har fått litt dilla på meierienes appelsinjus med bringebær fra Vik i Sogn eller noe sånn. Men obs! må drikkes fra kartonge, for fargen er litt gusjen.

 

neeei, 2000 for ei bukse som kan brukes en måned og to er litt mye. Jeg trøster meg med at etter gaviditeten så er alle de klærne jeg har nå umodærne, og fordi jeg har shoppa lite de siste 9 mnd, så kan jeg ta det igjen til neste høst. Må vel ha litt mammaklær, men gleder meg fint lite til det. Ser at mange her inne gjør det, men hva er så kult med det? Javel,så finnes det en eneste jeansmodell for gravide. Den passer vel ok rundt magen på de fleste, men hva over rumpa? Jeg nekter å gå i bukser osm gir meg hengerumpe! I alle fall når jeg selv synes jeg har (hadde?) snev av sprettrumpe pga flittig knebøying og utfall med vekter. En annen grunn til å gå i skjørt, forresten. Egentlig velidg ok å være høygravid om sommeren, for da slipper en å ha så mange mammaklær. Holder med noen vide, lette bukser, skjørt og topper. Trenger ikke boblejakker og sånt.

 

Forresten: fikk skrapelodd i kaleenderen min i dag - og vant 50 kr! løkki mi!

 

hufs - bare en time igjen på jobb nå. Se om jeg ikke får surra vekk den også ;)

 

puss, puss så får du en suss

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjenner du følelsen, ja! Føler heller aldri at jeg liksom har truffet "rett" mtp antrekk,bare i selskap,for har noen fine kjoler som sitter bra,da er jeg alltid fornøyd! Skjørt og kjole er kjekt da,men da må man ha støvletter til,og det er vondt for småfotan *klage klage*

Skal på kino ikveld med jobben til mannen min(dvs de delte ut billetter til alle der,ikke noen organisert greie),så må vel finne et antrekk for det da! Har lyst å ha Levi's sagge-buksa mi,men den er litt barnslig,det er jo masse bizznizz-nisser der... skal se James Bond,og lurer på om jeg klarer å unngå popkorn!?

 

Har bare igjen gave til mannen,mamma og pappa,så burde være fort gjort. Idag striregner det,så orker ikke gå ut! Mannen min er på kundebesøk i Bergen idag,så måtte opp kvart over 5 i morges for å lage frokost og stryke skjorte,sånn at han skulle rekke flytoget(han hater å stå opp om mårran!),så hadde meg en fin fin siesta et par timer på sofaen etterpå,men er fortsatt trøtt!

 

ang trening,så er det jo best å gå på gymet,men plutselig en dag måtte jeg bare storme ut,da ble den lukta helt for jævlig,kvalm som bare det og får meg bare ikke til å gå dit igjen(var et sånt klassisk kjellergym) Håper treningsstudioet på slemmestad er freshere! blir ikke basseng på meg,for jeg tåler ikke klor,men det høres deilig ut å svømme noen ganger i uka!

 

Vanlig syden er jo helt okei bare for å få litt sol og varme,spise godt og kose seg! Blir nok kjempedigg det! :-)

 

Apropo spise godt, ja! Elsker pizza! Ble skikkelig frista nå! Skal lage hjemmelaga i morgen,med grov bunn og kyllingkjøttdeig i BBQ-saus,eller kyllingpølser i biter.

Bare å spise,da holder du iallfall energi-nivået oppe,om ikke annet! Orka ikke med å lage laks igår,mannen min var så sein fra jobb,så ble bare oste-/kyllingpølsesmørbrød!

Finner ikke den juicen,har leta overalt her,men de har bare vanli appelsin,ingen med bringebær(eller var det jordbær?) i! De hadde en nydelig juice i karibien,en amerikansk,med appelsin,banan og jordbær,SÅ god! skal kjøpe blender å lage sjøl!

 

Næh,får vel kle meg og starte på middagen,kanskje,han skulle vist komme tidlig hjem fra Bergen,så har sulta meg masse idag for å ha ork på middag så tidlig! Kvalmen er selvsagt begynt å komme tilbake,juhu,men hjelper å spise!

 

Tuddeldu!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hjem å spise pasta med kalkunskinke, brokkoli og ostesaus nå - gelder meg! hehe, mat, mat og mere mat. Forresten har stekt laks aldri smakt så godt som i går!

 

Skulle bare fortelle deg at her i trondheim har de den jusen med bringebær på 7 eleven. Den koster vel 25 kr for en halv liter, men det gir jeg bengen i når jeg bare MÅ ha den. Lykke til med leting ;)

 

Åååå, som jeg fikk lyst på pizza. Det er antageligvis favorittrett- hjemmelaget pizza. Men kjenner en liten kvalmeklump i halsen når jeg snakker om mat... Hvorfor sitter kvalmen i halsen og ikke i magen? Dette er så rart...

 

Jeje, finne veien hjem nå! Gooood middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at jeg kanskje ikke får bli mamma alikevel,har begynt å blø litt,så er redd jeg kanskje mister nå. Skulle jo egentlig til 1. sv.skapskontroll i morgen,siden jeg er i uke 11 nå,men skal prøve å få time hos gyn. istedet,sånn at jeg kan få UL for å se om babyen min lever. Skulle bare si det,vet ikke om jeg orker være innpå her imårra,så just in case,ville bare du skulle vite det.

 

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEI!

 

Så forferdelig, forferdeilg trist! Vet ikke hva jeg skal si....

Håper alt jeg kan for at alt står bra til med dere. Vet jo at det er mulig å blø uten at det er noe farlig, så jeg skal sende masse positive tanker om at dette ikke er noe alvorlig. Du fortjener SÅ å bli mamma, elli!

 

 

Mange, mange klemmer far meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest litt her inne i dag, og sett at det er felre som blør, men likevel har et foster som både spreller og har bankende hjerte. Håper at du fikk deg en ul, og at alt står bra til med spren din. Regner meda t jeg får høre når du er klar for det.

 

Inntildet må du ta fodt vare på deg selv! Jeg drar fra jobben nå, har litt avspasering jeg må ta ut før jul. Men kan hende jeg er innpå her senere i dag for å se etter deg :)

 

igjen: masse, masse klemmer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå.

 

ser at du ikke har vært innom her. *snufs*

 

 

masse trøsteklemmer kommer til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen.

 

Har hatt ei nett-linje som har vært nede siden onsdag morgen,så kom meg ikke innpå her før nå. skrev et innlegg på bliu gravid til vetlis og de andre,du kan lese der om du vil,men det står mest bare at det ikke gikk så bra med meg,og at jeg ikke lengre har noen bebis i magen min... Var i uke 11,men fosteret hadde vært død i 4-5 uker,bare kroppen som ikke merka det før nå. Er helt knust,vet ikke helt hva jeg skal ta meg til med nå,men for mindel er jula avlyst iallfall. Synd jeg verken drikker eller tar smertestillende,det hadde vært en fin ting å gjøre akkurat nå, føler jeg... Men er man avholds,så er man avholds,ikke noe å gjøre med. Verden suger,og jeg er verdens mest bittre person her og nå,men det går vel over. Ser ut for at jeg må ta den laparoskopien likevel,og evt. sette meg på venteliste til prøverør,men legene er litt uenige med hverandre ennå,så vet ikke helt,skal uansett opereres en gang på nyåret,så får vi ta det derifra....

 

Du er vel ikke her før på mandag,så fikk ikke snakka med deg etter den dumme beskjeden jeg la inn her.

 

Håper alt er bra med deg iallfall.

 

Klemmer fra verdens tristeste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dytter bare litt!

 

Åssen er formen? Begynt å kjenne kvalmen,eller?

 

Er så sliten,har ikke sovet skikkelig de siste nettene,og hele helga + inatt har vi sovna på sofaen,våkna i 2-3 tida og jeg har ikke fått sove etterpå. Føler meg som en zombie,går bare på autopilot nå,men er fortsatt ikke skikkelig trøtt! blæh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei,nå er det min tur å bekymre meg! alt bra,eller? Kanskje du bare ikke har vært på kontoret...? Håper alt er bra!

 

Klemmer og dytter denna opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååå - jeg som håpa så masse at det bare var nettet som var noe i veien med! Jeg har ikke vært innom bli gravid ennå, men skal det etterpå og se om jeg finner noe fra deg der.

 

Aner ikke hva jeg skal si for å trøste, men jeg skal i alle fall være her for deg, og du skal få banne og steike og si alle de bitre tingene du vil (hvis du vil) og jeg skal høre på! Var så forferdelig trist at det ikke skulle gå for deg, hvor er rettferdigheten i sånt?

 

Håper at du kan finne noe å trøste deg med. med avlyst jul, mener du at du blir i Oslo da, eller skal du fremdeles besøke familie og bissevovver? Håper at du skal det, for det virker som at hundene dine kan trøste deg i alle fall!

 

Det er kanskje like greit å være avholds i en sånn situasjon. Min erfaring er at alkohol bare forsterker de følelsene man har, så hvis en er lei seg fra før av, så blir alt bare mye verre i fylla. Dessuten er det jo ikke noe stas å være bakfull heller.

 

Joda, jeg har det bra, var bare syk i går. Har dratt på meg en kjip forkjølelse/influensa, så i går lå jeg på sofaen hale dagen. Burde vel vært der io dag også, men det var jo aå sinnsykt kjedelig! Utrolig hvor mye møl de kan sende på 24 tv-kanaler i løpet av en dag. Fikk ikke sove noe heller, og ble kvalm av bare å ligge faltt ut, så jeg måtte liksom sitte. Og selv Glamour er bedre enn å stirre ut i lufta i åtte timer.

 

Kjenner littegranne til kvalmen, men det går helt fint. Spydde litt i går, men det kan være like mye pga at jeg fikk hosteanfall som førte til brekninger. Sært - men ene spyinga førte til hundrevis av små bristne (?) blodkar på venstre side av ansiktet, ser ut som jeg har rødlilla fregner. Spesielt rundt øyet. Ikke pent, nei.

 

Nå skal jeg snuse litt rundt etter de andre inleggene dine og være trist sammen med deg.

 

Masse klemmer til deg!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg lest det meste tror jeg og har bare en ting å si: Fy Faen så sterk du er! Skjønner jo at du har hatt noen dager for deg selv og grått og sørget, men du er jo så positiv selv når du legger inn triste tråder! Skjønner godt hvorfor vi er så galde i deg, alle sammen :D og så sært som det måtte høres ut, så er jeg mindre redd for å miste etter å ha lest dine inllegg, for du viser at verden går videre uansett. Enester jeg gruer meg til er å måtte fortelle familie at jeg har mista. Mannen min vi så gjerne fortelle det til jul, og jeg har sagt ja til det. Ville egentlig venta lengre, men ser at det er ekstra kos å fortelle det ansikt til ansikt. Jeg har fortalt han at jeg reserverer meg mot å måtte ta i mot trøstetelefoner og bare ville være i fred da. Driter i om familie evt måtte bli lei seg og ville sankke om det, det får de snakke om seg i mellom i så fall. Jeg deler det jeg trenger her på bim og er fornøyd med det.

 

Krysser forresten fingrene for at du og Vetlis får bolle i ovnen samtidig, så kan dere møtes på midten og gå trilleturer inn i solnedgangen på Hurumlandet ;)

 

Lurer på å gi meg for degen, er trøtt og sliten og får ikke gjort noe vettugt. Dessuten er nettet irriterende treigt i dag. Burde nok ikke vært på jobb heller, men nå slipper jeg i alle fall å bruke av egenmeldingdagene mine. Skal stikke innom apoteket og kjøpe noen hostedrops og hvile ut til to litt travle dager på jobb nå. Bare ei uke og en dag før jeg tar ferie nå heldigvis! Så forresten at du skal nordover ja, blir godt for deg det, skal du se! Opp og kose med vovven. Når får du han nedover, forresten?

 

Ha en fin dag - masse klammer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjuh! Ble litt bekymra for deg først jeg,heldigvis er alt bra,du har bare ikke vært på nett! *letta*

 

Det går fint med meg,som du ser. Det er alltid værst de første dagene,så blir det litt lettere. Det eneste jeg går å er redd for nå er at flere kjentfolk skal bli gravide i nærmeste fremtid. Blir alltid helt knust,og gjør alt jeg kan for å unngå å treffe på dem(det er lett siden vi ikke har noen vi omgås her i Oslo,bortsett fra et par i Drammen vi ser en sjelden gang,men de er foreløpig uten barn de også..) Sikkert dårlig gjort å tenke sånn,men man må bare prøve å skåne seg selv litt. Skal være så letta den gangen det ordner seg,da kan jeg endelig senke skuldrene og ikke være nervøs for andre par lengre! Forresten, jeg rører aldri alkohol,har ikke smakt en dråpe på 10 år,men må si at iblant kunne det vært kjekt å drukne sine sorger. Jeg bruker melkesjokolade idtedet,ha-ha:-)

 

Er det ikke litt stas med den kvalmen også? Bare den er til å leve med,så,ikke gøy å bare være dårlig da. Er liksom en sånn typisk gravid-greie,så en føler seg litt spesiell på en rar måte! Det og så dilla da. Det rakk ikke jeg å få,det kommer visst ikke før 4-5 måned,men det høres så festlig ut,få dilla på alle mulige rare ting,hi-hi! Gled deg!

 

Du kommer til å være dautrøtt i laaaang tid, jeg var helt på bærtur,kunne sovet hele døgnet!:-) Greit at du er hjemme noen dager å kommer deg litt,men skjønner at du syns det er kjipt å "bruke opp" dagene når du ikke er skikkelig sjuk. Du får heller bare late deg litt på jobb den kommende tida,så ordner det seg. Og nå er det jo juleferie også,så da kan du virkelig sove ut!

blir koselig å fortelle det hjemme da,de blir nok kjempeglade,regner med de kanskje har masa litt på barnebarn allerede!? Vi hadde ikke fortalt det til noen,så har ingen vi må ringe å fortelle at det ikke blir no,heldigvis. Neste gang skal jeg også vente,minst til den ordinære UL'n i uke 17 eller no sånt!

 

Gleder meg til å se vovvene igjen,det blir kos. Håper det blir litt snø til jul,det hadde vært kjekt,er så lei av regn og mørk asfalt og nakne trær nå:-( Vet ikke helt når jeg skal ha O ned til oss,men må iallfall komme iorden i huset,vil ikke stresse han med at ting ikke er rolige og rutineprega. Dessuten må vi kjøre,han kan ikke være i bur og fly(han har bare sittet i bur èn eneste gang,det var ikke gøy!),og det er laaangt opp og ned,særlig på vinterføre.

 

Apropo solnedganger på hurumlandet,hi-hi,tror det er kronisk tåkelagt hele året der ute,så blir dårlig med sol(utrolig at de hadde tenkt å legge flyplassen der i sin tid,det hadde ikke vært noen stor suksess!

 

Du må ikke være redd for å miste,men det er helt naturlig at du tenker på det,det gjør jo alle! Det jeg vil råde deg til,er å gå til tidlig UL om ikke så lenge,uke 6-7 kanskje. Ikke for at de kan forebygge eller gjøre noe,men skulle det(mot all formodning) være noe galt,så er det bedre å få vite det så tidlig som mulig,enn å gå rundt å glede seg helt bortkasta,slik som jeg gjorde! Skal iallfall ha tett oppfølging neste gang,det er helt sikkert! Krysser alt jeg har for at det går fint for deg,noe det helt sikkert gjør!

 

Du må ha god bedring,vi kanskje snakkes inne her imårn om du er på jobb da!

 

KJEMPEKLEM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dei igjen!

 

Måtte helt tilbake på side 7 for å hente opp denne, men her er jeg nå.

Godt å høre at det går bra med det. Håper det er sånn fremdeles :)

 

Jeg har vært sykemeldt siden onsdag pga sterk forkjølelse og utslitthet. Ble SÅ glad da jeg fikk sykemeldingen (men SÅ dårlig samvittighet for å ikke være på jobb), orket ingenting og bare gikk rundt og surra i min egen verden. Ufattelig kjedelig å ligge hjemme alene på sofaen, men bedre enn å være på jobb. Nå er jeg imidlertid tilbake og håper på holde ut til og med onsdag. Etter det har jeg juleferie. Men får nå se, har begynt å spy for alvor, klarer ikke å holde på noe særlig lengre, og orker nesten ikke spise. Det har gått i røde plommer fra Sør-Afrika den siste uka - til den "billige" sum av 50 kr pr kilo. Og jeg har spist noen kilo for å si det sånn. Eneste som jeg virkelig har lyst å spise.

 

Hvordan går det med deg? Fått i hus alle julegavene? Jeg gjorde en kraftanstrengelse og fikk sendt avgårde gavene til min familie forrige tirsdag, håper det var tidsnok :P Mannen min har vært helt fantastisk og tatt seg av det meste annet, både gaver, matlaging og husarbeid. Er spesielt takknemlig for det med matlaging, ingen høydare å stå over komfyren nå, nei. Kan ikke si at jeg gleder meg til julemat heller, akkurat. Så lenge formen er sånn som nå, så er det ingen tvil om at vi må fortelle det til de vi feirer jul sammen med.

 

Men en ting er nå ok med all denne spyinga, stikkinga i magen og trøttheten, og det er at alt føles at ting er som det skal med Bitteliten der nede. Er ikke noe redd for å miste, og har en sterk følelse av alt alt kommer til å gå helt fint. Har fått legetime på bursdagen min i januar, gleder meg til det.

 

Hm, ser at dette bare bel masse usammenhengende og sutrete surr, men poster det likevel jeg. Håper at alt er bare bra med deg, og at dagene til jul går fort!

 

Masse, masse klemmer kommer din vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare dytter litt jeg :)

 

Ønsker deg en KJEMPEFIN jul sammen med familie og voffser!

Jeg har siste jobbdag i dag og er veeeeldig glad for det. I morgen vender vi nesa sørover og skal kjøre trondheim-oslo. kan bli interessant siden formen ikke er helt på topp for tiden ;)

 

Kan hande jeg stikker innom BiM i jula, får se hvos mye jeg kjeder meg hos svigers, hehe.

 

God-jul-klemmer i fleng til deg, Elli!

 

*smask* fra meg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...