Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

He, he... Klokka er halv ni, og jeg har:

- Ammet

- Laget matpakke til en mann og en 5-åring

- Lagt sammen en maskin med klær

- Hentet avisa

- Hengt opp en maskin med klær

- Satt på en maskin med klær

- Vasket oppå alle kjøkkenskapene (der var det seigt!)

- Vasket inni ett matskap

Hva har DERE gjort?

... Kan det være fullmånen, tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehhmm...jeg har dusjet og spist frokost...hehe...

Skrevet

Imponerende! Jeg, derimot, har:

- ammet

- dusjet

- spist en mandarin

- stelt og lekt med lillegutt

venter bare på at han skal sove, da er det kaffe, avis og skikkelig frokost!

Skrevet

puttet en vask i trøketrommelen, fått ut 6 åringen til skole (me alt det arbeidet det innebærer... puh ...finne frem klær, mase, finne frem mat, niste, hjelpe til me klær, mase .....) funnet frokost til 4 åringen (nesten 5 da), ammetnoen ganger - og DIBet...........

Skrevet

Oj! He he har spist litt å sittet på pc'n...venter på at snuppa skal vokne he he, ikke alltid hun sover lengst!

Kanskje jeg skal legge sammen klær! hehe

Skrevet

hehe..

Jeg har; ammet, laget niste til 5 åringen, kjørt ham i barnehagen, ryddet kjøkkenet, laget og gitt baby grøt, lagt mini i vogna:)

Skrevet

Hovér i vei;-)

Jeg har:

-ammet flere ganger (teller ikke, da hadde jeg vel blitt sprø)

- laget frokost til mann og fire gutter, og fått de tre største til å lage matpakke selv (absolutt store nok til at det er sunt for dem å gjøre for egen maskin) og fått samtlige ut av døra i nogenlunde godt humør

-satt over en maskin, hengt opp en annen

-ryddet de siste restene fra dåpen i går

- lest avisa

- strøket skjorter (noe jeg nesten aldri gjør)

- støvsuget og ryddet i 1. etg, siden jeg skal få barselgruppa på besøk i dag

Pluss en hel haug med småting og bleieskift og sånn...

Vi mammaer er utrolig flinke, er vi ikke?

Skrevet

Jeg har så langt:

- Gitt minsten flaske

- Badet minstemann

- Fått i stesønn, og mannen frokost (de smører niste selv)

- kjørt størsten på skolen,

- handlet mat

- stelt meg

- vasket badet

- lagt mistemann til å sove i vogna

Nå skal jeg i gang med å lage kake og lunsj, for jeg får gjester om 2 og 1/2 time... :)

Skrevet

Nå har jeg også tent opp, luftet huden, vasket ENDA flere kjøkkenskap og vasket kopper.

Hmf... Må nok innse at jeg ikke er den eneste effektive super-husmor i dag.

Skrevet

Jeg og Ingrid har vært våkne siden klokka seks vi. Nå har hun akkurat sovnet etter en trilletur. Ellers har jeg ikke rukket noe særlig husarbeid, har smurt niste til pappan og småryddet mens hun har lekt for seg selv.

Føler meg også veldig effektiv når jeg får gjort mye i huset, ikke så lett med ei jente som sover kun et par timer på dagtid.

Er det ikke litt paradoksalt at vi føler oss mest effektive når vi får gjort husarbeid? Nå har jeg tilbrakt 3 1/2 time med den personen jeg elsker mest over alt på jord - det er verdifull tid, men kanskje ikke så effektivt i forhold til andre gjøremål?

Dype tanker til å være så tidlig på morgenen! :-)

Skrevet

Her var det dåp i går, så i dag har vi ikke tenkt til å gjøre noe som helst med VELDIG god samvittighet!

Skrevet

Litt enig med deg, jeg føler meg også mer effektiv når jeg har fått gjort masse husarbeid, men jeg har jo ikke lyst å bruke den dyrebare permisjonen på å gjøre husarbeid!!!! Vil være sammen med min lille prins... så nå har jeg akkurat gitt samboer beskjed om å støvsuge ikveld... kan noen sende meg litt innsatsviljeså jeg får ryddet det grøvste rotet?

Skrevet

Har ikke gjort så veeeldig masse :o)

gitt lilllegutt frokost, dullet litt med han, lagt sammen en klesvask, satt på en maskin med klær, hengt opp klær, ryddet litt og vært ute med søpla ;o) planlegger å støvsuge, tørke støv og vaske og pynte til jul iløpet av dagen + en tur til byen for å handle litt. nok å gjøre med andre ord ;o)

Skrevet

Har kun gitt gutten min mat. Han forsov seg i dag og våknet 09.25. Så vi har akkurat hoppet ut av pysjen vi nå : )

Skrevet

Hm, da klokka var 8.30 hadde jeg ammet, dusjet og skulle til å stelle og kle på Tassen. Vi tar det rolig her om morgenen...

Skrevet

Oi oi imponerende!

Jeg sitter her med frokosten nå og kl er halv elleve! Vi stod opp kl halv ti (da vekte jeg prinsessen for da begynte melken å sprute). Etter amming var det bleieskift og nå altså frokost.......

Skrevet

Jeg har:

*Ammet i senga

*Laget frokost til meg og Guro, og spist også, såklart ;)

*Tatt ut av oppvaskmaskina

*Satt inn i maskina..

*Ammet igjen (puppetroll ja!)

*Nå er jeg madrass for Guro som sover en dupp på fanget mitt, og for pus som sover på bena mine ;)

Det var det! :D (etterpå skal jeg re opp senga, og vurdere å sette på en maskin med klær, og så skal jeg skrive ukens middagsmeny og lage handleliste)

Skrevet

vel nå er klokken noe mer men har sittet på rævva de siste to timene.

før det har jeg ammet 1 time, dusjet, fyrt i ovnen (det tokk litt tid, måtte hente ved i låven), ammet igjenn, pumpet meg, vasket over kjøkkenet bare benker da. tømt oppvaskmaskinen, vasket og kokt flasker og pumpa, lagt sammen tre maskiner med tøy, ogrket ikke i helgen. satt på en maskin med tøy. og skal snart ta gulvene i første etage hvis jeg rekker før lillemann våkner nå.

er fornøyd med insatsen så langt men dette er jo daglig mas.

Skrevet

Da kl var 0830 var vi akkurat stått opp..

Men no har jeg gitt 2 unger mat.. Fått eldste i bhg.. I det dritt været..

Så jeg er nok den minst effektive moren i dag..

Mini sover så jeg har nettopp spist frokost..

Får heller være litt effektiv når han våkner igjen.. Sitter her med teppe rundt meg for jeg fryser så fælt..

Skrevet

hihi.. kl 0830 var eg ikke stått opp engang...pappaen tok med seg mini på badet før han sku på jobb, så eg kravla ikke ut av senga før kl 0900. Men etter det har eg fått gjort masse...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...