Gå til innhold

hvordan har dere med utpumpet mm når dere ikke er hjemme og lillemann skal spise mens d ere er ute

Anbefalte innlegg

Skrevet

om dere gjør den klar før dere skal ut eller om dere har med dere kald melk og varmer når dere er ute (tar med termos med varmt vann eller)?

med førstemann pleide jeg å pumpe melk og ta med meg, babyen ville ha den når den var litt kaldt.

men denne gangen ser det ut som lillemann som er to mnd nå vil ikke ha når den er avkjølt, vil at det skal være litt varm/lunket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å ta med en flaske med mm når jeg skal ut, de har gjerne mikro ovn om man er inne et sted! eller kjøp en sånn til å sette flaska i. Da varmer du den veldig godt, så er den lunket etter tre timer(ca,kommer ann på hvor mye det er da!) og klar til å drikkes :)

Skrevet

Hvorfor ha med mm på flaske hvis mammas pupper er der? Eller mener du hvis noen andre passer gullet? Melken holder seg lengst om den oppbevares kjølig, for så å varmes opp like før den skal drikkes...

Skrevet

Må si meg enig med anonym over, hvorfor gir du ikke rett fra puppen? Men hvis du må ha med flaske vil jeg bare nevne at morsmelk ikke skal varmes i mikrobølgeovn. Da bør du ha med en beholder til å ha vann i, få varmet det i mikroen og så varme melken i vannbad. Siterer fra 'Mat for spedbarn' fra sosial og helsedirektoratet:

Før servering varmes morsmelken forsiktig opp i vannbad ved maksimum 40 grader (ved høyere temperaturer ødelegges viktige immunstoffer).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...