*1D* Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Hei! sitter å ammer nå, skal skrive etterpå
Gjest Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 God morgen god morgen. Sitter med en kaffe kopp og prøver å våkne jeg da!!!!! Faan så trøtt. hehehehe snart påtide å vekke litt barn, få de avgårde, få meg selv i dusjen og avgårde på jobb. Alltid tungt å komme igang på mandag ;o)) Kos deg med ammingen. Går det bra med deg og den lille da? Ha en strålende dag ;o)
*1D* Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2006 Hei igjen:) Jeg måtte bare skrive innlegg når jeg var oppe så tidlig:) Også har jeg endelig tastatur ned Æ Ø Å og ? Sitter å pomper nå da.....ikke rart brystvortene er helt blå noen ganger...hihi. Skulle tro jeg skulle holde fosen med melk;) er nok ikke skummet melk jeg produserer da. Her er det fløtemelk, fikk jeg beskjed om nettopp. Vi har det bra her vi er vi, Skulle så gjerne sett at han: -spiste selv (har jo sonde=mett mens jeg sover) -la på seg (tar på å sove så mye) Det som er virkelig positivt er at jeg nesten er ferdig med å blø! fikk ikke så mye som et rift engang! er tilbake i vanlige klær! pumpinga er kommet seg veldig! og sist men ikke minst: jeg har sovet flere timer etterhverandre!!!! Kenguru-mamman kom og tok 3 skiftet for meg:) Det har jeg ikke benyttet meg av tidligere, men blir fast takst tror jeg. Blir frynsete av å skulle igjennom den timelange rutinen Hver tredje time hele døgnet: 12-3-6-9-12-3-6-9! Så var deilig å slippe 1 gang om natta. Er litt usikker på hva dere har fått vite om lillingen, så jeg ramser opp: -Han er ute av kuvøsa (lå i åpen kuvøse i 3 døgn ca). -Sluttet på intravenøs mat (også etter 3 døgn) -Sluttet å ligge med sånn hjerte-oversikt ting (faguttrykk) etter 3 døgn. -Sluttet med oksygen-oversikt ting (4 døgn) -Sluttet på penicilin (5 døgn) -Flyttet inn på hybelen min (5 døgn) -Sluttet med varmemadrass (6 døgn) _Så nå er det bare sonden igjen-,9 Og den tar vi ikke ut før han kan spise hele måltider selv og han har lagt på seg nok. Okei, da må jeg bare hive meg rundt og få melka i kjøleskapet og dusje før han skal ha mat igjen kl 9;)
*1D* Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 4. desember 2006 Ser forresten at tastatturet ikke har rettetast;)
konvall Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Morgen jenter... Sitter her og venter på at jeg skal på akupunktur om enn time. Har så veldig vondt i korsryggen i dag også, så det blir spennende å se om det skjer noe... 2.gangen jeg er der..Hun påsto at det kunne skje noe etter 2-3 ganger.... 3 dg til termin nå.... Skal som sagt på juleavslutning på skolen i dag også, så dette kan bli spennende.... Men, med min flaks sitter jeg vel her til 20 des...... HA en fin dag alle dere som er her og kommer etter hvert.... Vi høres!!!!!!
Gjest Skrevet 4. desember 2006 #6 Skrevet 4. desember 2006 hehe hva skal man med rettetast på mandagsmorgen da........ Hahahahhaa
selfangerkjerringa Skrevet 4. desember 2006 #7 Skrevet 4. desember 2006 Har akkurat levert lilletrollet i barnehagen og spist frokost - nå sitter jeg og moter meg opp til å gjøre littegrann husarbeid, det krever nemlig å gå opp loftstrappa siden rommene jeg skal rydde/vaske er på loftet... bekkenet og ryggen sier nei, fornuften sier "kom igjen di latkjerring"... 1D: godt å få oppdatering Gleder meg til å møte dere begge! Håper jenta di har det bra også, sender masse klemmer! Beth72: du er nok hjemme igjen med knøtt til 20.desember, ikkeno problem Men jeg skjønner galgenhumoren din - etter modningskynnere og div her i gården så er jeg sikker på at skjebnen lar meg sitte til tre uker etter termin eller noe sånt... hehe
*1D* Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 4. desember 2006 Ka-ping: Synss du skal skru av høreapparartet ditt jeg! Dårlig samvittighet heter det, for det den stemmen sier er ikke fornuft! Fornuften din skulle fortalt deg at du skal roe ned du også! SE hvor jeg havnet.......gjett hvor mye jeg får gjort før jul da!?! Hva med å lytte til deg selv? Du prøvde jo å snakke meg ti fornuft i form av å fortelle meg: "du må være uthvilt til fødselen"! Jeg som nettopp var igjenom en, sier: VÆR UTHVILT! Jeg kødder ikke! Vet ikke hva jeg skulle gjort hvis jeg var sliten i tillegg jeg altså. Hanne: hvordan går det??? Har du åpning? Termin snart;) Noen som har hørt fra Vims og bompi? Da sover lillingen min igjen;) Han har gått opp hele 15 gr siden i går! Det er faktisk veldig lite(sånn til vanlig), men nå er det akkurat nok til å ikke ha gått ned og det er det viktigste nå!!!! En seier er en seier! Og hvis blodprøven på gulsot er fin, skal vi spise/mate bare 7 ganger i døgnet;) *Hurra* For da spiser han med 3.5 t mellom;) Da skal jeg endelig spise frokost;) Har drukket sjokomelk så langt i dag........... Dusja fremfor å spise før stellet, men nå blir det andre boller;)
selfangerkjerringa Skrevet 4. desember 2006 #9 Skrevet 4. desember 2006 Vims og bompi er flytta hjem Dvs Bompi har bodd hjemme hos pappa ei stund, men Vims har vært på sykehuset ei god stud som du sikkert vet. Hun fikk imidlertid komme hjem for ca ei uke siden - gjett om det var ei som ble glad Virker som om tilstanden har stabilisert seg litt også. Jeg vet at jeg må lytte til meg selv, men jeg kan jo ikke gi dattera mi helseplager heller da... det er så mange hybelkaniner der inne at hun risikerer å kveles snart! Hennes helse går tross alt foran alt annet. Joda jeg burde kanskje tatt det litt mer med ro i går kveld og ikke vært SÅ gira på å rydde og vaske, men det er litt deilig og å kunne se meg rundt i den flotte stua mi nå Kommer fotograf idag, så det er jo litt greit at det ikke ser ut som et bomba horehus heller. Gleder meg til jm-kontroll, spent på å få sjekka hvordan tilstanden egentlig er - har hatt en del regelmessige kynnere og nedpress i det siste. Men jeg er jo i uke 36, så det nærmer seg Gratulerer med vektøkning forresten! Ble litt småpaff da jeg leste innleggene dine dag - visste ikke det hadde vært SÅ mye stress for dere nå denne første tida... mendet virker jo som om ting tross alt har gått bra Sender masse klemmer til dere begge! Og gleder meg til å møte lillingen og gi mamma'n hans en STOR klem!
SpongeBob Skrevet 4. desember 2006 #10 Skrevet 4. desember 2006 1D - så godt å høre at det går framover! Han kom jo tidlig, så litt problemer må man vel regne med, men det høres jo ut som han trives forholdsvis godt, i alle fall! ka-ping - rydde og vaske er ikke bra for helsa. Hadde husmordjevelen på skulderen denne helgen, så det ble ett rom pr dag, og gjett om jeg kjenner det i bekken og psyke! Er så sliten at jeg knapt vet hvordan jeg skal kunne ta fatt på ny uke. Ellers har jeg tilbragt morgenen hos jordmor, som er godt fornøyd med meg - SF-målet mitt ligger faktisk litt _over_ streken, så pilutta dere til alle som maser om at jeg har liten mage. Men Knotten roterer fortsatt der inne, ikke tegn til å ville feste seg, og etter at JM har lest journal fra forrige fødsel ser det dårlig ut for mine planer om fødestue... Banne... Må nok bare bestemme at vi skal ha flere, gitt!
bobby - nr 2 i juli Skrevet 4. desember 2006 #11 Skrevet 4. desember 2006 Hei, alle sammen, spesielt 1D, gratulerer så masse med gutten, kjekt å høre at alt står bra til. Jeg har siste dag på jobb i dag, men er foreløpig hjemme og venter på jordmortimen kl ett. Håper ikke SF-målet mitt er alt for høyt... Så skal vi på omvisning på sykehuset i dag, det blir spennende! Ha en fin dag alle sammen!
SpongeBob Skrevet 4. desember 2006 #12 Skrevet 4. desember 2006 Spennende dag! Til minne om apostrof-tråden til Gullemor oppfordrer jeg alle hormonelle språkmonstre til å sjekke ut Per-Egil Hegges sider: http://www.aftenposten.no/ekspertene/spraak/ En mann etter mitt hjerte!
fikk prins 11.01.07 Skrevet 4. desember 2006 #13 Skrevet 4. desember 2006 God morgen ja,,,så godt å høre at alt er bra med deg og den lille da 1D...det går fremover og det er flott det da...som du sier selv en seier er en seier....visste ikke at det har vært så mye for dere da...derfor var det fint å høre at alt står bra til nå... Ka-ping...vær nå endelig foirsiktig..du må ikke ta i for hardt vettø...lytt til de rådene du får..jeg også får angst av rot og rydder noe i huset stortsett hver dag jeg...og jeg har skikkelig bekkenløsning..symfysebenet tar knekken på meg om dagen...offameg..men jeg måååå ha det ryddig til jul da...heldigvis har gubben skjønt hintet og tatt støvsugern ut på gulvet...vel...jeg måtte mase meget mye..hihi..jhaja...ellers da folkens...nå nærmer det seg med stormskritt...kjenner jeg begynner å bli relativt klar for å føde...gikk inn i uke 36 idag så det går jo fort da,,,håper jeg slipper å få han midt i julegavepakkingen da..men det gjør meg ingen ting om han kommer en uke før ul-terminen...for iflg meg og samboer er det en uke før jeg skal ha termin...tiden viser,,hehe..
selfangerkjerringa Skrevet 4. desember 2006 #14 Skrevet 4. desember 2006 Venter prins: samme opplegget hos oss - både jeg og gubben er egentlig mer sikker på 2.jan som termin... kanskje det blir jeg og du som konkurrerer om nyttårsbarnet? Jeg har faktisk (sjokk og vantro - eller kanskje pga paraceten) fått sove 1 1/2 time nå! Herlig... utrolig herlig! LItt for lenge egentlig... venter fotografen her om en halvtime, og har enda ikke fått dusja og sånt. Så nå er det bare å hive seg rundt Vi prates, jenter! legger inn oppdatering fra jm-besøket i ettermiddag.
fikk prins 11.01.07 Skrevet 4. desember 2006 #15 Skrevet 4. desember 2006 Hehe...ja..mulig det blir nyttårsabarn...vi får se...spennende da... =0)
SpongeBob Skrevet 4. desember 2006 #16 Skrevet 4. desember 2006 Nyttårsbarn - det er jo snart, det! Himmel... Jeg har nesten to måneder igjen, synes jeg, men i og med at det bare er tre uker igjen på jobb (hurra!) begynner det kanskje å lakke og li for min del også? Diller rundt og ordner alle smådetaljer og står i og kjenner at jeg skal legge meg tidlig i dag gitt. Ble sittende og se en film i går (Troy - drittfilm, men utrolig mange pene menn!) så det ble litt seint, kjenner at sene kvelder kombinert med grått&mørkt ute ikke er noen ideell kombinasjon... Men flink var jeg i går, fikk pakket inn nesten alt som skal sendes ut av landet! Så var det bare å faktisk få det av gårde med posten, da - det er der det pleier å glippe for min del *rødme*.
Hanne og jentungen Skrevet 4. desember 2006 #17 Skrevet 4. desember 2006 1D: så godt med oppdatering fra deg:) Krysser fingrene for at han legger mer og mer på seg for hver dag som går:) Her i gården skjer det ting gitt (ka-ping får tilgi meg for at det ikke kommer i sms-form til henne først). Har hatt, det jeg tror er rier, i hele natt. Ringte fødeloftet bare for å få bekreftelse på at jeg hadde rett, og det hadde jeg:) De er altså ikke helt regelmessige. Varer i 40 sekunder med alt fra 5-10 minutter i mellom. Telefonen til fødeloftet gikk ut herfra klokken 4 i natt. Fikk beskjed om å spise litt, stille meg i dusjen og så sove litt. Sove litt her i heimen betyr tydeligvis ikke helt det samme som hos andre. Jeg sov ganske lett på grunn av riene og trodde kanskje vi hadde sovet til 8, men neida, her var klokken blitt 1130??
SpongeBob Skrevet 4. desember 2006 #18 Skrevet 4. desember 2006 Nyt det mens det varer, når Knotten kommer blir det få morgener med soving til 1130! Men det høres helt herlig ut, og svært fornuftig og velfortjent. Har akkurat fått alvorsprat av JM om å slappe av og samle krefter til fødsel, så varm dusj og mange timer på øyet høres 100% korrekt ut. Spennende at du er i gang, da:)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #19 Skrevet 4. desember 2006 så godt å høre at det går bedre med dere 1D og lillegutt. har dere bestemt dere for navn? hvor stor var gutten når han kom til? Håper dere får all den oppfølging dere trenger
Hanne og jentungen Skrevet 4. desember 2006 #20 Skrevet 4. desember 2006 Hehe, ja. Blir sikkert lenge til vi begge kan sove til halv tolv. Hehe:) Det tar sikkert tid her forresten, men stresser det ikke så mye enda:)
Gjest Skrevet 4. desember 2006 #21 Skrevet 4. desember 2006 Heisan! Her har det da vært aktivitet idag...imponert, jeg. Her er jeg helt utlada, så etter å ha levert guttungen i barnehagen til halv ti, har jeg sovet på sofaen i 3(!) timer, satt på ei vaskemaskin og bretta sammen det som hang på stativet... "Arbeidslyst, kom treng deg på, her skal du motstand finne..." Har eg 2 etasjer med vinduer som skriker etter reingjøring, men det får bli en anna dag.
SpongeBob Skrevet 4. desember 2006 #22 Skrevet 4. desember 2006 Enda mer vindusvask? Jeg som var så imponert over at jeg faktisk tok vinduskarmene i går, og så begynner du å snakke om to _etasjer_? Huff. Men jeg som fortsatt later som at jeg jobber har et møte å gå på - vi snakkes!
vims-74 Skrevet 4. desember 2006 #23 Skrevet 4. desember 2006 Hei jenter! Måtte bare inn en kjapp tur og gi dere noen klemmer! klemklemklemklemklem!
SpongeBob Skrevet 4. desember 2006 #25 Skrevet 4. desember 2006 Så hyggelig å se Vims, da! Nå er arbeidsdagen over, tid for barnehagen! Kikker innom i kveld når Torpedoen har lagt seg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå