Gå til innhold

Er det farlig å...


#Glad mamma til2#

Anbefalte innlegg

Trene når man er litt forkjølet?

Jeg vet at det bare er bra å fortsette å trene når man blir gravid,men kan man fortsette når man er litt varm og forkjøla? Har ikke feber.Har hvert sånn i over 10 dager nå og har ikke trenet (sykler vanligvis 30-35 km.nesten hver dag) siden jeg ikke vet om det er bra.Er redd jeg skal legge på meg for mye nå rett før jul da jeg vet det blir en del usunn mat da.Er overvektig og er derfor redd for å gå opp for mye i svangerskapet.

 

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei !

 

Såvidt jeg vet og har lært ( er sykepleier) er det er helt ok å trene når du ikke har feber, så lenge du føler at det går greit og at du ikke føler overdrevent sliten/dårlig etterpå. Man sier at det er en ekstrabelastning for kroppen å skulle prestere ekstra ved sykdom, fyllesyke osv, men hvis du er ( bortimot ) feberfri, og så vant til å trene som deg, skulle det gå helt fint. Kroppen din tåler større belastninger enn en som sjelden, eller aldri trener. Det viktige er å lytte til kroppen sin og de signaler den prøver å gi. En enkel forkjølelse skal ikke være noen grunn for å holde seg komplett unna trening, men en bør ta det littegrann roligere. Lykke til (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...